Geplaatst op: 24-11-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Landelijk DMO netwerk breidt uit met Merk Fryslân

Landelijk DMO netwerk breidt uit met Merk Fryslân
Foto: Marcel van Kammen
Merk Fryslân wordt partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Daarmee treedt de regiomarketing- en managementorganisatie voor de provincie Friesland toe tot het landelijke DMO netwerk om samen te werken aan de versterking van het vakgebied destinatiemanagement en de verdere ontwikkeling van de rol van DMO’s bij bestemmingsontwikkeling.

De afgelopen periode was Merk Fryslân al betrokken bij Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Zo werkte zij onder meer al op het gebied van het hersteloffensief #hiermoetjezijn samen. Door dit nu uit te breiden met een partnership willen beide partijen de samenwerking intensiveren.

Martin Cnossen, directeur bij Merk Fryslân: ”De toeristische sector staat dit decennium voor prachtige kansen maar ook voor bedreigingen. Om het kwaliteitstoerisme in Friesland steeds verder teontwikkelen moet hard gewerkt worden. In dat proces leren we graag van elkaar binnen het kennisnetwerk; we zijn erg blij met ons lidmaatschap."

Kennisnetwerk Destinatie Nederland ziet Merk Fryslân als waardevolle aanvulling en versterking vanhaar nationale DMO netwerk. "Merk Fryslân is een sterke, professionele en toekomstgerichte DMO partner die zich nadrukkelijk richt op het brede veld van bestemmingsontwikkeling en bestemmingsmanagement en daarmee een waardevolle aanvulling binnen ons netwerk”,  aldusKees van Wijk, algemeen directeur Kennisnetwerk Destinatie Nederland / VVV Nederland.

Kennisnetwerk Destinatie Nederland is een netwerk van, voor en door professionals van circa 70destinatiemarketing- en managementorganisatie. Door middel van samenwerking, gezamenlijkeagendering van thema’s, kennisdeling, verbinding en ontmoeting draagt het netwerk actief bij aan deontwikkeling en versterking van het vakgebied destinatiemarketing en destinatiemanagement. Met als doel om bij te dragen aan de ontwikkeling van aantrekkelijke bestemmingen om te bezoeken en te verblijven, voor bewoners en bezoekers. Meer informatie over Kennisnetwerk Destinatie Nederland is te vinden in de digitale brochure.

Merk Fryslân is de regiomarketingorganisatie voor de Provincie Fryslân. Vanuit een overkoepelendevisie geeft Merk Fryslân, in opdracht van de Provincie Fryslân, invulling aan de marketing en promotie voor Friesland en de Waddeneilanden. De primaire focus ligt hierbij op het toerisme, zowel particulier als zakelijk. Om meer te weten over de activiteiten van Merk Fryslan ga je naar www.friesland.nl/merkfryslan.
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo, friesland

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
Exclusief voor leden
Boekingstrends meivakantie
Met de meivakantie aanstaande komen diverse touroperators met hun boekingstrends. TUI Nederland ziet 10% meer reizigers tijdens de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. De VakantieDiscounter ziet een grote belangstelling voor een all-inclusive naar Turkije.
17/04/24
Exclusief voor leden
Erfgoeddag met thema 'Thuis'
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...