Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-11-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

Campingplatform JetCamp haalt investering op bij Falkensteiner Ventures

Campingplatform JetCamp haalt investering op bij Falkensteiner Ventures

JetCamp, een innovatieve website voor het zoeken en boeken van campings, krijgt een early-stage investering van het Zwitsers/Oostenrijkse investeringsfonds Falkensteiner Ventures. Daarmee wil de start-up uit Delft versneld groeien binnen de Europese campingmarkt.

 

De 6-talige website van jetCamp heeft een focus op content & inspiratie en vermeldt inmiddels meer dan 90% van alle 25.000 Europese campings. Naast grotere vakantieparken en familiecampings zijn dat ook kleinere glampings, mini campings en natuur- en boerencampings. JetCamp, dat qua opzet het beste met een hotelboekingssite kan worden vergeleken, wil met de investering haar marktaandeel in de grootste Europese campingmarkten Frankrijk en Duitsland vergroten. 


Kapitaal en netwerk

 De investering bestaat uit kapitaal en toegang tot het netwerk en de kennis van Falkensteiner Ventures. Oprichting en CEO Erwin Hoevenaar: "Falkensteiner is voor ons veel meer dan een investeerder, Beat Blaser en Erich Falkensteiner beschikken over een schat aan ervaring en een enorm netwerk. Mentor en challenger tegelijkertijd, dat kunnen we zeker gebruiken.”


Groei campingvakanties

De Europese campingmarkt groeide 10% tussen 2018 en 2020, terwijl de campermarkt gedurende die periode met 20% groeide. Hoevelaar: "We zien dat steeds meer mensen hun vakantie in of dichtbij de natuur doorbrengen. Corona heeft deze trend versneld, waardoor we met name tijdens het afgelopen hoogseizoen een enorme groei in campingvakanties zagen en de opkomst van een vrij nieuw fenomeen als pop-up campings”.


Traditionele markt

Erwin Hoevenaar: "De huidige spelers in deze markt komen veelal voort uit traditionele bedrijven als automobiel clubs of uitgeverijen, waarbij het business model afhankelijk is van (print)advertenties. Om opgenomen te worden betalen campings jaarlijkse fee. JetCamp hanteert een gratis (freemium) model. Vermeldingen zijn kosteloos, hiermee zijn we uniek in de markt. Wanneer een camping besluit ook boekingen te accepteren ontvangt JetCamp een commissie. No cure no pay!”.

Link: https://www.jetcamp.com/nl/
Trefwoorden: Investering, campingplatform, start-up

CELTH



||| Nieuws |||

03/06/25
Van Hooff voorzitter Talent Alliantie
Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs, is benoemd tot nieuwe voorzitter van de Utrecht Talent Alliantie (UTA). Van Hooff volgt bestuursvoorzitter Hogeschool Utrecht Wilma Scholte op Reimer op.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
02/06/25
Horecaomzet groeit in eerste kwartaal 2025 met 3,4 procent
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vlaanderen blijft geliefd bij buitenlandse reizigers, maar mist verrassende troeven
Uit het 'Reputatieonderzoek Vlaanderen 2024' blijkt dat Vlaanderen nog steeds een sterke reputatie geniet als toeristische bestemming, vooral op het vlak van cultuur, erfgoed en gastronomie. Maar er zijn ook aandachtspunten.
02/06/25
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen voor Europese uitbreiding
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen. Met deze investering speelt FlixTrain in op de groeiende vraag naar snelle en betaalbare treinverbindingen.
02/06/25
APG investeert €250 miljoen in duurzame vliegtuigbrandstof SkyNRG
Pensioenuitvoerder APG investeert namens ABP tot €250 miljoen in SkyNRG, een Nederlandse pionier in duurzame vliegtuigbrandstof (Sustainable Aviation Fuel, SAF). De investering ondersteunt de uitbreiding van SkyNRG’s activiteiten en draagt bij aan de wereldwijde verduurzaming van de luchtvaart.
02/06/25
Horeca zoekt duurzame oplossingen voor personeelstekort
De personeelstekorten in de horeca vragen om meer dan oplossingen voor de korte termijn. Door bewuster te investeren in mbo-opgeleiden, technologie slim in te zetten en zij-instromers beter te begeleiden, kan de sector bouwen aan een stabieler en duurzamer personeelsbestand.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...