Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 19-03-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media

Roompot streamt nieuw digitaal animatieaanbod tot bij de gasten thuis

365 dagen per jaar op het park, online en on demand

Roompot streamt nieuw digitaal animatieaanbod tot bij de gasten thuis

Animatie op parken zal er de komende jaren helemaal anders uitzien. Roompot zorgt dit jaar alvast voor een revolutie in de branche. Naast 100 nieuwe activiteiten op en rond het park introduceert het ook een digitaal animatieaanbod waarvan gasten op het park maar ook thuis het hele jaar kunnen genieten.

 

Negen dagen geleden kondigde Roompot aan dat het het zomerseizoen aftrapt met meer dan 100 nieuwe activiteiten voor jong en oud(er). Ruim 300 animatoren staan vanaf nu in voor ongeziene activiteiten die op maat van de gasten en elk park zijn ontwikkeld: van GPS-zoektochten tot vlogsessies en van SuperChef kookworkshops, waarin de kinderen o.a. een tompouce leren maken, tot de silent disco’s. Geen standaardpakket dat men overal terugvindt, maar een ongezien en uniek aanbod waarmee Roompot zich duidelijk in de vakantiebranche onderscheidt en voor een revolutie zorgt. 

 

Niet alleen op het park, maar ook thuis

De aankondiging van 100 nieuwe activiteiten van vorige week gold slechts als een aftrap van het seizoen. Vandaag kondigt de grootste aanbieder van vakantieparken in Nederland aan dat het ook een volledig digitaal animatieaanbod ontwikkelt voor zijn gasten. Voor op het park, maar ook voor thuis tijdens die 50 andere weken van het jaar. Vooraf, om alvast in de vakantiesfeer te komen of achteraf om dat heerlijke gevoel vast te houden.

 

Gethematiseerd digitaal aanbod

Net als bij de 100 nieuwe activiteiten op de parken denkt Roompot aan elke leeftijdsgroep. Het nieuwe gestreamde aanbod bestaat dus uit leuke ervaringen, belevenissen en avonturen die de kinderen alleen of met het hele gezin kunnen uitvoeren. Op het park en thuis, wanneer het hen uitkomt. Verschillende thema’s verzekeren de gasten en Roompot dat het nooit saai wordt, integendeel.

 

Roompot creëert hiervoor geen nieuwe kanalen of de zoveelste app die men moet downloaden, maar gebruikt net die media die de kinderen nog beter kennen dan hun ouders: TikTok, Instagram, YouTube, Facebook, Pinterest en zijn website, maar natuurlijk ook de grote led- en andere schermen op de parken.

 

Geen herhaling, wel streaming

Om zijn gasten het hele jaar door – en dus ook thuis – te animeren, zal Roompot voortdurend nieuwe activiteiten en filmpjes ontwikkelen en verspreiden. Van vervelende herhalingen is dus geen sprake. Ook niet van "vaste uitzendmomenten”. De Netflix- en YouTube-generatie streamt en bekijkt iets wanneer hij dat wil.

 

Heel wat van die activiteiten worden uiteraard op de parken opgenomen. Voor andere gaat het animatieteam de opnamestudio’s in. Maar Roompot maakt ook ruimte en tijd voor leuke inzendingen en herinneringen van gasten.

 

100 items en activiteiten

Dat het menens – en niet zomaar een marketingstunt – is voor Roompot blijkt uit het overzicht van alle digitale activiteiten die het lanceert. Honderd activiteiten voor thuis en elders staan nu al op de planning: van voorleesverhalen tot danslessen en van online quizzen tot yoga voor volwassenen, zonder de maandelijkse ‘challenges’ te vergeten waarmee het Roompot animatieteam de gasten ook thuis uitdaagt.

Roompot zal alle activiteiten onder een noemer streamen: Roompot Connect. Met de lancering van dit aanbod en de meer dan 100 nieuwe activiteiten op de parken zorgt Roompot voor een ware revolutie als het aankomt op vermaak van de gasten.

Trefwoorden: park, online, on demand, digitale animatie

CELTH



||| Nieuws |||

23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Wandelnet lanceert Nabijheidsanalysetool
Wandelnet heeft samen met Movares voor heel Nederland per wijk in beeld gebracht wat de looptijd (in minuten) is tot groen, blauw en wandelroutes. De zogenaamde Nabijheidsanalysetool.
23/05/25
Exclusief voor leden
Toerisme- en reissector roept Europarlementariërs op tot evenwichtige herziening van de Richtlijn Pakketreizen
Europese toerisme- en reissector verwelkomt de inspanningen van het Europees Parlement om de Richtlijn Pakketreizen (PTD) te herzien maar maakt zich wel zorgen over uitwerking daarvan.
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Exclusief voor leden
Toeristische sector heeft grote impact op Nederlandse economie, werkgelegenheid en leefomgeving
De reis- en toerismesector van Nederland bevindt zich op een opmerkelijk groeipad en zal dit jaar naar verwachting volledig herstellen van de pandemie. Dat voorspelt de World Travel & Tourism Council (WTTC). Positief is dat veel inkomsten vanuit binnenlands toerisme komen en de sector veel banen creëert. Negatief is de hoge uitstoot en het gebruik van veel fossiele brandstoffen. Ook draagt de sector veel bij aan de overheidsfinanciën.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
22/05/25
easyJet blikt terug en gaat positief de zomer in
Luchtvaartmaatschappij easyJet verwacht een winstgroei voor het volledige boekjaar 2025. Dit is mede te danken aan een lichte verbetering van de resultaten in de winter en een toenemende vraag naar vluchten en vakanties in de komende zomer. easyJet Holidays gaat naar verwachting sterk groeien.
22/05/25
Geerte Udo nieuwe voorzitter Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme
Geerte Udo is per 1 augustus benoemd tot onafhankelijk voorzitter van de Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme (LRRT). Udo brengt ruime ervaring mee uit het publiek-private domein, onder meer als voormalig directeur-bestuurder van amsterdam&partners.

||| Agenda |||

26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...