Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-04-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media

Populairste konijn van Nederland ziet er na 25 jaar wat anders uit

Roompots mascotte krijgt vandaag een modernere look

Populairste konijn van Nederland ziet er na 25 jaar wat anders uit
  • 25 jaar oude Koos ziet er vanaf vandaag wat anders uit
  • Hij blijft herkenbaar voor de trouwe Roompot gasten
  • Ook nieuwe kleding

 

Koos, de mascotte van Roompot, ziet er vanaf vandaag wat moderner uit. Na 25 jaar krijgt het populairste konijn van Nederland een modernere look. Bij Roompot waakten ze er wel over dat hij voor alle trouwe gasten herkenbaar blijft.

 

Populairste konijn van Nederland

Roompots mascotte is het populairste konijn van Nederland. Zodra Koos ergens op een park opduikt, rennen de kinderen en ouders naar hem toe om een leuke foto te nemen of een leuk dansje te doen. De meer dan 3 miljoen gasten die jaarlijkse een vakantie via Nederlands grootste aanbieder van vakantieparken boeken, zullen het hier volmondig mee eens zijn.

 

Koos is zo populair dat er op YouTube filmpjes van hem circuleren die al meerdere miljoenen keren zijn bekeken. Ook zijn voorleesverhalen op Spotify worden ’s avonds regelmatig afgespeeld.

 

Meer dan een nieuw jasje

Koos ziet er vanaf vandaag wat anders uit, maar hij blijft herkenbaar voor de miljoenen gasten die hem de voorbije 25 jaar ontmoetten. Zo heeft hij nog altijd die rechtopstaande oren, waarvan de linkse vooroverbuigt. Koos’ blauwe tuinbroek blijft ook in zijn kledingkast hangen, maar Roompot breidde die garderobe uit zodat de mascotte ook in functie van het moment wat anders kan aantrekken. Denk maar aan een kerstpak, een pyjama voor de Koos kinderverhalen etc. Zijn moderne beach look kreeg al heel wat positieve reacties van de gasten die hem vooraf konden zien.

 

Koos ziet er niet alleen leuker uit. Op Roompots familieparken krijgt hij ook een nog leukere rol. Naast de populaire foto- en selfiemomenten komt hij in actie met nieuwe eigen ‘Koos Live’-shows, zal hij met het entertainment team dansworkshops organiseren en zal Koos nog heel wat andere leuke activiteiten vanaf nu begeleiden.

 

Koos thuis

Roompot zorgt er ook voor dat die o zo leuke vakantie niet met een afscheid of traan hoeft te eindigen. Koos’ populair YouTube kanaal zal wekelijks gevoed worden met nieuwe filmpjes die kinderen thuis kunnen bekijken. Meedansen mag natuurlijk ook …

 

Verder vermoedt Roompot dat Koos’ jongste vrienden ‘s avonds veel sneller en gemakkelijker naar bed zullen willen gaan. De grootste aanbieder van vakantieparken en -woningen verwerkte Koos’ avonturen namelijk in kinder- en voorleesverhalen die zij net voor het slapen gaan met hun ouders kunnen bekijken. Of ze ook met Koos slapen, hangt van de ouders af die de mascotte als pluche aan hun kind cadeau kunnen doen. Een volledige merchandise lijn is alvast voorzien, van gerecyclede drinkflessen tot diverse outfits voor Koos.

 

Bovenop het totaal vernieuwde activiteitenaanbod van Roompot

Nederlands grootste aanbieder van vakantieparken en -woningen kondigde de voorbije weken heel wat nieuwigheden in zijn animatieaanbod aan. Op 9 maart zorgde het in de branche al voor een revolutie door meer dan 100 nieuwe activiteiten aan te kondigen die op maat van de verschillende leeftijdsgroepen van gasten zijn gemaakt. Een week later raakte bekend dat Roompot ook 365 dagen per jaar een gethematiseerd digitaal animatieaanbod gaat streamen. Hiermee genieten de gasten op het park, online en on demand – en dus ook thuis – van Roompots activiteiten.

Het spreekt voor zich dat Koos een belangrijke rol in de activiteiten voor de jongste kinderen krijgt en dus vaak op het park maar ook thuis zal opduiken.

Trefwoorden: Koos Konijn, mascotte, animatie

CELTH



||| Nieuws |||

22/05/25
easyJet blikt terug en gaat positief de zomer in
Luchtvaartmaatschappij easyJet verwacht een winstgroei voor het volledige boekjaar 2025. Dit is mede te danken aan een lichte verbetering van de resultaten in de winter en een toenemende vraag naar vluchten en vakanties in de komende zomer. easyJet Holidays gaat naar verwachting sterk groeien.
22/05/25
Geerte Udo nieuwe voorzitter Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme
Geerte Udo is per 1 augustus benoemd tot onafhankelijk voorzitter van de Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme (LRRT). Udo brengt ruime ervaring mee uit het publiek-private domein, onder meer als voormalig directeur-bestuurder van amsterdam&partners.
22/05/25
Exclusief voor leden
Brussels Airport Fund open voor duurzame initiatieven rondom de luchthaven
Voor het derde jaar op rij steunt het Brussels Airport Fund, beheerd door de Koning Boudewijnstichting, duurzame projecten in de omgeving van de luchthaven.
21/05/25
Ryanair rapporteert winstdaling ondanks recordaantal passagiers
Luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft over het afgelopen boekjaar (2024-2025) een winst na belasting van €1,61 miljard gerapporteerd. Dit is een daling ten opzichte van de €1,92 miljard winst in het voorgaande jaar. Ondanks de winstdaling vervoerde de Ierse prijsvechter een recordaantal van 200 miljoen passagiers, een stijging van 9% ten opzichte van het jaar ervoor.
21/05/25
Mnister Beljaarts neemt 'Handreiking regeldruk in de watersport- en recreatiesector’ in ontvangst
HISWA-RECRON-directeur Geert Dijks heeft de ‘Handreiking regeldruk in de watersport- en recreatiesector’ deze week aangeboden aan minister Beljaarts van Economische Zaken.
21/05/25
Boele wordt salesmanager Retail bij Corendon
Tineke Boele start op 1 juli 2025 als Salesmanager Retail bij reisbedrijf Corendon. In deze rol is zij verantwoordelijk voor de verkoop van reisproducten via retailpartners.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
21/05/25
Advies; voorlopig niet wandelen bij landgoed Den Treek-Henschoten
Na een incident op Landgoed Den Treek – Henschoten van maandag 19 mei waarbij mogelijk een wolf is betrokken, heeft de provincie Utrecht een aantal stappen gezet om zo snel mogelijk passende maatregelen te kunnen nemen.

||| Agenda |||

26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...