Geplaatst op: 20-10-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Tweede project voor EuroParcs in Oostenrijk en op shirt van Feyenoord

Tweede project voor EuroParcs in Oostenrijk en op shirt van Feyenoord
Voor EuroParcs is het een mooie week. De Apeldoornse vakantieparkenspecialist kondigt haar tweede vakantiepark in Oostenrijk aan en prijkt op het shirt van voetbalclub Feyenoord tijdens de Europa League wedstrijden en die van de KNVB-beker. 

EuroParcs Resort Sankt Anton am Arlberg

EuroParcs Resort Sankt Anton am Arlberg ligt nabij het gelijknamige dorp op 1.200 meter hoogte waar al decennia Europese vorstenhuizen neerstrijken voor een wintersportvakantie. Het is ook op korte afstand gelegen van Lech, het dorp waar elke jaar weer de Nederlandse koninklijk familie op wintersportvakantie gaat.Het nieuwe EuroParcs-park omvat 134 recreatieobjecten. Elk van deze recreatieobjecten is geschikt voor vier tot zes personen en is gesitueerd op een grote kavel met een tuin en jacuzzi. "Zodat niet alleen het familiegevoel wordt versterkt maar ook een grote mate van privacy is gegarandeerd”, legt Wim Vos uit. Naast het resort ligt Wellnesspark Pettneu am Alberg met overdekt zwembad en uitgebreide wellnessvoorzieningen. 

Het familiebedrijf heeft inmiddels een vestiging in Duitsland die de activiteiten in de Duitstalige landen gaat structureren. "Want we mogen dan inmiddels bijna 40 resorts in bezit hebben: In onze visie is stilstand achteruitgang”, verklaart Wim Vos. "We zijn voornemens om op korte termijn onze marktpositie in Oostenrijk verder te versterken.” 

EuroParcs op shirt Feyenoord tijdens Europa League en KNVB-beker

EuroParcs Group (het nieuwe moederbedrijf van de huidige hoofdpartner Droomparken) en Feyenoord verlengen de huidige overeenkomst tot en met juni 2022. Bovendien is er een optie in het contract opgenomen voor nog een extra seizoen. Onderdeel van de afspraken is dat EuroParcs nu al op de tenues van de Rotterdamse club prijkt, tijdens de Europa League wedstrijden en die van de KNVB-beker dit seizoen. Het label Droomparken is tot en met juni 2021 als hoofdpartner zichtbaar, vanaf het seizoen 2021-2022 zal EuroParcs op alle wedstrijdshirts van Feyenoord staan, zowel nationaal als internationaal.

In de zomer van 2020 is Droomparken overgenomen door EuroParcs Group, dat nu actief is met 38 vakantieparken in Nederland en het buitenland onder de labels EuroParcs en Droomparken. Om de supporters dit seizoen alvast kennis te laten maken met EuroParcs, speelt Feyenoord tijdens de Europa League en KNVB Bekerwedstrijden met het label EuroParcs op de borst. Daarmee geeft EuroParcs direct invulling aan haar internationale ambities om zich sterker te richten op België, Duitsland en Oostenrijk (het thuisland van tegenstander Wolfsberger AC in de poulefase). 

Joris van Dijk, commercieel directeur van Feyenoord is verheugd dat ze in deze moeilijke tijd het contract met EuroParcs hebben kunnen verlengen: "De reden voor de verlenging van het contract zijn de geweldige resultaten die wij in het eerste jaar partnership voor Droomparken hebben behaald. Denk bijvoorbeeld aan de zeer succesvolle campagnes met Jan Boskamp in de hoofdrol. Campagnes die konden rekenen op vele positieve reacties onder de Feyenoord-doelgroep en voetbalsupporter in het algemeen. Ook zijn we er tijdens de corona-lockdown in geslaagd, door middel van unieke en creatieve ideeën, nog steeds waardevol te zijn voor onze hoofdpartner. Een uitdaging die nu weer actueel is, omdat de locaties van Droomparken en EuroParcs nog steeds veilig gasten kunnen ontvangen op hun parken. Wij doen onverminderd ons best om dat onder de aandacht te brengen.”

Andries Bruil, namens de directie van EuroParcs Group: "Dat het hoofdpartnership met Feyenoord zo’n enorm positief effect zou hebben op onze organisatie, heeft onze verwachtingen overtroffen. Vanaf de dag van de bekendmaking zien wij een groei in onze naamsbekendheid en hebben Feyenoord-supporters én andere voetballiefhebbers de weg naar onze parken gevonden. Doordat Droomparken en EuroParcs nu twee labels zijn die onder één bedrijf vallen, maken we gebruik van de mogelijkheid om met het internationale merk EuroParcs op de shirts van de Feyenoord-spelers in de Europa League te gaan spelen. Dat Feyenoord een Oostenrijkse tegenstander heeft geloot, terwijl we daar zojuist een nieuw EuroParcs vakantiepark hebben geopend en binnenkort nog één gaan openen, is natuurlijk een kers op de taart.” 
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, bungalowparken, vakantieparken, campings, sponsoring

||| Blogs |||

30/10/20
Open brandbrief
Open brandbrief
30/10/20 · Reis & vervoer · Toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Beste reisindustrie collega,Je kent hem vast wel  – Atlas, de krachtpatser op de achterg...
05/10/20
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
05/10/20 · Toerisme · Jasper Heslinga | Lees meer
Waar tot maart dit jaar de discussie nog volop ging over té veel toeristen, hoe om te gaan me...
08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

27/11/20
Emirates heeft alle 1,7 miljoen terugbetalingsverzoeken afgehandeld
Luchtvaartmaatschappij Emirates heeft een intensief programma doorlopen om de achterstand in te...
27/11/20
Eerste grensoverschrijdende Knopen Lopen wandelkaart verkrijgbaar
De wandelkaart van de gemeente Roerdalen is onlangs vernieuwd en uitgebreid met het knooppuntennetwe...
27/11/20
Nieuwe website Trekkershutten maakt online boeken eenvoudiger
Op de nieuwe website van de Trekkershutten, die deze week is gelanceerd, kunnen ...
27/11/20
Start van virtuele tijdreis naar Leiden in 1620
Rondkijken in Leiden en zien hoe de Pilgrims hier tussen 1609 en 1620 woonden, kan nu via het platfo...
26/11/20
Nederlanders sporten minder tijdens corona
Van alle Nederlanders is 34% minder gaan sporten tijdens de coronapandemie. Bijna een op de tien geeft aan zelfs helemaal gestopt te zijn. Een kleine groep (13%) is juist meer gaan sporten en bewegen.
26/11/20
Ruime meerderheid Nederlanders vindt wintersportvakantie onverantwoord
Een overgrote meerderheid van de Nederlanders (71%) vindt dit jaar op wintersport gaan onverantwoord.
26/11/20
Blijvend investeren in de vrijetijdssector is essentieel: zonder bezoekers geen herstel!
Heel ondernemend Utrecht wordt getroffen door de coronamaatregelen. De cultuur-, evenementen-, horec...
26/11/20
Steuntje in de rug voor Gelderse ondernemers in horeca en toerisme
De provincie Gelderland stelt 1 miljoen euro beschikbaar aan ondernemers in de horeca-, toerism...