Geplaatst op: 12-01-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Samenwerking SVR en Van Hoorne Entertainment rond Fien & Teun

Samenwerking SVR en Van Hoorne Entertainment rond Fien & Teun

De Stichting Vrije Recreatie (SVR) en Van Hoorne Entertainment gaan samen de karakters Fien & Teun naar de kleinschalige boerencampings brengen. Dit jaar start een pilot bij 12 SVR-campings. Als die succesvol is, komen Fien & Teun naar alle SVR-campings die dat willen.

Van Hoorne Entertainment is in de vrijetijdssector vooral bekend van de succesvolle Avonturenboerderij Molenwaard in de Alblasserwaard. Daar spelen de karakters Fien & Teun en het boerenleven de hoofdrol. SVR wil met de samenwerking meer gezinnen met kinderen interesseren voor een verblijf op een boerencamping. Voor Van Hoorne Entertainment  is deze samenwerking een kans om Fien & Teun zichtbaar te maken onder een brede doelgroep in het hele land. 

Volop kinderactiviteiten op SVR-campings

Fien & Teun zijn twee boerenkinderen die staan voor het agrarische landleven, oorsprong en traditie. De samenwerking begint in 2021 met 12 Nederlandse kindvriendelijke SVR-campings die Fien & Teun een zichtbare rol gaan geven op hun terrein. Op deze campings maken kinderen middels laagdrempelige activiteiten kennis met dieren, natuur en voedsel. Elke camping krijgt een pakket met boekjes, kleurplaten, doeboeken en een fotobord. 

Fien & Teun


Daarnaast komt in mei het educatieve (voor)leesboekje uit: Fien & Teun Kamperen op de Boerderij. In het boekje staat overnachten in een landelijke omgeving centraal. Verder mogen de campings enkele vrijkaartjes voor de Avonturenboerderij verloten en kunnen ze in de toekomst tickets verkopen. Elke boerderij mag bovendien 1x per jaar een Meet & Greet met Fien & Teun organiseren. 

Vakantiepark Molenwaard

Van Hoorne Entertainment en SVR zijn beide ‘geworteld’ in de Alblasserwaard en dragen deze omgeving een warm hart toe. Zij delen het doel om kinderen met hun ouders te laten genieten van de natuur en om kinderen op een toegankelijke manier te laten kennismaken met het leven op een boerderij. In mei 2021 zal – op slechts vijf kilometer van Avonturenboerderij Molenwaard – in Ottoland Vakantiepark Molenwaard worden geopend. Weliswaar zal daar voor tent en caravan geen kampeermogelijkheden zijn, maar bestaat wel de mogelijkheid om thematisch te verblijven; in diverse vakantieaccommodaties, volledig in stijl van Fien en Teun.

Kamperen zonder toeters en bellen

SVR heeft ruim 2000 aangesloten kleinschalige (boeren)campings in heel Europa. "SVR bestaat nu 50 jaar en is destijds opgericht om mensen uit de stad de rust en ruimte van het platteland te laten ervaren. We groeien mee met de tijd, maar in de kern blijft die visie staan. Fien & Teun zijn voor ons een mooie manier om een jongere doelgroep kennis te laten maken met onze stichting. De activiteiten blijven laagdrempelig, kamperen bij de boer is een vakantie zonder de spreekwoordelijke toeters en bellen en dat blijft zo”, aldus Bas van Mill van SVR.

"Voor ons is deze samenwerking een kans om Fien & Teun zichtbaar te maken onder een brede doelgroep in het hele land. We zien daarin een kruisbestuiving, deze kampeerders krijgen de mogelijkheid om ook onze avonturenboerderij of vakantiepark te bezoeken. Vooral de gezamenlijke visie maakt dit voor ons een interessante en leuke samenwerking voor de komende jaren’, aldus Michael van Hoorne.”

Trefwoorden: attractieparken, verblijfsrecreatie, campings, kampeerterreinen, kamperen, boerencampings, minicampings

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.