Geplaatst op: 24-09-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Tapperuse heeft nieuwe eigenaar en slaat een andere weg in

Tapperuse heeft nieuwe eigenaar en slaat een andere weg in
Het voormalige Tapperuse is gekocht door Convious dat een e-commerce platform voor de vrijetijdsmarkt. Het bedrijf heeft Tap (Tick and Pay) zoals de app nu heet, toegevoegd aan haar portfolio. Convious helpt al meer dan 100 bedrijven uit de vrijetijdsbranche met haar geautomatiseerde AI-gestuurde ticketsoftware en geavanceerde Crowd Control-technologie hun bezoekers slimmer en veiliger te distribueren. Groot verschil met Tapperuse is dat deelnemende bedrijven een volledig eigen app krijgen met veel meer functies.

"Traditioneel loopt de vrijetijdsmarkt niet voorop qua e-commerce. We zijn daarom blij om te zien dat ons sterk groeiende klantenbestand ons platform in toenemende mate gebruikt en de voordelen haalt uit meer directe online verkoop. COVID-19, heeft de markt veranderd en ‘online’ is belangrijker dan ooit. Door de aankoop van de Tap-technologie en het team, breiden we ons aanbod uit met native mobiele apps tegen een fractie van de gebruikelijke kosten, maar mét alle voordelen”. Camiel Kraan, CEO van Convious.

Wat is Tap?

Tap (Tick and Pay) is een white-label 'Pay as you go'-platform dat onder andere dagattracties helpt in te spelen op de verschillende behoeften van bezoekers door een unieke en innovatieve technologie te gebruiken. Hiermee kunnen bezoekers gemakkelijk reserveren en betalen zij alleen voor de doorgebrachte tijd. Ook stelt dit dagattracties in staat om voor, tijdens en na het bezoek een sterkere relatie op te bouwen met hun bezoekers, waardoor hun bereik, omzet en winst toenemen.

Met de baanbrekende technologie van Tap, biedt Convious met native apps nu ook een optimale mobiele ervaring voor de vrijetijdsmarkt. Wellnesscentra, attractieparken, dierentuinen of musea kunnen met de app de gastervaring en betrokkenheid verbeteren door nieuwe functies als: in-app location based messaging, crowd control door middel van GPS met geofencing en heat-mapping, toegangs- en capaciteitsbeheer en zelfs mobiele advertenties voor bijvoorbeeld F&B upsell. Dat allemaal zonder extra ontwikkelingskosten voor de aanbieder.

Wat is Convious?

Convious is het toonaangevende SaaS-platform voor de vrijetijdsmarkt in Europa. "Wij geloven sterk in hun visie van één volledige e-commerce oplossing voor de vrijetijdsmarkt. Hierdoor was het een makkelijke keuze samen te werken en meer bedrijven te helpen beter online en offline te presteren ", zegt Ronald de Groot, Product Owner bij Tap. "Door de app te gebruiken, hebben de partners van Convious toegang tot realtime bezoekersdata. Dit is van onschatbare waarde en biedt nieuwe commerciële kansen. Daarnaast kunnen operationele processen verbeterd worden. Bovenal verhoogt het de veiligheid en zorgt het ervoor dat voldaan wordt aan de COVID-19-richtlijnen.”
Link: https://www.convious.com/tap
Trefwoorden: attractieparken, dagrecreatie, cultuur, tickets, crowdcontrol, online, reserveren

||| Blogs |||

05/10/20
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
05/10/20 · Toerisme · Jasper Heslinga | Lees meer
Waar tot maart dit jaar de discussie nog volop ging over té veel toeristen, hoe om te gaan me...
08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/10/20
Hoe laag was de bezettingsgraad van Nederlandse hotels de afgelopen periode?
Nederlandse hotels zijn bij lange na nog niet hersteld van de coronacrisis. Zowel de bezettingsgraad als de prijs liggen nog ver onder het niveau van 2019. De provincies doen het wel beter dan Amsterdam dat veel heeft te leiden van het ingestorte zakelijk en inkomend toerisme.
19/10/20
Exclusief voor leden
Steden zijn onderschatte factor in herstel biodiversiteit
Steden kunnen met haar afwisselende landschap en dynamiek een belangrijke bijdrage leveren aan het herstel van biodiversiteit.
18/10/20
Tweede lockdown nekslag voor groepenmarkt
De Nederlandse watersport- en recreatiesector loopt door de tweede lockdown 158 miljoen euro aan omzet mis. Dat gevoegd bij de schade van het voorjaar van 700 miljoen euro en de totale schade loopt bijna naar een miljard euro. Vooral de groepsaccommodaties en buitensportbedrijven worden hard geraakt.
18/10/20
Efteling bouwt speelbos
De Efteling ruilt de passieve bootjesmolen Polka Marina voor de kleintjes in voor een speelbos waar ze actief aan de slag kunnen.
18/10/20
TopParken nieuwe eigenaar camping de Hertshoorn
Camping de Hertshoorn in Garderen wordt overgenomen door TopParken en zal begin volgend jaar verder gaan onder de naam TopParken Resort Veluwe.
18/10/20
Voor 600 miljoen aan SGR-vouchers uitgegeven.
ANVR-reisbedrijven hebben tot nu toe voor zo’n 600 miljoen euro aan vouchers uitgegeven.
16/10/20
Landal in exploitatie futuristisch vakantiepark bij Bergeijk Forest Village
In Luyksgestel, bij Bergeijk, komt een hoogwaardig vakantiepark met 340 recreatiewoningen met centrumvoorzieningen.
16/10/20
Door fonds kan Limburgs Museum open blijven tijdens gedeeltelijke lockdown
Het fonds stelt 73.000 euro beschikbaar die het museum zal gebruiken om extra gastvrouwen en -heren in te zetten en de openingstijden te verruimen.