Geplaatst op: 28-09-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Brandteam Flevoland gaat aan beter imago werken

Brandteam Flevoland gaat aan beter imago werken
Rinkje Tromp (Visit Flevoland), Annemarie Penders (Cultuurbedrijf NOP), Elise de Haas (Horizon Flevoland), Jop Fackeldey (Gedeputeerde Staten Flevoland), Nik Smit (Almere City Marketing), André de Vries (BedrijvenKring Urk)
Flevoland wil met een eenduidig verhaal de provincie breder en beter in de etalage zetten. Doel is het aantrekken van bewoners, werknemers, bewoners en toeristen. Het initiatief wordt breed gedragen en door een brandteam gefaciliteerd. Gedeputeerde Jop Fackeldey gaf deze maand  het startsein voor de gebiedspromotie, waarbij ook het platform www.inflevoland.nl werd gelanceerd. 

"Flevoland is een unieke provincie en het verhaal van Flevoland kunnen we met elkaar sterker en eenduidiger uitdragen. Het is mooi dat de gebiedspartners de handen ineengeslagen hebben om Flevoland in de etalage te zetten als provincie waar je de ruimte hebt om idealen te realiseren”, zegt Fackeldey 

Het Verhaal van Flevoland

De Flevolandse citymarketingorganisaties, bedrijfsleven, organisaties in cultuur en sport, Horizon Flevoland en Visit Flevoland zijn vertegenwoordigd in brandteam Flevoland. Zij gaan samen eenduidig het Verhaal van Flevoland vertellen. En dan vooral buiten de provinciegrenzen met als doel het imago van Flevoland versterken. Laten zien dat het hier goed wonen, werken, ondernemen, leren en recreëren is. 

Trots gevoel

Het initiatief wordt door het gebied gedragen en door het brandteam gefaciliteerd. Dat wil samen met de gebiedspartners Flevoland vanuit een ‘trots gevoel’ in de etalage zetten, vertellen over de mooie ervaringen van bewoners, successen en ambities van ondernemers. Het platform www.inflevoland.nl is de basis voor toekomstige campagnes en andere activiteiten.

Leef, groei en bezoek    

Het platform is een inspiratiewebsite voor potentiële bewoners, ondernemers, studenten, werkzoekenden en toeristen. De plek waar je geïnspireerd en uitgenodigd wordt dat unieke van Flevoland te ontdekken: om te leven, te groeien of te ontspannen. Het platform wil vooral inspireren en je doorverwijzen naar plekken waar je meer informatie kunt vinden. Alles is erop gericht om de provincie buiten Flevoland eenduidig - vanuit hetzelfde verhaal en merk - in de spotlight te plaatsen. Binnenkort start het brandteam een campagne om te laten zien wat Flevoland allemaal te bieden heeft.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, provincies, Flevoland

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.
18/06/25
Exclusief voor leden
B&B De Hoenderkamp de beste van Nederland in 2025
B&B De Hoenderkamp in het Overijsselse Beuningen is uitgeroepen tot de Beste Bed & Breakfast van Nederland 2025.
18/06/25
Exclusief voor leden
Oeds Bijlsma wordt interim directeur-bestuurder Fries Museum en Princessehof
De Raad van Toezicht van het Fries Museum en Keramiekmuseum Princessehof heeft Oeds Bijlsma benoemd tot interim directeur-bestuurder van de beide musea. Met ingang van 5 augustus 2025 zal hij voor een periode van zes maanden leiding geven aan de organisatie, totdat een definitieve directeur-bestuurder is aangetrokken.
18/06/25
Trend minder alcohol drinken
In de horeca is het al duidelijk zichtbaar, de non-alcoholische dranken worden vaker besteld. Die trend is nu ook zichtbaar in de CBS-cijfers. Het is een belangrijke trend die van invloed is op de horeca in toeristische bedrijven.
17/06/25
Exclusief voor leden
Pocketpark Houthavens Botanique open
Prinses Margarita opende in de Amsterdamse Houthavens het Houthavens Botanique. Dit groene pocketpark, een samenwerking van Heren2, Boomkwekerij Ebben en Erwin Stam Tuinstudio, benadrukt het belang van groenbeleving.
17/06/25
Caroline Belt wordt directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation.
Met ingang van 1 juli start Caroline Belt als directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation. Caroline neemt hiermee het stokje over van Frank van den Eijnden die in de afgelopen 15 jaar Van Gogh in Brabant op de kaart heeft gezet en Simone van der Heiden die vanaf 2022 mede de directie heeft gevoerd.
17/06/25
Binnenlandse vakantiegangers stoten meer CO2-uit, eco-efficiency wel omhoog
De CO2-uitstoot ten gevolge van binnenlandse vakanties groeide in 2023 harder dan het aantal vakanties. De zogenaamde eco-efficiency verbeterde wel, van 2,24 verdiende euro naar 2,33 euro per kilogram uitgestote CO2. Dat blijkt uit een studie van de Breda University of Applied Sciences en NBTC.
16/06/25
Exclusief voor leden
PMV neemt 39 procent belang in Brussels Airport
Op 13 juni heeft PMV, de Participatiemaatschappij Vlaanderen een overeenkomst bereikt met het Canadese pensioenfonds Ontario Teachers’ Pension Plan, OTPP, om haar onrechtstreeks belang in Brussels Airport Company te verwerven.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...