Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 25-01-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Marketing Drenthe sluit aan bij Kennisnetwerk Destinatie Nederland

Marketing Drenthe sluit aan bij Kennisnetwerk Destinatie Nederland

Het netwerk van Kennisnetwerk Destinatie Nederland, bestaande uit circa 70 destinatie- en citymarketingorganisaties in Nederland, heeft Marketing Drenthe als nieuwe partner in het netwerk mogen toevoegen. Binnen het netwerk gaat Marketing Drenthe samen met andere aangesloten destinatiemarketing- en managementorganisaties aan de slag om te werken aan de versterking van het vakgebied destinatiemanagement en de verdere ontwikkeling van de rol van DMO’s als ‘spin-in- het-web’ bij bestemmingsontwikkeling.

Marketing Drenthe werkte de afgelopen tijd al samen met diverse DMO’s in Nederland en neemt nu met een partnership bij het landelijke netwerk de stap om deze samenwerking te intensiveren. Ter introductie in het netwerk presenteerde directeur Astrid Crum onlangs de nieuwe meerjarenstrategie voor Drenthe.

Samen slimmer

Astrid Crum, directeur Marketing Drenthe: "We staan als DMO’s veelal voor dezelfde opgaven. Het is zonde om het wiel opnieuw uit te vinden als je ook gebruik kunt maken van elkaars kennis en kunde. We deden dit internationaal al met de aansluiting bij de Digital Tourisme Think Thank (DTTT). Het laatste kwartaal van 2020 sloten we een partnership met het Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Doordat we op Nederlandse schaal nog meer gezamenlijke thema’s hebben dan internationaal, is de kennis en ervaring die we met deze samenwerking op doen nog praktischer en sneller toepasbaar”.

Waardevolle aanvulling

Kennisnetwerk Destinatie Nederland is blij met het partnership van Marketing Drenthe. "Marketing Drenthe is een waardevolle aanvulling in het netwerk van destinatiemarketing- en management organisaties. De expertise van de organisatie werd in 2020 nog bekroond met een nominatie voor de Dutch Marketing Award. Met de toetreding van Marketing Drenthe zijn alle professionele organisaties op het gebied van destinatiemarketing- en management partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland en is er daadwerkelijk sprake van een landelijk netwerk van DMO’s”, aldus Kees van Wijk, algemeen directeur Kennisnetwerk Destinatie Nederland / VVV Nederland.

Over Kennisnetwerk Destinatie Nederland

Kennisnetwerk Destinatie Nederland is een netwerk van, voor en door professionals van circa 70 destinatie- en citymarketingorganisaties. Door middel van kennisdeling, verbinding en ontmoeting draagt het netwerk actief bij aan de ontwikkeling en versterking van het vakgebied destinatiemarketing en destinatiemanagement, met als doel om bij te dragen aan de ontwikkeling van aantrekkelijke bestemmingen om te bezoeken en te verblijven, voor bewoners en bezoekers.Meer informatie over Kennisnetwerk Destinatie Nederland is te vinden in de digitale brochure.

Over Marketing Drenthe

Marketing Drenthe bestaat uit een klein team van energieke professionals op het gebied marketing, marketingcommunicatie en marktonderzoek. Ze doen er alles aan om de gast te verleiden een bezoek aan de Oerprovincie van Nederland te brengen. De organisatie onderzoekt de wensen van de gast en deelt deze kennis met haar achterban. Met een goede mix van promotiemiddelen wordt Drenthe onder de aandacht gebracht bij relevante doelgroepen. Wil je meer weten over de activiteiten van Marketing Drenthe? Ga dan naar marketingdrenthe.nl.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, drenthe

CELTH



||| Nieuws |||

28/05/25
1 miljoen stekkerauto's
Aan het eind van het eerste kwartaal van 2025 telde Nederland voor het eerst iets meer dan 1 miljoen stekkerauto’s. Daarmee is nu ruim een op de tien personenauto’s een stekkerauto.
28/05/25
Exclusief voor leden
Fietsersbond wil overbodige paaltjes weg
Paaltjes op wegen en fietspaden zijn bedoeld om auto’s van het fietspad te houden, maar in de praktijk zorgen ze juist voor gevaar voor fietsers. Elk jaar raken duizenden fietsers gewond door een botsing met een paaltje. Daarom lanceert de Fietsersbond de Paaltjesmelder.
28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
27/05/25
Dagattractie Top 50: Dierentuinen noteren sterkste groei
De grootste Nederlandse dagattracties hebben vorig jaar 2% meer bezoekers geteld. Dierentuinen deden het relatief beter dan attractieparken en musea. De Zaanse Schans is in 2024 gestegen naar de tweede plaats op de ranglijst van best bezochte dagattracties in Nederland.
27/05/25
Exclusief voor leden
Kamperen in Nederland in 2025: Prijzen stijgen licht, maar blijven betaalbaar
Kamperen blijft ook in de zomer van 2025 een relatief betaalbare vakantieoptie, al stijgen de prijzen licht. Volgens de jaarlijkse prijsanalyse van PiNCAMP, het kampeerplatform van onder andere de ANWB, betalen kampeerders in Nederland dit jaar gemiddeld €55 per nacht voor een gezin van drie personen. Dat is een stijging van ongeveer 6 procent ten opzichte van vorig jaar.
27/05/25
Exclusief voor leden
Maastricht populairste gemeente van Nederland in 2025
Voor het eerst in veertien jaar is niet Amsterdam, maar Maastricht de favoriete gemeente van Nederland. Ook Flevoland scoort heel verrassend sterk.
27/05/25
Exclusief voor leden
Instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie
Minister Mona Keijzer van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening heeft de instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie gedaan. De instructieregel heeft een looptijd van 10 jaar.
26/05/25
Exclusief voor leden
Moons wordt voorzitter Van Gogh Nationaal Park
Met ingang van 1 juni 2025 start Annemarie Moons als voorzitter van Van Gogh Nationaal Park.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...