Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-10-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Internationale erkenning voor campagnes MarketingOost

Internationale erkenning voor campagnes MarketingOost
De opmerkelijke koe-reclame van MarketingOost heeft internationaal de aandacht getrokken. Liesje22 is genomineerd voor een prestigieuze internationale prijs. De campagne werd ontwikkeld tijdens de eerste coronagolf toen reizen ontraden werd. In plaats van influencers door Overijssel op reis te sturen mocht Liesje22 van stal. Het toeval hielp Overijssel ook een handje. De familie flamingo die in Zwolle neerstreek werd door MarketingOost in de spotlights gezet en dat bleef in Europese internetkringen niet onopgemerkt.

‘Cowfluencer’ Liesje22 en de Familie Flamingo maken kans op de prestigieuze Lovie Awards. Dat zijn onderscheidingen voor ‘het beste van het Europese internet’. MarketingOost zette de koe en de roze vogels dit voorjaar in tijdens campagnes, ontwikkeld in samenwerking met Lemon Scented Tea. Ze brachten de schoonheid van Overijssel geheel coronaproof bij een groot publiek onder de aandacht.

Liesje22 bijna 1,5 miljoen keer bekeken

Normaal gesproken zet MarketingOost vaak bekende influencers in die vertellen over hun liefde voor de provincie. In de periode dat iedereen zoveel mogelijk thuis moest blijven, was dat niet mogelijk. Toen werd Liesje22 letterlijk van stal gehaald. Zij reisde de regio Twente door en de foto’s op social media trokken wereldwijd de aandacht. Beelden van de fotogenieke koe zijn bijna 1,5 miljoen keer bekeken. Een landelijke radiozender interviewde boer Jos Knoef, waar Liesje22 op stal staat. Ook haalde de koe veel kranten en websites.



Flamingo’s om mensen op te vrolijken

In hetzelfde coronavoorjaar sprong MarketingOost in op vier flamingo’s die bij Zwolle neerstreken in de IJssel. De niet-alledaagse gasten pasten uitstekend bij de campagne Overijssel. Overheerlijk On-Nederlands. Daarin laat MarketingOost zien hoe bijzonder Overijssel is. "Ons gebied heeft een eigen cultuur, waardoor een bezoek voelt als een buitenlandse vakantie. Daarin past het verhaal van de flamingo’s perfect. Wij ontwikkelden daarom Instagram verhaaltjes over de Familie Flamingo waarmee we mensen wilden opvrolijken”, vertelt Alice Voorhorst, Manager Branding van MarketingOost.



Voorhorst is blij dat beide opvallende campagnes ook over de grens in de smaak vallen. "Op deze manier komt Overijssel nog een keer extra in beeld. Bovendien is het een mooie erkenning voor ons werk. Wij hebben een campagne bedacht die past binnen de huidige tijdsgeest. Natuurlijk zijn we heel trots op deze nominaties.”

Kans op twee awards

Beide campagnes, die zijn gemaakt in samenwerking met Lemon Scented Tea, maken twee keer kans op een Lovie Award. Dat is het Europese zusje van de bekende Webby Awards. Liesje22 is genomineerd in de categorie "Viral Advertising” en de Familie Flamingo in de catageorie "Best Use of Stories”. Zowel voor de juryprijs als voor de publieksprijs komen Liesje22 en Familie Flamingo in aanmerking. De publieksprijs gaat naar de inzending met de meeste stemmen. Wie de Overijsselse reclamedieren wil steunen, kan stemmen tot en met donderdag 29 oktober.

Liesje22:  Stem hier

Familie Flamingo: Stem hier
Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo's, markting, campagnes, Overijssel, corona, crisis

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...