Geplaatst op: 24-09-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Tapperuse heeft nieuwe eigenaar en slaat een andere weg in

Tapperuse heeft nieuwe eigenaar en slaat een andere weg in
Het voormalige Tapperuse is gekocht door Convious dat een e-commerce platform voor de vrijetijdsmarkt. Het bedrijf heeft Tap (Tick and Pay) zoals de app nu heet, toegevoegd aan haar portfolio. Convious helpt al meer dan 100 bedrijven uit de vrijetijdsbranche met haar geautomatiseerde AI-gestuurde ticketsoftware en geavanceerde Crowd Control-technologie hun bezoekers slimmer en veiliger te distribueren. Groot verschil met Tapperuse is dat deelnemende bedrijven een volledig eigen app krijgen met veel meer functies.

"Traditioneel loopt de vrijetijdsmarkt niet voorop qua e-commerce. We zijn daarom blij om te zien dat ons sterk groeiende klantenbestand ons platform in toenemende mate gebruikt en de voordelen haalt uit meer directe online verkoop. COVID-19, heeft de markt veranderd en ‘online’ is belangrijker dan ooit. Door de aankoop van de Tap-technologie en het team, breiden we ons aanbod uit met native mobiele apps tegen een fractie van de gebruikelijke kosten, maar mét alle voordelen”. Camiel Kraan, CEO van Convious.

Wat is Tap?

Tap (Tick and Pay) is een white-label 'Pay as you go'-platform dat onder andere dagattracties helpt in te spelen op de verschillende behoeften van bezoekers door een unieke en innovatieve technologie te gebruiken. Hiermee kunnen bezoekers gemakkelijk reserveren en betalen zij alleen voor de doorgebrachte tijd. Ook stelt dit dagattracties in staat om voor, tijdens en na het bezoek een sterkere relatie op te bouwen met hun bezoekers, waardoor hun bereik, omzet en winst toenemen.

Met de baanbrekende technologie van Tap, biedt Convious met native apps nu ook een optimale mobiele ervaring voor de vrijetijdsmarkt. Wellnesscentra, attractieparken, dierentuinen of musea kunnen met de app de gastervaring en betrokkenheid verbeteren door nieuwe functies als: in-app location based messaging, crowd control door middel van GPS met geofencing en heat-mapping, toegangs- en capaciteitsbeheer en zelfs mobiele advertenties voor bijvoorbeeld F&B upsell. Dat allemaal zonder extra ontwikkelingskosten voor de aanbieder.

Wat is Convious?

Convious is het toonaangevende SaaS-platform voor de vrijetijdsmarkt in Europa. "Wij geloven sterk in hun visie van één volledige e-commerce oplossing voor de vrijetijdsmarkt. Hierdoor was het een makkelijke keuze samen te werken en meer bedrijven te helpen beter online en offline te presteren ", zegt Ronald de Groot, Product Owner bij Tap. "Door de app te gebruiken, hebben de partners van Convious toegang tot realtime bezoekersdata. Dit is van onschatbare waarde en biedt nieuwe commerciële kansen. Daarnaast kunnen operationele processen verbeterd worden. Bovenal verhoogt het de veiligheid en zorgt het ervoor dat voldaan wordt aan de COVID-19-richtlijnen.”
Link: https://www.convious.com/tap
Trefwoorden: attractieparken, dagrecreatie, cultuur, tickets, crowdcontrol, online, reserveren

CELTH



||| Nieuws |||

02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
30/06/25
Exclusief voor leden
RCN wordt verkocht aan Blackstone
RCN Vakantieparken wordt verkocht aan Exodus Bidco B.V., een SPV die indirect wordt gecontroleerd door fondsen gelieerd aan Blackstone. Partijen hebben aan de ACM toestemming gevraagd voor de overname