Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-05-2021
Auteur: NRIT redactie

Diamond Award Health Safety voor KLM

Diamond Award Health Safety voor KLM
KLM heeft de APEX Diamond Award Health Safety toegekend gekregen. Deze award is de hoogst haalbare status voor luchtvaartmaatschappijen op het gebied van Health Safety. KLM is de tweede Europese luchtvaartmaatschappij die deze Diamond-certificering ontvangt, na Virgin Atlantic.

APEX Health Safety (the Airline Passengers Experience Association) heeft tot doel om luchtvaartmaatschappijen een proactieve rol te geven bij het veilig hervatten van wereldwijd reizen en een gemeenschappelijke norm te stellen voor hygiëne en gezondheid voor passagiers tijdens hun reis. APEX Health Safety zet de industriestandaard voor klantgerichte Covid-19-certificering. 

Boet Kreiken, Executive Vice President Customer Experience KLM: "Mensen die met ons reizen, vliegen bewust. Daarom hebben we KLM-breed dit jaar onze hele klantreis geanalyseerd en de hoogst mogelijke standaard neergezet om de gezondheid en hygiëne voor onze klanten optimaal te maken, zowel voor, tijdens als na de reis. Deze hoogste APEX-status is voor reizigers een belangrijke garantie dat ze met KLM veilig vliegen op het hoogst haalbare niveau wereldwijd."

Inmiddels bestaat APEX 42 jaar en heeft zich ontwikkeld tot een gerenommeerde onderzoeks- en beoordelingsorganisatie op het gebied van passagiersbeleving van luchtvaartmaatschappijen. Toen de Corona-pandemie uitbrak heeft APEX ook een Health Safety Award in het leven geroepen. Inmiddels hebben onder meer Singapore Airlines en Qatar Airways deze Award gewonnen.
Trefwoorden: vliegen, gezondheid

CELTH



||| Nieuws |||

11/07/25
De fuik van nepadvertenties voor vakanties
Cybercriminelen zetten online advertenties in om vakantiegangers op te lichten. Mensen die dit niet op tijd door hebben, lopen het risico om aan oplichters allerlei persoonlijke informatie of creditcardgegevens prijs te geven. Daarom is het belangrijk dat mensen altijd eerst de officiële contactinformatie van reisorganisaties checken voordat ze contact opnemen.
11/07/25
Bosbranden en hitte in zuidelijk Europa
Het Rode Kruis waarschuwt vakantiegangers die dit weekend naar zuidelijk Europa trekken. De hulporganisatie roept mensen op om goed voorbereid met vakantie te gaan. Met flinke bosbranden en zeer hoge temperaturen in Frankrijk, Spanje, Griekenland en Turkije ligt een noodsituatie deze zomer op de loer.
10/07/25
Exclusief voor leden
Europeanen willen sneller en beter spoorvervoer
Een ruime meerderheid van de Europeanen vindt dat het spoorvervoer tussen EU-landen dringend verbeterd moet worden. Dat blijkt uit een nieuwe peiling van Polling Europe onder ruim 5.000 inwoners van de 27 EU-lidstaten
04/07/25
Exclusief voor leden
Petitie: informeer passagiers over tromboserisico
De Trombosestichting is een petitie gestart om luchtvaartmaatschappijen te bewegen passagiers beter te informeren over het risico op trombose tijdens lange vluchten.
04/07/25
Waar genieten Nederlanders deze zomer van hun vakantie?
De zomervakantie staat voor de deur en veel Nederlanders maken zich op voor een welverdiende reis naar het buitenland. Volgens reisorganisatie TUI blijven Spanje, Griekenland en Turkije de populairste Europese vliegbestemmingen.
04/07/25
Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.