Geplaatst op: 07-04-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media

Populairste konijn van Nederland ziet er na 25 jaar wat anders uit

Roompots mascotte krijgt vandaag een modernere look

Populairste konijn van Nederland ziet er na 25 jaar wat anders uit
  • 25 jaar oude Koos ziet er vanaf vandaag wat anders uit
  • Hij blijft herkenbaar voor de trouwe Roompot gasten
  • Ook nieuwe kleding

 

Koos, de mascotte van Roompot, ziet er vanaf vandaag wat moderner uit. Na 25 jaar krijgt het populairste konijn van Nederland een modernere look. Bij Roompot waakten ze er wel over dat hij voor alle trouwe gasten herkenbaar blijft.

 

Populairste konijn van Nederland

Roompots mascotte is het populairste konijn van Nederland. Zodra Koos ergens op een park opduikt, rennen de kinderen en ouders naar hem toe om een leuke foto te nemen of een leuk dansje te doen. De meer dan 3 miljoen gasten die jaarlijkse een vakantie via Nederlands grootste aanbieder van vakantieparken boeken, zullen het hier volmondig mee eens zijn.

 

Koos is zo populair dat er op YouTube filmpjes van hem circuleren die al meerdere miljoenen keren zijn bekeken. Ook zijn voorleesverhalen op Spotify worden ’s avonds regelmatig afgespeeld.

 

Meer dan een nieuw jasje

Koos ziet er vanaf vandaag wat anders uit, maar hij blijft herkenbaar voor de miljoenen gasten die hem de voorbije 25 jaar ontmoetten. Zo heeft hij nog altijd die rechtopstaande oren, waarvan de linkse vooroverbuigt. Koos’ blauwe tuinbroek blijft ook in zijn kledingkast hangen, maar Roompot breidde die garderobe uit zodat de mascotte ook in functie van het moment wat anders kan aantrekken. Denk maar aan een kerstpak, een pyjama voor de Koos kinderverhalen etc. Zijn moderne beach look kreeg al heel wat positieve reacties van de gasten die hem vooraf konden zien.

 

Koos ziet er niet alleen leuker uit. Op Roompots familieparken krijgt hij ook een nog leukere rol. Naast de populaire foto- en selfiemomenten komt hij in actie met nieuwe eigen ‘Koos Live’-shows, zal hij met het entertainment team dansworkshops organiseren en zal Koos nog heel wat andere leuke activiteiten vanaf nu begeleiden.

 

Koos thuis

Roompot zorgt er ook voor dat die o zo leuke vakantie niet met een afscheid of traan hoeft te eindigen. Koos’ populair YouTube kanaal zal wekelijks gevoed worden met nieuwe filmpjes die kinderen thuis kunnen bekijken. Meedansen mag natuurlijk ook …

 

Verder vermoedt Roompot dat Koos’ jongste vrienden ‘s avonds veel sneller en gemakkelijker naar bed zullen willen gaan. De grootste aanbieder van vakantieparken en -woningen verwerkte Koos’ avonturen namelijk in kinder- en voorleesverhalen die zij net voor het slapen gaan met hun ouders kunnen bekijken. Of ze ook met Koos slapen, hangt van de ouders af die de mascotte als pluche aan hun kind cadeau kunnen doen. Een volledige merchandise lijn is alvast voorzien, van gerecyclede drinkflessen tot diverse outfits voor Koos.

 

Bovenop het totaal vernieuwde activiteitenaanbod van Roompot

Nederlands grootste aanbieder van vakantieparken en -woningen kondigde de voorbije weken heel wat nieuwigheden in zijn animatieaanbod aan. Op 9 maart zorgde het in de branche al voor een revolutie door meer dan 100 nieuwe activiteiten aan te kondigen die op maat van de verschillende leeftijdsgroepen van gasten zijn gemaakt. Een week later raakte bekend dat Roompot ook 365 dagen per jaar een gethematiseerd digitaal animatieaanbod gaat streamen. Hiermee genieten de gasten op het park, online en on demand – en dus ook thuis – van Roompots activiteiten.

Het spreekt voor zich dat Koos een belangrijke rol in de activiteiten voor de jongste kinderen krijgt en dus vaak op het park maar ook thuis zal opduiken.

Trefwoorden: Koos Konijn, mascotte, animatie

CELTH



||| Nieuws |||

02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
30/06/25
Exclusief voor leden
RCN wordt verkocht aan Blackstone
RCN Vakantieparken wordt verkocht aan Exodus Bidco B.V., een SPV die indirect wordt gecontroleerd door fondsen gelieerd aan Blackstone. Partijen hebben aan de ACM toestemming gevraagd voor de overname