Geplaatst op: 22-12-2020
Auteur: Marc Gerling
NRIT
Publicatie: R&T2020-05

Creatief in aanbod: de skisafari door Nederland

SnowWorld en Camptoo werken samen

Creatief in aanbod:  de skisafari door Nederland
Met het wegblijven van het internationaal toerisme worden Nederlandse ketens in de vrijetijd creatief in hun aanbod. Nederland werd steeds afhankelijker in de afgelopen vijf jaar van het inkomend toerisme en moet nu terugvallen op de markten dichtbij. Vooral de Nederlander zelf is de belangrijkste doelgroep geworden. Dat merkt ook SnowWorld en daarop is in samenwerking met platform voor camperverhuur Camptoo de skisafari bedacht, gewoon in het Hollandse. De trend voor een skisafari komt samen met die andere trend, de toename...

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: vakanties, campers, sport, skiën

||| Blogs |||

09/12/20
Brood en betaald voetbal
Brood en betaald voetbal
09/12/20 · Sport · Harm IJben | Lees meer
In een column eerder dit jaar nam ik u mee in mijn zienswijze op ‘het nieuwe normaal’. Ten tijde...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

14/01/21
Meer faillissementen in vrijetijdssector
In 2020 zijn 2.703 bedrijven en instellingen failliet verklaard. Dat is 16% minder dan in 2019. Door de coronacrisis hadden veel bedrijven het moeilijk, maar het aantal faillissementen lag afgelopen jaar op het laagste niveau in 20 jaar. In de vrijetijdssector gingen juist meer bedrijven failliet.
11/01/21
Bicycle Tourism Conference over boost in aanleg fietspaden
De coronacrisis heeft een flinke impuls gegeven aan het fietsgebruik en de aanleg van fietspaden in heel Europa. Hoe kan het fietstoerisme hiervan profiteren? En welke trends kunnen we de komende jaren verwachten op dit gebied? Het zijn enkele onderwerpen die de revue passeren tijdens de tweede editie van de IBTC, de International Bicycling Tourism Conference.
06/01/21
Exclusief voor leden
Esports en gamification toegevoegd aan kenniscentrum
"De ontwikkeling van esports, gaming en gamification gaat razendsnel en veel ondernemingen springen in deze wereld."
24/12/20
Fijne feestdagen en een voorspoedig 2021
De vrijetijdssector heeft een ongekend jaar achter de rug. De COVID-19-pandemie is na de Tweede Wereldoorlog de meest ingrijpende gebeurtenis die we met z’n allen meemaken. Een jaar met vrijheidsbeperkingen, naasten die we niet konden zien of ons zijn ontvallen, ongelofelijk veel psychisch en medisch leed, maar ook hoop, veerkracht en saamhorigheid.
15/12/20
Nederland in lockdown: de gevolgen voor de vrijetijdssector
Nederland zit weer in een lockdown om het oplopend aantal besmettingen een halt toe te roepen. Ook de vrijetijdssector gaat grotendeels weer dicht. Opvallend was de oproep om tot half maart geen reizen te boeken. De brancheorganisaties zijn niet gelukkig.
11/12/20
Hartverwarmende actie Droomparken
Droomparken is shirtsponsor van voetbalclub Feyenoord en heeft ook voor deze sombere kerst een bijzondere campagne ontwikkeld. Ingrediënten zijn een magisch kerstdorp op Droompark de Zanding, een hartverwarmende actie en een video met Kerst-Jan en zijn Elf-tal.
10/12/20
Wat heeft een mogelijke lockdown voor effect op de vrijetijdssector?
Een kijkje in de COVID-19- gereedschapskist van het kabinet. En dat is geen goed nieuws voor de vrijetijdssector
09/12/20
Jongeren krijgen perspectief met online en offline activiteiten
Het kabinet stelt €58,5 miljoen beschikbaar aan gemeenten om jongeren en jongvolwassenen meer p...