Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 25-03-2021
Auteur: Marc Gerlings

1 testvakantie naar Rhodos maar het smaakt naar meer

1 testvakantie naar Rhodos maar het smaakt naar meer
Nederlanders hebben zeker zin in een Griekse vakantiebubbel. Foto: Sunweb
Bij de persconferentie van afgelopen dinsdag werd duidelijk voor heel Nederland dat er een proefreis wordt opgezet naar Rhodos. En of Nederlanders zin hebben in een Griekse vakantiebubbel. Meer dan 17.000 Nederlanders snakken naar deze vakantie, zo blijkt uit de eerste cijfers voor de vakantiepilot van Sunweb en Transavia.  Worden nauwe vakantiebubbels de trend voor touroperators in de zomer van 2021?

Kort na de aankondiging van de vakantiepilot dinsdagavond waren er al meer dan 6.000 nieuwsgierige bezoekers op www.sunweb.nl en woensdag werd de reisorganisatie overspoeld met vragen via e-mail, social media en telefoon.

Sinds gisteravond 18 uur is het mogelijk om je op sunweb.nl in te schrijven voor de eerste vakantiepilot op 12 april naar het Griekse eiland Rhodos. In één avond hebben meer dan 17.000 vakantieliefhebbers zich aangemeld voor de all-inclusive pakketreis naar het luxe resort Hotel Mitsis Grand Beach.

"Overtreft de verwachtingen"

Mattijs ten Brink, CEO Sunweb Group, vertelt: "We zijn ontzettend trots dat we deze eerste stap samen met Transavia kunnen zetten voor en namens de hele reisbranche. Dat er nu al zoveel aanmeldingen zijn, overtreft onze verwachtingen. We hebben nu al één ding geleerd: als er duidelijkheid is, dan accepteren mensen de veiligheidsmaatregelen en gaan ze boeken. Tegelijkertijd is het een keiharde bevestiging dat niet alleen de reisbranche snakt naar perspectief, maar alle Nederlanders ook niet meer kunnen wachten.”

Selectie

Op basis van alle aanmeldingen maakt Sunweb een eerste selectie die voldoet aan de door de Nederlandse overheid gestelde criteria voor de doelgroep. Deze doelgroep bestaat uit Nederlanders tussen de 18 en 70 jaar, met uitsluiting van mensen die behoren tot de verhoogde risicogroep. 
Daarna wordt er gekeken wie zich als eerste heeft ingeschreven. Maar aangezien het inschrijfformulier bij sommige geïnteresseerden niet direct werd getoond vanwege het grote aantal bezoekers, wordt er een kleine groep mensen door een onafhankelijke notaris geselecteerd.

Slechts één vliegtuig maar het smaakt naar meer

De geselecteerde gasten worden vervolgens persoonlijk telefonisch benaderd door Sunweb om alle informatie en richtlijnen door te spreken. Ten Brink licht toe: "We willen alle mensen die zich hebben ingeschreven enorm bedanken. Helaas hebben we nu nog maar een vliegtuig te vullen, maar ik heb er vertrouwen in dat we deze zomer weer mooie vakanties kunnen verzorgen samen met onze partners op de bestemmingen.”
Trefwoorden: vakantie, field lab, Rhodos, corona

CELTH



||| Nieuws |||

09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
04/07/25
Exclusief voor leden
Opening nieuwe camperplaats in hart van Emmen
Emmen verwelkomt camperreizigers met een gloednieuwe camperplaats aan het Westeind.
03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.