Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-11-2020
Uitgever: NRIT Media

Koninklijke Burgers´ Zoo klantvriendelijkste leisure bedrijf van Nederland

Koninklijke Burgers´ Zoo klantvriendelijkste leisure bedrijf van Nederland
Consumenten roepen Koninklijke Burgers’ Zoo uit tot klantvriendelijkste leisure bedrijf van Nederland met een gemiddelde waardering van 8,4. Dit blijkt uit het grootste onafhankelijke onderzoek naar klantvriendelijkheid in Nederland, dat inmiddels al 13 jaar loopt en wordt verricht door onderzoeksbureau MarketResponse. Voor deze editie zijn 50.799 waarnemingen opgehaald voor 369 bedrijven verdeeld over 9 categorieën. Burgers’ Zoo is zeer verguld met de prijs.   

 Onafhankelijke publieksprijs op basis van continu onderzoek

 Voor de titel ‘Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland’ kunnen organisaties zich niet aanmelden of klanten laten stemmen. Ieder groot, landelijk bedrijf in Nederland doet automatisch mee. In negen verschillende branches wordt de winnaar bepaald op basis van onafhankelijk continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten dat wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau MarketResponse.
   

 Burgers’ Zoo is de winnaar in de branche leisure

 Burgers’ Zoo is de winnaar in de branche leisure. Klanten beoordelen de klantvriendelijkheid van het Arnhemse dierenpark gemiddeld met een 8,4. "Bijna de helft van de klanten geeft Burgers’ Zoo een 9 of een 10,” aldus Gerrit Piksen, Expert Customer Experience van onderzoeksbureau MarketResponse. Alex van Hooff, directeur van Burgers’ Zoo, reageert: "Voor ons is klantvriendelijkheid heel belangrijk. Dat ligt geheel in lijn met wat we willen: dat de bezoeker een leuke dag heeft in ons park en kan genieten hoe mooi de natuur is.”   

 Volledige uitslag 

 De volledige uitslag van de verkiezing van het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland is te vinden op www.klantvriendelijkstebedrijf.nl. Naast de overall ranking met overall winnaar Coolblue zijn via een speciale portal ook de resultaten per branche te raadplegen. Burgers’ Zoo is in de overall ranking voor alle branches in Nederland tweede geworden, direct achter winnaar Coolblue
Trefwoorden: Onderzoek, klantvriendelijk, klantvriendelijkst bedrijf

CELTH




||| Nieuws |||

24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
18/07/25
OECD prijst Nederlandse Landelijke Data Alliantie als inspirerend voorbeeld
De Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OECD) noemt de Nederlandse Landelijke Data Alliantie een inspirerend voorbeeld in haar recente rapport 'Using alternative data sources and tools to measure and monitor tourism.' De LDA wordt geprezen om haar innovatieve aanpak in het verzamelen, standaardiseren en delen van toerismedata.
15/07/25
Prognose zomer 2025: toeristisch bezoek stijgt in regio's Veluwe, Arnhem en Rijk van Nijmegen
De zomer van 2025 brengt groei voor de regio’s Veluwe, Arnhem en het Rijk van Nijmegen. Dat blijkt uit de nieuwste prognose van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.
09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
04/07/25
Toeristische bestedingen in Zuid-Limburg stijgen naar recordhoogte
Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.
26/06/25
Studenten Buas en WUR onderzoeken klimaatrisico’s in Montenegrijnse toerismesector
Toerismestudenten van Breda University of Applied Sciences (Buas) en Wageningen University & Research hebben onlangs drie weken lang veldonderzoek gedaan in Montenegro. Ze droegen bij aan het inzicht in hoe lokale gemeenschappen de toenemende klimaatrisico's in de toeristische sector ervaren. Dit onderzoek, onderdeel van het jaarlijkse International Field Practicum, richt zich op complexe duurzaamheidsvraagstukken.
20/06/25
Exclusief voor leden
Recreatief fietsen in de lift: ontspanning en gezondheid als belangrijkste drijfveren
Het recreatief fietsen in Nederland zit in de lift. Nederlanders maken jaarlijks in totaal 532 miljo...

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...