Geplaatst op: 22-09-2020
Auteur: Marc Gerlings

Princess Cruises verkoopt twee schepen

Princess Cruises verkoopt twee schepen
Sun Princess en Sea Princess zijn vekocht.
Cruisemaatschappij Princess Cruises verkoopt twee van zijn schepen. Het gaat om de Sun Princess en Sea Princess. Aan wie de schepen verkocht zijn is nog niet bekend.

Bijna 14 miljoen overnachtingen zijn gemaakt op beide schepen tot nu toe. De twee schepen zijn vooral ingezet rondom Australië en Nieuw-Zeeland. De Sun Princess is sinds 1995 in dienst en was bij de start een van de grootste cruiseschepen in de wereld, met zijn 2.000 gasten aan boord. In 2013 werd dit schip ingericht voor de Japanse markt.

Princess Cruises meldt over de verkoop dat hiermee de weg wordt vrijgemaakt voor nieuwe schepen. De Enchanted Princess is in aanbouw. Ook dit schip zal gericht zijn op de Australische markt.
Trefwoorden: cruise, schip

||| Blogs |||

05/10/20
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
05/10/20 · Toerisme · Jasper Heslinga | Lees meer
Waar tot maart dit jaar de discussie nog volop ging over té veel toeristen, hoe om te gaan me...
08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/10/20
Hoe laag was de bezettingsgraad van Nederlandse hotels de afgelopen periode?
Nederlandse hotels zijn bij lange na nog niet hersteld van de coronacrisis. Zowel de bezettingsgraad als de prijs liggen nog ver onder het niveau van 2019. De provincies doen het wel beter dan Amsterdam dat veel heeft te leiden van het ingestorte zakelijk en inkomend toerisme.
19/10/20
Exclusief voor leden
Steden zijn onderschatte factor in herstel biodiversiteit
Steden kunnen met haar afwisselende landschap en dynamiek een belangrijke bijdrage leveren aan het herstel van biodiversiteit.
18/10/20
Tweede lockdown nekslag voor groepenmarkt
De Nederlandse watersport- en recreatiesector loopt door de tweede lockdown 158 miljoen euro aan omzet mis. Dat gevoegd bij de schade van het voorjaar van 700 miljoen euro en de totale schade loopt bijna naar een miljard euro. Vooral de groepsaccommodaties en buitensportbedrijven worden hard geraakt.
18/10/20
Efteling bouwt speelbos
De Efteling ruilt de passieve bootjesmolen Polka Marina voor de kleintjes in voor een speelbos waar ze actief aan de slag kunnen.
18/10/20
TopParken nieuwe eigenaar camping de Hertshoorn
Camping de Hertshoorn in Garderen wordt overgenomen door TopParken en zal begin volgend jaar verder gaan onder de naam TopParken Resort Veluwe.
18/10/20
Voor 600 miljoen aan SGR-vouchers uitgegeven.
ANVR-reisbedrijven hebben tot nu toe voor zo’n 600 miljoen euro aan vouchers uitgegeven.
16/10/20
Landal in exploitatie futuristisch vakantiepark bij Bergeijk Forest Village
In Luyksgestel, bij Bergeijk, komt een hoogwaardig vakantiepark met 340 recreatiewoningen met centrumvoorzieningen.
16/10/20
Door fonds kan Limburgs Museum open blijven tijdens gedeeltelijke lockdown
Het fonds stelt 73.000 euro beschikbaar die het museum zal gebruiken om extra gastvrouwen en -heren in te zetten en de openingstijden te verruimen.