Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-09-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Megaletters voor Rivierenland

Megaletters voor Rivierenland
Foto: RBT Rivierenland
Amsterdam mag de letters iAmsterdam dan bij het grof vuil hebben gezet, Rivierenland heeft levensgrote letters BETUWE laten maken. 

Op het kleinschalige streekmarketingevent onthulde wethouder er Rutger van Stappershoef van West-Betuwe onthulde de drie meter hoge letters. Deze zijn geplaatst in een fruitkist waardoor ze verplaatsbaar zijn en op iedere locatie in de Betuwe in te zetten zijn door evenementen, ondernemers en gemeenten. De megagrote letters zijn onderdeel van de regiospecifieke campagne 'Gelderland levert je mooie streken'.

Streken beter op de kaart

Tijdens het event ontvouwde het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland haar plannen  om de streken Betuwe, Bommelerwaard en Land van Maas en Waal duidelijker op de kaart te zetten. Nieuwe websites, apps en heel veel merchandise gaan daaraan bijdragen.



Rivierenland ontwikkelt in snel tempo

Uit de meest recente cijfers uit de monitor vrijetijdseconomie is gebleken dat het toerisme in de regio sterk is gegroeid. De overnachtingen zijn bijvoorbeeld gegroeid met maar liefst 62%. Landelijk was dit slechts 4%. RBT Rivierenland is ook midden in de coronacrisis niet negatief. "Van veel ondernemers vernemen wij dat het beter is gegaan dan aanvankelijk werd gedacht", aldus directeur Richard de Bruin.” De organisatie is betrokken bij veel nieuwe dag- en verblijfsontwikkelingen in het gebied om ondernemers te inspireren, adviseren en bij te staan.

Toerisme Awards

Jan de Boer, voorzitter van het Speerpuntberaad Recreatie en Toerisme, heeft tijdens het Streekmarketingevent de Toerisme Award Rivierenland 2020 uitgereikt. Ondernemer Ben van Ooijen van De Tuinen van Appeltern mocht de Award in ontvangst nemen. De uitreiking van de Toerisme Award is een initiatief van RBT Rivierenland en is een waarderingsprijs voor het ondernemerschap. 
Link: https://rivierenland.biz/toerisme-en-recreatie-groeit-in-de-regio/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, Gelderland, rivierenland

CELTH



||| Nieuws |||

10/07/25
Exclusief voor leden
Madurodam opent grootste attractie ooit: De Windjager
Madurodam in Den Haag heeft vandaag haar nieuwste en grootste overdekte attractie geopend: De Windjager. Deze innovatieve dark ride laat bezoekers op meeslepende wijze ervaren hoe Nederland al eeuwenlang de kracht van de wind benut.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.
10/07/25
TopParken opent eerste indoor Funzone op Bospark Ede
TopParken heeft afgelopen zaterdag haar eerste indoor Funzone geopend op Bospark Ede. De feestelijke opening trok veel belangstelling van vakantiegasten, woningeigenaren en medewerkers. De nieuwe speelfaciliteit is niet alleen toegankelijk voor parkbezoekers, maar ook voor mensen van buitenaf.
10/07/25
Eerste Escape Tour gelanceerd in DrentheRoutes-app
Tijdens een feestelijke bijeenkomst bij Breeland Recreatie in Annen is de eerste Escape Tour in de DrentheRoutes-app officieel gelanceerd. Wethouder Richard Heling van de gemeente Aa en Hunze gaf het startsein voor deze nieuwe recreatieve belevenis: een app-gestuurde speurtocht in de buitenlucht.
10/07/25
Bezuiniging van 24 miljoen euro op nationale parken definitief van de baan
De voorgenomen bezuiniging van op de Nationale Parken in Nederland is definitief geschrapt. De bezuiniging, die in eerste instantie was opgenomen in de Voorjaarsnota, leidde tot grote zorgen bij natuurorganisaties, provincies en terreinbeheerders.
10/07/25
Exclusief voor leden
Europeanen willen sneller en beter spoorvervoer
Een ruime meerderheid van de Europeanen vindt dat het spoorvervoer tussen EU-landen dringend verbeterd moet worden. Dat blijkt uit een nieuwe peiling van Polling Europe onder ruim 5.000 inwoners van de 27 EU-lidstaten
10/07/25
Exclusief voor leden
Vrije consumptie stagneert, grote verschillen in vrijetijdssector
Nederlandse consumenten maken een pas op de plaats. Uit transactiedata van ING blijkt dat consumenten iets minder goederen en iets meer diensten kochten. Uit de vrijetijdssector komen wisselende resultaten naar voren.
10/07/25
Andere Tijden viert 25-jarig jubileum met aflevering over vrije tijd
Het geschiedenisprogramma Andere Tijden bestaat 25 jaar. Al een kwart eeuw brengt het programma bijzondere verhalen uit de recente geschiedenis, met oog voor de actualiteit, verrassende invalshoeken, onbekende feiten en unieke beelden. De eerste aflevering op 22 juli gaat over vrije tijd.