Geplaatst op: 18-06-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Vakantiepark De Twee Bruggen opent een interactief inspiratiepunt

Vakantiepark De Twee Bruggen opent een interactief inspiratiepunt

Vakantiepark De Twee Bruggen heeft samen met Achterhoek Toerisme en de medewerking van Winterswijk Marketing achter de receptie van het park een inspiratiepunt ingericht.

Vakantiepark De Twee Bruggen is een luxe vijfsterren vakantiepark en camping in Winterswijk. Via een nieuw inspiratiepunt wil De Twee Bruggen op een interactieve manier haar gasten inspireren om er in de omgeving op uit te gaan. Op de digitale vakdag het Vakantiepark van de toekomst is De Twee Bruggen ook onderdeel van het programma.

Inspiratiepunt

De afgelopen maanden heeft De Twee Bruggen benut om haar receptie en diverse andere voorzieningen te vernieuwen. Ook de ontmoetingsruimte naast de receptie is vernieuwd en omgetoverd tot een inspiratiepunt. Vanuit hier zal voortaan de verhuur plaatsvinden van onder andere fietsen, wandelstokken, kano’s, de tennisbaan of de minigolfbaan. Maar ook is het de plaats geworden waar bezoekers geïnspireerd worden om er op uit te gaan in de omgeving.

Op de wanden zijn grote beelden en tips opgenomen over de omgeving. Thema’s zoals het Nationaal Landschap Winterswijk, bezienswaardigheden in de regio en over de grens, routes en musea worden hier belicht. Maar ook de geschiedenis van De Twee Bruggen zelf wordt getoond.

Interactief

Op diverse plekken zijn interactieve elementen toegevoegd. Via een winkelvitrine kunnen bezoekers een keuze maken voor activiteiten in het centrum van Winterswijk en worden op een verrassende manier via video’s, foto’s en tips geïnspireerd om de dorpskern te gaan verkennen. Verderop is een touchscreen met informatie over restaurants, musea en routes. Je kunt hier ook je eigen maatwerk route samenstellen door je persoonlijke voorkeuren in te voeren. 

Bij het Nationaal Landschap Winterswijk kun je een schilderijlijst bewegen over een aantal beeldschermen. Ieder beeldscherm toont informatie en beelden van een markant natuurgebied binnen het Nationaal Landschap, zoals Korenburgerveen, Wooldse Veen of de Steengroeve. Een markant object in de ruimte is het regiopaviljoen. Hier kun je op bepaalde bezienswaardigheden gaan staan waarmee je een presentatie activeert. Zo krijg je op een eigentijdse manier informatie over bijvoorbeeld MORE in Kasteel Ruurlo, vestingstad Groenlo of het LWL Textilmuseum in het Duitse Bocholt.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, marketing, dmo's, informatievoorziening

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.