Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-03-2021
Auteur: Marc Gerlings

BoerenBed en Roompot gaan commerciële samenwerking aan (voor 27 locaties)

BoerenBed en Roompot gaan commerciële samenwerking aan (voor 27 locaties)
Een van de accommodaties van BoerenBed. Foto: Roompot.

Roompot breidt zijn aanbod uit met 27 nieuwe locaties door een exclusieve samenwerking met BoerenBed. Hiermee duikt de Zeeuwse accommodatiereus in het relatief kleine maar nog steeds groeiende segment van verblijven bij de boer. Het gaat op dit moment hard met alle ontwikkelingen in vakantieparken. Roompot stapt in een goed uitgewerkte internationale formule.

Ditmaal geen vakantieparken, maar echte boerderijen in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk waar gasten heerlijk in alle luxe en comfort van de sfeer op het platteland kunnen genieten. Zeg niet zomaar boerderijen. Het zijn één voor één zorgvuldig geselecteerde kleinschalige locaties die een inspirerende en veilige omgeving voor gezinnen en kinderen bieden. Waar ze naar hartenlust van de boer, de dieren en de natuur kunnen leren, maar vooral het boerenbuitenleven met de rest van de familie kunnen ontdekken.

Wat is de boerenbeleving?

Deze vakantie combineert het gevoel van kamperen met het comfort van een echt bed, keuken, douche en toilet. Licht wek je op, niet door op de schakelaar te drukken, maar door de kaarsen en olielampen aan te zetten. En koken gebeurt op een authentieke houtkachel. Wanneer de kids de leuke dag vol prikkels dan nog eens kunnen afsluiten met marshmellows boven het kampvuur, zal de vraag waarschijnlijk zelfs niet worden gesteld waar de tablet ligt en waarom er geen wifi is. Die is er niet, net als het elektra.

De accommodaties

In de tent vinden de gasten alles wat zij nodig hebben tijdens de vakantie op de boerderij: van schaar tot pan en van bestek tot koffiekopjes. Zij hoeven dus niets mee te nemen van huis. De accommodaties zijn tussen de 45 tot 50 m2 groot en ingericht voor maximaal 6 tot 8 personen. Terwijl de ouders het ruime tweepersoonsbed zeker zullen appreciëren, zullen de kinderen onder elkaar uitmaken wie bovenaan in het stapelbed mag en wie onder het wollen dekbed in de sfeervolle BoerenBedstee mag kruipen.

Een koelkist – neen, geen koelkast -, keukenblok met stromend water en een houtkachel zijn ook voorzien, net als een privédouche en -toilet. Wie badend volop van de omgeving wil kunnen genieten, boekt er een hot tub bij.

Bij het arrangement hoort ook een barbecue, de houtkachel, de kaarsen en lampenolie om het ’s avonds extra gezellig te maken. Lokale streekproducten koopt men in het boerderijwinkeltje.

De eerste 6 locaties in Nederland staan sinds vandaag op de Roompot website. In de komende weken volgen nog 21 locaties in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk.

Met dit nieuws komt de teller al op 30 nieuwe locaties die Roompot dit jaar aankondigde.


Trefwoorden: vakantiepark, accommodatie, boer, verblijf, marktsegment, marketing, formule, concept

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.