Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-11-2020
Auteur: Marc Gerlings

BRC en Wagemakers maken inhoud World Food Center Experience

BRC en Wagemakers maken inhoud World Food Center Experience
Een eerdere impressie van World Food Center Experience. Foto WFC

BRC Imagination Arts mag het ontwerp gaan maken voor de inhoud van de World Food Center Experience, de grote thema-attractie rondom voedsel die gebouwd wordt in Ede. BRC kwam als beste uit de bus bij de Europese aanbesteding die in de zomer van 2020 werd uitgeschreven door de stichting WFC Experience.

Met de keuze voor BRC als Experience Architect en Bouwer kiest de stichting WFC Experience voor één van ’s werelds grootste en meest gerenommeerde ontwikkelaars van experiences. BRC is in dit project de centrale ontwerper van de inhoud en de verhaallijnen. Het bedrijf zal voor de productie en installatie nauw samenwerken met Nederlandse partners, onder aanvoering van Heijmerink Wagemakers Vormgeversatelier, eveneens gespecialiseerd in de realisatie van experiences.     

Marcel Goossens: "veel ervaring"

Marcel Goossens, directeur van de WFC Experience kijkt uit naar de verdere samenwerking: "BRC is in de afgelopen vier jaar al nauw betrokken geweest bij de conceptontwikkeling van de WFC Experience. Het bedrijf was een inspirerende en drijvende kracht tijdens diverse bijeenkomsten en brainstormsessies met de verschillende belanghebbenden, van overheden en onderzoeksinstellingen tot en met het bedrijfsleven en NGO’s. BRC brengt een enorme ervaring en professionaliteit aan tafel en heeft zich specifiek voor dit project versterkt met een Nederlandse specialist partner.” 

Brad Shelton, Creative Director bij BRC: "Vanuit BRC zijn we al een aantal jaar actief bij de ontwikkeling van de World Food Center Experience betrokken en het is daarmee ook een project dat erg dicht bij ons hart ligt. We geloven ook in de doelstellingen van de experience en in het idee dat je door middel van onvergetelijke ervaringen en belevingen daadwerkelijk kunt bijdragen aan een meer bewuste en gezondere levensstijl van mensen. Het onderwerp – voedsel en voeding, iets waar we allemaal belang bij hebben - biedt ontzettend veel mogelijkheden om entertainment te combineren met een serieuze boodschap. We zijn erg blij dat we dit project, samen met onze collega’s van Heijmerink Wagemakers, nu verder inhoudelijk mogen gaan vormgeven en realiseren.

BRC Imagination Arts en Heijmerink Wagemakers 

BRC Imagination Arts is een internationale specialist op het gebied van strategie, ontwerp- en productie van experiences. Al bijna vier decennia helpen de verhalenvertellers van BRC culturele attracties en musea over de hele wereld hun verhalen te vertellen op een manier die het publiek boeit en inspireert. Ook voor commerciële merken creëerde BRC attracties om de banden met consumenten te versterken en merken een gezicht en een gevoel te geven. BRC heeft gewerkt aan enkele van de grootste attracties ter wereld, zoals de Heineken Experience in Amsterdam, Jameson Distillery, de Rock and Roll Hall of Fame, Museum of Liverpool, Guinness Storehouse , World of Coca-Cola en NASA Kennedy Space Center.

Heijmerink Wagemakers is al 35 jaar gespecialiseerd in de technische ontwikkeling en realisatie van experiences, tentoonstellingen en presentaties voor musea en science centra in Nederland en daarbuiten, waaronder de Gouda Cheese Experience, de Heineken Experience, het Muiderslot en de Canon van Nederland in het Openlucht Museum.  

Met deze aanbesteding en de eerdere keuzes voor de exploitant en de bouwkundig architect zijn nu alle partners bekend en kan de thema-attractie rondom voedsel verder worden geconcretiseerd. 

Grote lijnen World Food Center Experience

De World Food Center Experience wordt een thema-attractie over voedsel die bezoekers meeneemt op een persoonlijk voedselavontuur. Door te zien, voelen, proeven en ruiken, worden zij spelenderwijs bewust van alle aspecten rond ons eten en de keuzes die we daarin maken. Bij de ontwikkeling van de experience zijn tal van organisaties betrokken, uit het bedrijfsleven, overheid, wetenschap en onderwijs. Meer informatie is te vinden op www.wfc-experience.nl
Trefwoorden: attractie, museum, beleving, experience, Ede, Foodvalley

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
16/05/25
Landal neemt tien parken van Alp Resorts op in aanbod
Landal breidt haar aanbod fors uit met tien nieuwe luxe resorts in Oostenrijk, dankzij een strategisch partnerschap met Alps Resorts. Hiermee komt het totaal aantal Oostenrijkse Landal-bestemmingen op 25. De nieuwe accommodaties zijn direct boekbaar via de Landal-platforms.
16/05/25
Pontjesdagen 2025 populairder dan ooit
De Pontjesdagen, het jaarlijkse fietsevenement langs en over de Maas, beleven dit jaar een ware groeispurt. Waar in 2024 nog 252 fietspakketten werden verspreid, zijn dat er dit jaar al 3.000. De pakketten, met routes, voordeelbonnen en tips, zijn populair bij recreatieve fietsers.
15/05/25
Exclusief voor leden
Fenix, de nieuwe blikvanger van Rotterdam
Op donderdag 15 mei opent Koningin Máxima Fenix: het nieuwe kunstmuseum over migratie in Rotterdam. Blikvanger is de dubbel gedraaide trap van blinkend roestvrijstaal in het hart van het gebouw en boven het dak uitmondt in een panoramadak.
15/05/25
Exclusief voor leden
30% van de Nederlanders kan niet met vakantie zonder vakantiegeld
Komende week wordt het vakantiegeld weer overgemaakt naar miljoenen Nederlanders. Waar de één al koffers aan het pakken is, kijkt de ander of er nog geld overblijft voor een uitje ná het betalen van de vaste lasten.
15/05/25
Kun je voorspellen of het druk wordt in de natuur?
Welke factoren beïnvloeden het bezoek aan natuurgebieden? Is het de dag van de week, periode van het jaar, vakanties of feestdagen, zon, regen of wind of vrije dagen? Market Intelligence Analist van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Pim Nouwens, dook in de data van de Visitor Data Monitor en kwam met interessante conclusies.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
14/05/25
Exclusief voor leden
Tweede XL klompenpad gaat open
Zaterdag 24 mei 2025 is in Neder-Betuwe de feestelijke opening van Klompenpad XL: het Spanjaardspad. Wethouder Herma van Dijkhuizen van gemeente Neder-Betuwe en projectleider Martijn Grievink van Stichting Landschapsbeheer Gelderland onthullen het startpaneel in Opheusden.

||| Agenda |||

20/05/25 t/m 22-05-25
20/05/25 t/m 22-05-25: Week van de Self Service
Vanaf 25 juni 2025 verandert de wetgeving rond selfservice-oplossingen ingrijpend door de inwerkingt...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...