Geplaatst op: 24-11-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Landelijk DMO netwerk breidt uit met Merk Fryslân

Landelijk DMO netwerk breidt uit met Merk Fryslân
Foto: Marcel van Kammen
Merk Fryslân wordt partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Daarmee treedt de regiomarketing- en managementorganisatie voor de provincie Friesland toe tot het landelijke DMO netwerk om samen te werken aan de versterking van het vakgebied destinatiemanagement en de verdere ontwikkeling van de rol van DMO’s bij bestemmingsontwikkeling.

De afgelopen periode was Merk Fryslân al betrokken bij Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Zo werkte zij onder meer al op het gebied van het hersteloffensief #hiermoetjezijn samen. Door dit nu uit te breiden met een partnership willen beide partijen de samenwerking intensiveren.

Martin Cnossen, directeur bij Merk Fryslân: ”De toeristische sector staat dit decennium voor prachtige kansen maar ook voor bedreigingen. Om het kwaliteitstoerisme in Friesland steeds verder teontwikkelen moet hard gewerkt worden. In dat proces leren we graag van elkaar binnen het kennisnetwerk; we zijn erg blij met ons lidmaatschap."

Kennisnetwerk Destinatie Nederland ziet Merk Fryslân als waardevolle aanvulling en versterking vanhaar nationale DMO netwerk. "Merk Fryslân is een sterke, professionele en toekomstgerichte DMO partner die zich nadrukkelijk richt op het brede veld van bestemmingsontwikkeling en bestemmingsmanagement en daarmee een waardevolle aanvulling binnen ons netwerk”,  aldusKees van Wijk, algemeen directeur Kennisnetwerk Destinatie Nederland / VVV Nederland.

Kennisnetwerk Destinatie Nederland is een netwerk van, voor en door professionals van circa 70destinatiemarketing- en managementorganisatie. Door middel van samenwerking, gezamenlijkeagendering van thema’s, kennisdeling, verbinding en ontmoeting draagt het netwerk actief bij aan deontwikkeling en versterking van het vakgebied destinatiemarketing en destinatiemanagement. Met als doel om bij te dragen aan de ontwikkeling van aantrekkelijke bestemmingen om te bezoeken en te verblijven, voor bewoners en bezoekers. Meer informatie over Kennisnetwerk Destinatie Nederland is te vinden in de digitale brochure.

Merk Fryslân is de regiomarketingorganisatie voor de Provincie Fryslân. Vanuit een overkoepelendevisie geeft Merk Fryslân, in opdracht van de Provincie Fryslân, invulling aan de marketing en promotie voor Friesland en de Waddeneilanden. De primaire focus ligt hierbij op het toerisme, zowel particulier als zakelijk. Om meer te weten over de activiteiten van Merk Fryslan ga je naar www.friesland.nl/merkfryslan.
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo, friesland

CELTH





Trendrapport

||| Nieuws |||

11/12/23
Exclusief voor leden
Beleid Utrecht recreatie: groen groeit mee
Brede welvaart en bestaanszekerheid is voor iedereen het uitgangspunt. De focus ligt op betaalbare woningen, een gezonde leefomgeving, toekomstbestendige werkgelegenheid en een hoge kwaliteit van leven. Recreatie is aangesloten bij ‘gezonde leefomgeving.’ Probleem, Utrecht kan dat niet doen zonder het Rijk.
08/12/23
Exclusief voor leden
Forse groei in vakantieboekingen
Nederlanders hebben heel veel zin in vakantie. De boekingen lopen flink voor op vorig jaar. Dat blijkt uit zowel de ANVR-GfK boekingscijfers als ook een rondgang van de Telegraaf langs touroperators. Daaruit blijkt een flinke belangstelling voor intercontinentale kerstvakanties.
07/12/23
Exclusief voor leden
Horeca ondertekent convenant preventie gehoorschade
Het Vierde Convenant Preventie Gehoorschade Versterkte Muziek is op 6 december ondertekend door de betrokken partners, waaronder nieuwe toetreders Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en de Vereniging voor Podiumtechnologie (VPT).
07/12/23
Aantal campers blijft maar groeien, tekort aan camperplaatsen
Het aantal in Nederland geregistreerde campers blijft maar groeien. Tussen september 2022 en augustus 2023 groeide dat aantal van 176.000 naar 187.466. Dat levert wel een tekort aan camperplaatsen op.
07/12/23
Exclusief voor leden
De meest leerzame uitjes en musea van Nederland
Safaripark Beekse Bergen en het Herinneringscentrum Westerbork zijn de meest leerzame uitjes en musea van Nederland. Op leerzame aspecten concurreren dierentuinen in toenemende mate met musea.
07/12/23
Light Safari met duizenden verlichte dieren en planten
Gisteren is in Safaripark Beekse Bergen de Light Safari geopend. Dat is een twee kilometer lange wandelroute langs levensgrote lichtgevende dieren. Het is voor het eerst dat het Safaripark een dergelijk grootschalig winterevenement organiseert.
06/12/23
Exclusief voor leden
Vergunningen voor Vakantiepark Prinsenmeer van Oostappen ingetrokken en geweigerd
B&W van de Brabantse gemeente Asten hebben besloten om de lopende vergunningen van Oostappen Vakantiepark Prinsenmeer in Ommel in te trekken en de aangevraagde vergunning voor het exploiteren van een vakantiepark te weigeren. Aanleiding is een Bibob-onderzoek.
06/12/23
Exclusief voor leden
Rotterdam The Hague Airport behaalt hoogste Carbon certificaat
Vandaag heeft Rotterdam The Hague Airport (RTHA) het hoogste certificaat ontvangen binnen het Airport Carbon Accreditation (ACA)-programma.

||| Agenda |||

12/12/23
12/12/23 t/m 12-12-23: Openhuis Playdôme Roosendaal
Pleisureworld organiseert op dinsdag 12 december bij Playdôme in Roosendaal een Openhuis met een in...
10/01/24
10/01/24 t/m 10-01-24: Travel Trade Day
Ontdek de laatste reistrends en kom in contact met andere professionals uit de reisbranche op de Tra...
11/01/24 t/m 14-01-24
11/01/24 t/m 14-01-24: Vakantiebeurs 2024
Van 11 t/m 14 januari ontmoet de (internationale) reisbranche weer reislustigen op de Vakantiebeurs ...
24/01/24 t/m 25-01-24
24/01/24 t/m 25-01-24: Recreatie Next Level 2024
Recreatie Vakbeurs organiseert op 24 en 25 januari 2024 een nieuw event voor de recreatiebranche: R...
08/02/24
08/02/24 t/m 08-02-24: Event Summit
Op 8 februari is in de Jaarbeurs weer EventSummit, hét grootste eendaagse platform voor ...