Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 11-05-2021
Auteur: Marc Gerlings

Postillion werkt samen met NHL Stenden studenten in campagne werving talenten

Postillion zoekt met de campagne nieuwe hotello's

Postillion werkt samen met NHL Stenden studenten in campagne werving talenten
V.l.n.r. Aliisa Niittylä, Jaro Klamer en Cas van IJssel en Ettje Dittman. Foto: Postillion
Postillion Hotels en Hotel Management School NHL Stenden slaan de handen ineen en lanceren een employer branding campagne ontwikkeld door jonge Hotello's: het resultaat van de educatieve challenge The NXT CAMPAIGN. De wedstrijd is opgezet voor eerstejaars hotelmanagementstudenten en biedt hun de kans om een marketingcampagne te ontwikkelen, te testen en uit te voeren in de hospitalitysector. Het winnende team gaat op 11 mei live met de campagne via de social en online kanalen van Postillion Hotels.
 
Hotel Management School NHL Stenden en Postillion delen de visie dat de beste omgeving om te leren de praktijk is. De wedstrijd haalt eerstejaars hotelmanagementstudenten uit de virtuele  schoolbanken, om te ontdekken hoe de theorie in het werkveld wordt uitgevoerd. Deze achterliggende filosofie sluit naadloos aan op het Design Based Education (DBE) onderwijsconcept van Hotel Management School NHL Stenden. 

"Actuele vraagstukken in educatieve challenge"

Directeur Marco ten Hoor: "Wij willen dat studenten niet alleen maar met hun neus in de boeken zitten, maar juist hun toekomstige werkomgeving ervaren. Samen met medestudenten, organisaties én bedrijven, gaan onze studenten aan de slag met actuele vraagstukken en vernieuwende ideeën die in de praktijk worden getest en door middel van deze educatieve challenge uitgevoerd."

Postillion DBE Hackathon

The NXT CAMPAIGN Challenge ging eerder dit jaar in januari van start met de Postillion DBE Hackathon. Drie dagen lang werkten ongeveer honderd studenten aan een prototype voor een employer branding campagne, waarin zij hun ideeën presenteerden en onderbouwden. In dit proces werden zij begeleid door professionals uit het werkveld zoals Kim van Velzen van KIMspiration en Jeroen Kraak van Connextlab.

Een team van Design Based Education- en Hospitality experts beoordeelde de finale versies van de verschillende prototypes. Postillion koos uit de bevindingen van de jury het winnende team dat bestaat uit Ettje Dittman (Duitsland), Aliisa Niittylä (Finland), Jaro Klamer en Cas van IJssel (Nederland). Onder professionele begeleiding van Postillion en marketingbureau KIMspiration ontwikkelden zij het concept tot de huidige campagne.

Erik-Jan Ginjaar: "we zijn op zoek naar nieuwe hotello's"

Met deze campagne wil Postillion nieuwe medewerkers en stagiair(e)s aantrekken. "Wij zijn op zoek naar energieke, ambitieuze hotello's, met oog voor detail én mensen, waarmee we het verschil kunnen maken op het gebied van gastvrijheid", aldus algemeen directeur Postillion Hotels Erik-Jan Ginjaar. "In deze crisistijden is het een uitdaging om de juiste mensen te vinden. Wij merken dat de coronacrisis een carrière in de hotelbranche onzeker en daarmee minder aantrekkelijk heeft gemaakt bij jonge hotello's. Het is en blijft echter onze overtuiging dat er - virus of geen virus - altijd mogelijkheden zijn als je maar creatief en innovatief durft te denken met een flinke dosis lef. Met The NXT CAMPAIGN Challenge zetten de studenten een campagne op waarmee zij denken dat Postillion zich als werkgever aantrekkelijker in de markt kan presenteren. Daarnaast biedt dit initiatief hun de kans om rechtstreeks te leren in de praktijk."
Trefwoorden: hotel, opleiding, hotello, congres, campagne, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

27/05/25
Dagattractie Top 50: Dierentuinen noteren sterkste groei
De grootste Nederlandse dagattracties hebben vorig jaar 2% meer bezoekers geteld. Dierentuinen deden het relatief beter dan attractieparken en musea. De Zaanse Schans is in 2024 gestegen naar de tweede plaats op de ranglijst van best bezochte dagattracties in Nederland.
27/05/25
Exclusief voor leden
Kamperen in Nederland in 2025: Prijzen stijgen licht, maar blijven betaalbaar
Kamperen blijft ook in de zomer van 2025 een relatief betaalbare vakantieoptie, al stijgen de prijzen licht. Volgens de jaarlijkse prijsanalyse van PiNCAMP, het kampeerplatform van onder andere de ANWB, betalen kampeerders in Nederland dit jaar gemiddeld €55 per nacht voor een gezin van drie personen. Dat is een stijging van ongeveer 6 procent ten opzichte van vorig jaar.
27/05/25
Exclusief voor leden
Maastricht populairste gemeente van Nederland in 2025
Voor het eerst in veertien jaar is niet Amsterdam, maar Maastricht de favoriete gemeente van Nederland. Ook Flevoland scoort heel verrassend sterk.
27/05/25
Exclusief voor leden
Instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie
Minister Mona Keijzer van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening heeft de instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie gedaan. De instructieregel heeft een looptijd van 10 jaar.
26/05/25
Exclusief voor leden
Moons wordt voorzitter Van Gogh Nationaal Park
Met ingang van 1 juni 2025 start Annemarie Moons als voorzitter van Van Gogh Nationaal Park.
26/05/25
Finalisten ‘Beste Bed & Breakfast van Nederland’ zijn bekend
De genomineerden voor de titel ‘Beste B&B van Nederland 2025’ zijn door Stichting Bed & Breakfast Nederland bekendgemaakt. De genomineerden bevinden zich in de hoogste kwaliteitsklasse van het officiële B&B-classificatiesysteem.
26/05/25
Exclusief voor leden
Jelmer Schoolderman brandmanager bij Corendon
Jelmer Schoolderman treedt per 2 juni 2025 in dienst bij Corendon als Brandmanager. In deze rol vers...
26/05/25
Primeur op 9 oktober: Eerste editie Dutch Travel Media Awards
Op donderdag 9 oktober 2025 worden nieuwe onderscheidingen voor de mooiste en meest inspirerende reisverhalen uitgereikt.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...