Geplaatst op: 30-12-2020
Auteur: Marc Gerlings
NRIT
Publicatie: 2020-05

Luuc Elzinga heeft wel zorgen maar geen stress

“30%, nee hoor we zitten een stuk hoger omdat online een groter aandeel pakt”

Luuc Elzinga heeft wel zorgen maar geen stress
Luuc Elzinga over de shift in ticketing: “We lieten de grootste doelgroep links liggen, het Nederlandse publiek dat naar musea en attracties gaat.”
Luuc Elzinga CEO van ticketingbedrijf Tiqets was een jaar geleden een groot voorbeeld in het vakgebied omdat hij een vorstelijke investering kreeg vanuit Airbnb. Hoe staat het er nu voor, met attracties en musea die op 20 tot 30% van hun capaciteit werken. De crisis zorgt voor onverwachte wendingen en daar staat Luuc met open armen op te wachten.Een dag ervoor kon het interview niet doorgaan. De hectiek was té hoog. Een dag later loopt hij met zijn hond over de velden en heeft hij weer alle ruimte in zijn hoofd voor e...

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: tickets, cultuur, attractieparken, musea

||| Blogs |||

30/11/17
Customer Journey “Teaching 3 weeks on Leisure & Events Management and Tourism in Shanghai”
De pre-exposure fase Een uitnodiging om les te gaan geven als visiting professors bij Shanghai N...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...
23/11/15
Joie de vivre
Joie de vivre
23/11/15 · Onderzoek · Nienke van Boom | Lees meer
Vrijetijd - of ‘leisure’ - wordt vaak geassocieerd met plat vermaak, hedonistisch consumentisme...
16/09/15
Productiviteitsdenken kan te ver gaan
In de afgelopen zomer was ik uitgenodigd voor het bezoeken van een toneelvorstelling op een...
26/05/15
DISCUSS! Visitor pressure in cities only a problem when tourism is not economically important
The Centre of Expertise of Leisure, Tourism Hospitality is doing research on the increasing strain t...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/02/21
Laatste loodjes coronacrisis loodzwaar voor de Drentse vrijetijdssector
In het laatste kwartaal van 2020 is het sentiment onder Drentse toeristische ondernemers flink afgenomen. Minder gasten, minder boekingen, volledige sluiting. Allemaal gevolgen van de huidige maatregelen.
18/02/21
Meer dan 100.000 aanmeldingen voor testevents
Al meer dan 100.000 mensen hebben zich aangemeld voor de testconcerten en -festivals die in maart worden georganiseerd. De Alliantie van Evenementenbouwers is zeer verheugd over deze massale belangstelling, zelfs zonder dat er een programma bekend is gemaakt.
17/02/21
Amsterdam meest favoriete stad in de Benelux voor hotelexploitanten
Nederland meest aantrekkelijke hotelmarkt in de Benelux met zes steden in de top 10 en Amsterdam, D...
09/02/21
Hoe Data Friesland verrassend veel te weten komt over toeristisch gedrag
Online is een schat aan informatie te vinden over het gedrag van toeristen. Maar hoe ontsluit je al die data rond zoeken, boeken, bezoeken en beoordelen. Data Friesland heeft de datahandschoen opgepakt en de resultaten tot nu toe online gepresenteerd.
04/02/21
Exclusief voor leden
Barometer: 37% heeft zomervakantie geboekt
Dit blijkt uit onderzoeken die in januari zijn uitgevoerd door Corendon; enerzijds in samenwerking met onderzoeksbureau Markteffect en anderzijds onder haar eigen klanten. 65% van de Nederlanders geeft aan van plan te zijn om in Nederland of het buitenland op vakantie te gaan, waarvan 37% de vakantie al heeft geboekt.
29/01/21
Gezamenlijk werken aan toekomst Nederlands varend erfgoed
NBTC werkt met de provincies Overijssel, Gelderland, Flevoland, Friesland en Utrecht, Vereniging van...
25/01/21
Bijna alle vakantiegangers naar buitenland bereid tot vaccinatie
Ruim acht op de tien Nederlanders die dit jaar op vakantie willen naar het buitenland is bereid zich...
15/01/21
Naar verhouding veel bedrijven die stoppen in recreatie en horeca in 2020
Het aantal bedrijven in Nederland is in 2020 met 78.312 toegenomen tot 2.078.716. Dit aantal bedrijven stond geregistreerd in het Handelsregister op 1 januari 2021. Maar net in de gastvrijheidsbranche en recreatie stoppen veel bedrijven.