Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-12-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Brabant gaat voor een totaalbeleving

Brabant gaat voor een totaalbeleving
Op de foto: Sef Sweegers ()VisitBrabant), Christianne Glazenburg (GuestHouse Hotel Kaatsheuvel) en Willem Jan Brabers (Ticketsplus)

Brabantse vakantieparken kunnen via VisitBrabant eenvoudiger tickets voor Brabantse dagattracties aan hun gasten verkopen. Daarmee werkt Brabant aan een betere integratie van het toeristische aanbod.

De Brabantse leisure operator Ticketsplus lanceert een nieuw online platform speciaal voor verblijfsaccommodaties in Brabant waarmee zij vanuit hun receptie eenvoudig tickets kunnen boeken voor hun gasten. Met dit platform wordt niet alleen het Brabantse vrijetijdsaanbod extra in de etalage gezet, ook draagt het platform bij aan een positieve gastvrijheidsbeleving en daarmee aan het herstel van de sector.

Via eigen inlog direct uitjes voor gasten boeken

Het concept is eenvoudig: verblijfsaccommodaties sluiten zich aan op het online platform en krijgen met een eigen inlog toegang tot een website waarop allerlei Brabantse uitjes boekbaar zijn.  Met deze service faciliteren verblijfsaccommodaties niet alleen hun gasten, ze kunnen tickets bovendien tegen een aantrekkelijk tarief aanbieden.

Inmiddels zijn al meer dan 25 Brabantse uitjes beschikbaar in het platform, omdat VisitBrabant het platform van Ticketsplus al langer benut om het vrijetijdsaanbod van haar (trade)partners door te plaatsen op internationale boekingplatforms als Musement, Tiqets en Tripadvisor. Met deze internationale ontsluiting is het fundament gelegd voor deze doorontwikkeling.

Integratie tussen verblijf en vermaak

Een belangrijke en mooie ontwikkeling, aldus Sef Sweegers van VisitBrabant: "Het geeft een impuls aan het verder versterken van de toeristische infrastructuur binnen Brabant. Het platform zorgt immers voor een verdere integratie en samenwerking tussen verblijf en vermaak in Brabant. Accommodaties kunnen dit gebruiken om zichzelf aantrekkelijker te positioneren en gasten beter te faciliteren en andersom geven ze het Brabantse aanbod daarmee een extra podium.”

Gebruiker Christianne Glazenburg, General manager van GuestHouse Hotel Kaatsheuvel: "Het systeem is heel eenvoudig en direct toepasbaar. Feitelijk is het niet meer dan een website. Als accommodatie heb je een verzorgingsgebied van minstens 25 kilometer omtrek. Daarom is het fijn dat dit platform op grotere schaal werkt. Ik kan nu mijn gasten tickets van een lokaal evenement aanbieden, maar ook van de Efteling, Doloris in Tilburg of uitstapjes in Heusden.”

Optimale online presentatie

Behalve via de receptie van de verblijfsaccommodaties, krijgen hun gasten ook direct zelf toegang tot het boekingsplatform vanuit hun accommodatie. Ze kunnen hun uitstapjes bovendien al reserveren tijdens het boekingsproces en via de pre-arrival mail van de verblijfsaccommodatie. VisitBrabant helpt Ticketsplus vanuit haar expertise bij een aantrekkelijke presentatie van het Brabantse vrijetijdsaanbod binnen het platform en haar partners met het concept slim te benutten ten behoeve van gastvrijheidsbeleving en marketing.

Willem Jan Brabers van Ticketsplus: "We zijn er klaar voor om allerlei Brabantse uitjes te ontsluiten, van klein tot groot, zodat het platform steeds rijker wordt en zowel verblijfsaccommodaties als vrijetijdsaanbieders in Brabant deze samenwerking kunnen benutten.” Al meer dan 250 hotels en vakantieparken, waaronder de grotere ketens, zijn inmiddels aangesloten. "Zo ontstaat een sterk netwerk in Brabant.”

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, dagrecreatie, attractieparken, tickets, noord-brabant

CELTH



||| Nieuws |||

23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Wandelnet lanceert Nabijheidsanalysetool
Wandelnet heeft samen met Movares voor heel Nederland per wijk in beeld gebracht wat de looptijd (in minuten) is tot groen, blauw en wandelroutes. De zogenaamde Nabijheidsanalysetool.
23/05/25
Exclusief voor leden
Toerisme- en reissector roept Europarlementariërs op tot evenwichtige herziening van de Richtlijn Pakketreizen
Europese toerisme- en reissector verwelkomt de inspanningen van het Europees Parlement om de Richtlijn Pakketreizen (PTD) te herzien maar maakt zich wel zorgen over uitwerking daarvan.
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Exclusief voor leden
Toeristische sector heeft grote impact op Nederlandse economie, werkgelegenheid en leefomgeving
De reis- en toerismesector van Nederland bevindt zich op een opmerkelijk groeipad en zal dit jaar naar verwachting volledig herstellen van de pandemie. Dat voorspelt de World Travel & Tourism Council (WTTC). Positief is dat veel inkomsten vanuit binnenlands toerisme komen en de sector veel banen creëert. Negatief is de hoge uitstoot en het gebruik van veel fossiele brandstoffen. Ook draagt de sector veel bij aan de overheidsfinanciën.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
22/05/25
easyJet blikt terug en gaat positief de zomer in
Luchtvaartmaatschappij easyJet verwacht een winstgroei voor het volledige boekjaar 2025. Dit is mede te danken aan een lichte verbetering van de resultaten in de winter en een toenemende vraag naar vluchten en vakanties in de komende zomer. easyJet Holidays gaat naar verwachting sterk groeien.
22/05/25
Geerte Udo nieuwe voorzitter Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme
Geerte Udo is per 1 augustus benoemd tot onafhankelijk voorzitter van de Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme (LRRT). Udo brengt ruime ervaring mee uit het publiek-private domein, onder meer als voormalig directeur-bestuurder van amsterdam&partners.

||| Agenda |||

26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...