Geplaatst op: 10-06-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Visit Brabant laat XL-Pijl door provincie reizen

Visit Brabant laat XL-Pijl door provincie reizen

Visit Brabant geeft de vorig jaar gestarte campagne ‘Hier moet je zijn in Brabant’ deze zomer extra gas. In Veghel werd een 5 meter hoge pijl geplaatst die de komende acht weken door Brabant gaat reizen. De Brabantse DMO wil het vrijetijdsaanbod in de provincie nadrukkelijk voor het voetlicht brengen om ondernemers in deze zware tijden te ondersteunen. Ze richten de pijl letterlijk op de mooiste plekken in Brabant. De campagne richt zich zowel op bezoekers als bewoners. De aftrap was afgelopen vrijdagnacht toen als een guerrilla-actie bij de 250 deelnemende ondernemers stoepborden met de pijl werden geplaatst.

Gisteren overhandigde Heleen Huisjes, directeur van VisitBrabant, de knalrode pijl van 5,5 meter hoog en 7.000 kilo zwaar en daarop de tekst ‘Hier moet je zijn in Brabant’ aan Coby van der Pas, wethouder Toerisme & Recreatie van Meierijstad op De Noordkade in Veghel, een hotspot van kunst en cultuur in industrieel erfgoed.

Vrijetijdsondernemers zichtbaar maken

Heleen Huisjes, directeur Visit Brabant: "Met de campagne ‘Hier moet je zijn in Brabant’ laten we zien dat Brabant weer bruist nadat we als land ‘op slot zaten’. We willen de Brabantse vrijetijdsondernemers helpen om nóg meer zichtbaar te zijn. Zij hebben zowel de Brabanders als de bezoekers juist nu ontzettend hard nodig. Daarnaast willen we laten zien dat je heel veel kunt beleven in onze provincie; van historie tot groen, van cultuur tot design en van attractieparken tot restaurants. Deze pijl duidt wáár je moet zijn in Brabant, de bevlogen ondernemers met hun prachtige locaties geven invulling aan de reden waaróm je daar moet zijn”.

Gedeputeerde Wil van Pinxteren ziet voor de vrijetijdsondernemers weer licht aan het eind van de tunnel. "Vorig jaar hebben heel veel mensen het veelzijdige vrijetijdsaanbod van Brabant ontdekt. Ik hoop dat velen ook dit jaar weer terugkomen naar Brabant. Als provincie ondersteunen we Visit Brabant in haar missie om dat Brabant als vrijetijdsprovincie in de markt te zetten.”

Pijlen in de nacht

250 Brabantse vrijetijdsondernemers die de campagne #hiermoetjezijninbrabant de afgelopen maanden hebben omarmd, ontvingen als verrassing en als steuntje in de rug afgelopen vrijdagnacht, de nacht voor opening/officiële ingang stap 3 van RIVM (Brabant weer open, nog steeds beperkt, maar wel een feestje waard!) een stoepbord in de vorm van een pijl. Allemaal met hun eigen, in de afgelopen periode aangeleverde reden waaróm je HIER MOET ZIJN. 


Reis van 350 kilometer

De pijl legt de komende acht weken een reis af van bijna 350 kilometer kriskras door Brabant en staat elke week  op een andere iconische plek. De reis van de pijl is te volgen via www.visitbrabant.com/pijlopreis. Brabanders worden geactiveerd te raden wat de volgende locatie van de Pijl is. De Pijl verplaatst steeds op een donderdag. 

X

Met deze gigantische blikvanger richt VisitBrabant letterlijk alle pijlen op het vrijetijdsaanbod in Brabant om te laten zien dat Brabant dé bestemming is voor een onvergetelijk dagje uit, weekendje weg of vakantie. De route die de pijl aflegt, is te volgen via een interactieve video op visitbrabant.com en social media. Wethouder Coby van de Pas overhandigt de pijl volgende week donderdag aan de volgende locatie. Zo reist de pijl in estafettevorm door de provincie.

Brede campagne

Op de campagnewebsite www.hiermoetjezijninbrabant.nl staan de meest bijzondere locaties in Brabant. Ter ondersteuning komen er ook vier digitale magazines en pagina’s met  tips in de Brabantse dagbladen. Brabantse vrijetijdsondernemers worden uitgedaagd mee te doen en krigen een toolkit om zichzelf binnen deze campagne te profileren. Inmiddels doen al 250 ondernemers mee. 

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing dmo's, noord-brabant, crisis, corona

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
Exclusief voor leden
Boekingstrends meivakantie
Met de meivakantie aanstaande komen diverse touroperators met hun boekingstrends. TUI Nederland ziet 10% meer reizigers tijdens de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. De VakantieDiscounter ziet een grote belangstelling voor een all-inclusive naar Turkije.
17/04/24
Exclusief voor leden
Erfgoeddag met thema 'Thuis'
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...