Geplaatst op: 29-09-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Miljoen euro extra voor Overijsselse Nationale Parken

Miljoen euro extra voor Overijsselse Nationale Parken
Foto: Marketing Oost
De provincie Overijssel gaat 1 miljoen euro investeren in haar twee Nationale Parken, Weerribben-Wieden en Sallandse Heuvelrug. Met dat geld en aanvullende fondsen krijgen de parken meer mogelijkheden om fysiek te groeien en ontstaat meer ruimte voor toerisme, educatie en leefbaarheid. Ook worden een aantal provinciale doelen makkelijker gehaald, zoals de aanpak van droogte.

"Overijssel noemt zichzelf nog wel eens ‘de tuin van Nederland’. In die tuin passen deze twee bijzondere parken uitstekend. Twee parken die straks nog mooier en groter zijn en helpen om meer toeristen naar Overijsel te trekken”, aldus een enthousiaste gedeputeerde Roy de Witte. Hij is vooral ook blij dat de plannen bijdragen aan het beter spreiden van toeristen. "Dat speelt rondom Giethoorn, maar ook bij de Sallandse Heuvelrug. Daar krijgen met name omliggende dorpen een belangrijke functie, zodat bezoekers niet alleen kunnen genieten van de bijzondere natuur, maar ook van de cultuur, activiteiten en voorzieningen daarbuiten.”

Binnenkort neemt Provinciale Staten een besluit. Wanneer een positief besluit volgt, is de kans groot dat ook een subsidie van het Rijk volgt. De parkorganisaties kunnen dan in de gebieden aan de slag. In de parkorganisaties participeren ook gemeenten en natuurorganisaties, en economische belangenorganisaties. Ook zij betalen mee aan de plannen.
Topics:Natuur
Trefwoorden: natuur, nationale parken, Overijssel

||| Blogs |||

05/10/20
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
05/10/20 · Toerisme · Jasper Heslinga | Lees meer
Waar tot maart dit jaar de discussie nog volop ging over té veel toeristen, hoe om te gaan me...
08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/10/20
Combinatie virtuele rondleidingen en winactie voor attractieparken
Op vrijdag 30 oktober worden gratis virtuele Engelstalige rondleidingen georganiseerd door het kasteel van Bran (Dracula) in Roemenië, Warwick’s Haunted Castle in Engeland en Madame Tussauds Berlijn in Duitsland.
20/10/20
Operation Pandora klaar voor financiering
Operation Pandora, de next level, in escape rooms, wil via crowdfunding een deel van de investering voor het project ophalen. Operation Pandora is qua spektakel vergelijkbaar met de beleving van een moderne high-end attractie in een pretpark, maar dan vertaald naar een persoonlijk en meeslepend verhaal en een zéér realistische setting.
20/10/20
Tweede project voor EuroParcs in Oostenrijk en op shirt van Feyenoord
Voor EuroParcs is het een mooie week. De Apeldoornse vakantieparkenspecialist kondigt haar tweede vakantiepark in Oostenrijk aan en prijkt op het shirt van voetbalclub Feyenoord tijdens de Europa League wedstrijden en die van de KNVB-beker.
20/10/20
Amrican dream in de Keukenhof maar komen de Amerikanen wel?
Pete Hoekstra, ambassadeur van de Verenigde Staten, heeft samen met Keukenhof directeur Bart Siemerink tulpenbollen geplant met de toepasselijke naam ‘American Dream’.
20/10/20
Crowdfunding voor Museumtafels eindigt 40% boven doelbedrag
De crowdfundactie van het Limburgs Museum voor nieuwe Onvergetelijk Limburgs Museumtafels is succesvol afgerond.
20/10/20
6 nieuwe accommodaties aangesloten bij Vekabo
Bij organisatie Vekabo plattelandsaccommodaties zijn in de afgelopen maanden 6 nieuwe accommodaties ...
20/10/20
BCD Travel krimpt personeelsbestand in
Nu de coronapandemie aanhoudt, zijn reisbedrijven gedwongen in te krimpen. Zo ook zakenreisorganisatie BCD Travel. Volgens het Financieeele Dagblad gaan daar wereldwijd 3.000 van de 14.000 arbeidsplaatsen verdwijnen.
19/10/20
Hoe laag was de bezettingsgraad van Nederlandse hotels de afgelopen periode?
Nederlandse hotels zijn bij lange na nog niet hersteld van de coronacrisis. Zowel de bezettingsgraad als de prijs liggen nog ver onder het niveau van 2019. De provincies doen het wel beter dan Amsterdam dat veel heeft te leiden van het ingestorte zakelijk en inkomend toerisme.