Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 31-03-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Vijfde nieuwe VVV Inspiratiepunt in Achterhoek

Vijfde nieuwe VVV Inspiratiepunt in Achterhoek

Vandaag opent de VVV Lochem het nieuwe Inspiratiepunt in het Oude Stadshuis aan de Markt. Het is de vijfde VVV in de Achterhoek die wordt vernieuwd.

Het Inspiratiepunt geeft een verrassend beeld van alle schatten en bijzondere belevenissen die Lochem rijk is op recreatief en toeristisch gebied.  Met veel beelden, verhalen en interactieve elementen worden bezoekers verleid om er op uit te gaan in de omgeving.

Beleving en interactiviteit staat centraal

In het nieuwe Inspiratiepunt staat beleving centraal van al het moois wat Lochem te bieden heeft. Op een bijzondere manier worden de kernen, de kastelen en landgoederen, de Berkel en de musea in beeld gebracht. Dag gaat interactief via een ontmoetingstafel en projectietafel. Op een speciale verhalenwand kan je boeken aanraken die vervolgens een streekverhaal vertellen. Ook kan je je eigen fiets- of wandelroute samenstellen met een speciale routemixer. Het winkelgedeelte heeft een eigentijdse frisse uitstraling gekregen. Bos en water komen terug in de gebruikte materialen en kleuren en authentieke delen van het pand zijn behouden.

Volgens de gemeente Lochem kan de VVV met dit innovatieve concept haar gastheerschap nog beter uitdragen. Wethouder Eric-Jan de Haan: "De gedachte achter het inspiratiepunt is dat we bezoekers verleiden om de mooiste plekken in de gemeente te bezoeken. We hopen dat ze daardoor langer blijven, vaker terugkomen en hun ervaringen delen met familie, vrienden en bekenden."

VVVLochem

Bijdragen van diverse organisaties

Het Inspiratiepunt in Lochem werd mogelijk door een stimuleringsregeling van Achterhoek Toerisme en is de vijfde in een rij van vernieuwende VVV’s in de Achterhoek. De vernieuwing van VVV Lochem kwam tot stand door bijdragen van de gemeente Lochem, Stichting Achterhoek Toerisme, Stichting Lochems Steunfonds, Stichting Fonds 1819 en enkele particuliere giften.

VVVLochem

Campagne om nieuwe vrijwilligers te werven

Rondom de opening start ook een campagne om meer vrijwilligers te werven. De VVV wil graag meer vrijwilligers aantrekken om het inspiratiepunt optimaal te kunnen openstellen voor bezoekers en de inwoners van Lochem.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, vvv's, inspiratiepunten, gelderland

CELTH



||| Nieuws |||

09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
27/06/25
DierenPark Amersfoort lanceert zomers familie-evenement
Deze zomervakantie verandert DierenPark Amersfoort in een bruisend festivalbos. Van 23 tot en met 26 juli vindt de eerste editie van het ZOOmer Festival plaats. Bezoekers kunnen genieten van livemuziek, entertainment en zomerse lekkernijen.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.