Geplaatst op: 27-10-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Internationale erkenning voor campagnes MarketingOost

Internationale erkenning voor campagnes MarketingOost
De opmerkelijke koe-reclame van MarketingOost heeft internationaal de aandacht getrokken. Liesje22 is genomineerd voor een prestigieuze internationale prijs. De campagne werd ontwikkeld tijdens de eerste coronagolf toen reizen ontraden werd. In plaats van influencers door Overijssel op reis te sturen mocht Liesje22 van stal. Het toeval hielp Overijssel ook een handje. De familie flamingo die in Zwolle neerstreek werd door MarketingOost in de spotlights gezet en dat bleef in Europese internetkringen niet onopgemerkt.

‘Cowfluencer’ Liesje22 en de Familie Flamingo maken kans op de prestigieuze Lovie Awards. Dat zijn onderscheidingen voor ‘het beste van het Europese internet’. MarketingOost zette de koe en de roze vogels dit voorjaar in tijdens campagnes, ontwikkeld in samenwerking met Lemon Scented Tea. Ze brachten de schoonheid van Overijssel geheel coronaproof bij een groot publiek onder de aandacht.

Liesje22 bijna 1,5 miljoen keer bekeken

Normaal gesproken zet MarketingOost vaak bekende influencers in die vertellen over hun liefde voor de provincie. In de periode dat iedereen zoveel mogelijk thuis moest blijven, was dat niet mogelijk. Toen werd Liesje22 letterlijk van stal gehaald. Zij reisde de regio Twente door en de foto’s op social media trokken wereldwijd de aandacht. Beelden van de fotogenieke koe zijn bijna 1,5 miljoen keer bekeken. Een landelijke radiozender interviewde boer Jos Knoef, waar Liesje22 op stal staat. Ook haalde de koe veel kranten en websites.



Flamingo’s om mensen op te vrolijken

In hetzelfde coronavoorjaar sprong MarketingOost in op vier flamingo’s die bij Zwolle neerstreken in de IJssel. De niet-alledaagse gasten pasten uitstekend bij de campagne Overijssel. Overheerlijk On-Nederlands. Daarin laat MarketingOost zien hoe bijzonder Overijssel is. "Ons gebied heeft een eigen cultuur, waardoor een bezoek voelt als een buitenlandse vakantie. Daarin past het verhaal van de flamingo’s perfect. Wij ontwikkelden daarom Instagram verhaaltjes over de Familie Flamingo waarmee we mensen wilden opvrolijken”, vertelt Alice Voorhorst, Manager Branding van MarketingOost.



Voorhorst is blij dat beide opvallende campagnes ook over de grens in de smaak vallen. "Op deze manier komt Overijssel nog een keer extra in beeld. Bovendien is het een mooie erkenning voor ons werk. Wij hebben een campagne bedacht die past binnen de huidige tijdsgeest. Natuurlijk zijn we heel trots op deze nominaties.”

Kans op twee awards

Beide campagnes, die zijn gemaakt in samenwerking met Lemon Scented Tea, maken twee keer kans op een Lovie Award. Dat is het Europese zusje van de bekende Webby Awards. Liesje22 is genomineerd in de categorie "Viral Advertising” en de Familie Flamingo in de catageorie "Best Use of Stories”. Zowel voor de juryprijs als voor de publieksprijs komen Liesje22 en Familie Flamingo in aanmerking. De publieksprijs gaat naar de inzending met de meeste stemmen. Wie de Overijsselse reclamedieren wil steunen, kan stemmen tot en met donderdag 29 oktober.

Liesje22:  Stem hier

Familie Flamingo: Stem hier
Topics:Marketing
Trefwoorden: dmo's, markting, campagnes, Overijssel, corona, crisis

||| Blogs |||

30/10/20
Open brandbrief
Open brandbrief
30/10/20 · Reis & vervoer · Toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Beste reisindustrie collega,Je kent hem vast wel  – Atlas, de krachtpatser op de achterg...
05/10/20
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
05/10/20 · Toerisme · Jasper Heslinga | Lees meer
Waar tot maart dit jaar de discussie nog volop ging over té veel toeristen, hoe om te gaan me...
08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/11/20
Digitaal werkbezoek koning bij Blijdorp
Het bezoek stond in het teken van de grote gevolgen van de corona-uitbraak voor onderzoeks- en fokprogramma’s. Diverse programma’s zijn sinds de uitbraak afgeschaald of (tijdelijk) stopgezet.
23/11/20
Plannen voor Van Gogh Homeland Expercience met zeven torens
Noord-Brabant wil met een netwerk van zeven torens verspreid over het Van Gogh Nationaal Park aan het Brabantse leisureaanbod een derde grote publiekstrekker toevoegen.
23/11/20
Commissie kiest vijf Nationale Parken Nieuwe Stijl
Vijf gebieden in Nederland worden voorgedragen voor Nationaal Park Nieuwe Stijl. Dat schrijft een commissie onder voorzitterschap van of. mr. Pieter van Vollenhoven in haar advies. Deze gebieden hebben internationaal unieke natuur-, landschaps- én cultureel erfgoedwaarden.
23/11/20
Nederlanders willen minder luchtvaart en zelf ook minder vliegen
Hoe kijken Nederlanders tegen de luchtvaart aan na de coronapandemie. Groei of juist krimp? Wat vinden ze van een vliegtax? En passen ze hun eigen gedrag aan? Motivaction onderzoek het en komt met antwoorden.
23/11/20
En hoe doet het toerisme het bij onze zuiderburen?
Hoe heeft toeristisch Nederland het ten opzichte van Vlaanderen gedaan? Die vraag pakken we op met data van het Nederlandse CBS en Toerisme Vlaanderen.
23/11/20
Hiswa te Water vangt bot bij verzekeraar
Verzekeraars NN en Vivat hoeven de organisator van de Hiswa te Water geen vergoeding te betalen voor het afgelasten van de editie 2020 van de watersportbeurs. Dat bijkt uit een gerechtelijke uitspraak.
23/11/20
Multatuli Studentenprijs voortrekkershutten zonder drempels
BUas-studente Nienke Steenbergen heeft met haar scriptie ‘Trekkershutten zonder drempels de Multatuli Studentenprijs 2020 gewonnen.
23/11/20
Actieagenda Trein en Luchtvaart
NS, ProRail, Schiphol en KLM hebben samen met IenW een Actieagenda Trein en Luchtvaart opgesteld. Met die agenda in de hand willen deze partijen de internationale trein op zes bestemmingen aantrekkelijker maken.