Geplaatst op: 31-01-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Regio Zwolle lanceert ambassadeursnetwerk

Regio Zwolle lanceert ambassadeursnetwerk

De Regio Zwolle heeft online een ambassadeursnetwerk gelanceerd met in totaal zestien ambassadeurs uit de regio. Het ambassadeursnetwerk is een initiatief van Marketing Oost en is opgericht om Regio Zwolle landelijk op de kaart te zetten en imagoversterkende congressen op het gebied van logistiek, e-commerce, health, agri & food en kunststoffen aan te trekken.

Naast de recente mediacampagne in het Financieele Dagblad, Binnenlands Bestuur en bij BNR Nieuwsradio, levert ook dit ambassadeursnetwerk op deze wijze een bijdrage aan de ambitie van Regio Zwolle om in 2030 de  4e economische topregio van Nederland te zijn. Regio Zwolle vormt dan samen met Amsterdam, Rotterdam/Den Haag en Eindhoven de economische hoofdstructuur van ons land.

Het ambassadeursnetwerk bestaat uit een divers gezelschap. Van kunstenaar Ronald Westerhuis tot MKB Nederland voorzitter en ondernemer Jacco Vonhof, allen met een groot landelijk netwerk én een hart voor de regio. Dit initiatief van MarketingOost in samenwerking met Regio Zwolle maakt dat we in navolging van enkele andere steden een mooi netwerk neerzetten dat op een natuurlijke, maar duidelijke wijze kan bijdragen aan de ambitie van onze regio.

Trefwoorden: zakelijk toerisme, congressen, overijssel

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.