Geplaatst op: 13-09-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

MarketingOost zet met TV commercial in op seizoensverlenging

MarketingOost zet met TV commercial in op seizoensverlenging
Overijssel zet haar kastelen en landgoederen de komende periode landelijk in de schijnwerpers. Daarmee moet het seizoen worden verlengd. Deze keuze is niet zomaar gemaakt. Uit onderzoek blijkt dat bijna 1 op de 3 ondervraagden dit najaar nog een weekendje weg wil. Na wandelen is het bezoek van landgoederen en kastelen bij de doelgroep erg populair. Daarmee koppelt MarketingOost consumentenonderzoek aan haar marketingplannen. Een minigids die ondernemers aan hun online bezoekers kunnen aanbieden moet de oriëntatiefase versterken.

De interesse in kastelen en landgoederen komt samen met de VisitOost commercial die van 14 t/m 30 september te zien is op STER & Cultuur NPO1, NPO2 en NPO3. In deze VisitOost najaarscampagne staat een weekend weg centraal. De locatie waar de beelden zijn opgenomen is in het Overijsselse Twente. De kastelen en landgoederen die er staan, geven de kijker het gevoel zich in de Bourgogne te bevinden, maar het is gewoon hier in het on-Nederlandse Overijssel. 

Door het inzetten van een TV-commercial zet zij Overijssel dit najaar in de spotlight om zo seizoensverlenging voor bezoekers te stimuleren en een impuls te geven aan het aanbod van vrijetijdsondernemers. Voor gasten is veiligheid overigens nog steeds heel erg belangrijk. Twee derde wil dan ook alleen ergens naartoe gaan als duidelijk is hoe er met de maatregelen wordt omgegaan.

Minigids

Om potentiële bezoekers zo goed mogelijk in de inspiratie -en voorbereidingsfase te bedienen is er een online VisitOost minigids ontwikkeld. De minigids kunnen ondernemers in Overijssel implementeren op hun website om zodoende de bezoeker meer informatie te geven over haar vakantie of dagje uit in Overijssel. Via een eenvoudig menu kan de ondernemer zijn eigen banner ontwikkelen en op de site plaatsen. VisitOost brengt hiermee relevante agenda-items, verhalen en tips over de omgeving van de betreffende ondernemer onder de aandacht. Op dit moment wordt de minigids al door meer dan 200 ondernemers gebruikt zoals De Harmonie (Giethoorn), Boerderijcamping Varsenerveld (Ommen), Bakkerij van der Most (Ommen, Lemelerveld, Dalfsen), Reestlandhoeve (Balkbrug) en ’t Keampke (De Lutte).
Topics:Marketing
Trefwoorden: markering, onderzoek, Overijssel, campagnes

CELTH
 






||| Nieuws |||

14/06/24
Run op last minutes vanwege slechte weer
Reisorganisatie TUI ziet door het aanhoudend slechte weer in Nederland een flinke boost aan last minute reizen. Boekingen voor Europese vakanties met vertrek op korte termijn stegen met 87% in vergelijking tot dezelfde periode vorig jaar.
14/06/24
Prijsvergelijkingen en gebruiksvriendelijkheid bepalend bij keuze van vakantieboekingssites
Uit onderzoek blijkt dat prijsvergelijkingen en gebruiksvriendelijkheid de belangrijkste factoren zijn voor Nederlandse vakantiegangers. Betrouwbare recensies en real-time beschikbaarheid volgen op de derde en vierde plaats.
14/06/24
Zomerprognose Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen
Het aantal binnen- en buitenlandse bezoekers neemt naar verwachting toe in Gelderland, vooral op campings en in huisjes op vakantieparken.
14/06/24
Rondreizen zomervakantie 2024: Azië het populairst, Zuid-Amerika bloeit weer op
De sterkste stijging en de sterkste daling in het aantal boekingen zijn landen in Zuid-Amerika. Azië blijkt opnieuw de populairste vakantieregio voor deze zomer.
14/06/24
Fox gaat zelfstandig verder
Na een strategische heroriëntatie vorig jaar, verlegt de ANWB haar focus in de reissector op het aanbieden van een breed scala aan reizen, maar niet langer op het ontwikkelen ervan. Dat blijft Fox Reizen doen voor de ANWB.
14/06/24
Btw-verhoging logies en cultuur kan vestigingklimaat aantasten
De Rabobank maakte voor sectoren een korte analyse van de gevolgen van het Hoofdlijnenakkoord. De voorgestelde verhoging van de btw bij logies en cultuur wordt niet veroordeeld maar de gevolgen reiken ver.
13/06/24
Den Haag ziet oprichting anti-corruptie rechtbank als kans
Integrity Initiatives International (III) is gestart met de uitbreiding van haar activiteiten in Europa met als doel de oprichting van een International Anti-Corruption Court (IACC) in Den Haag. Dat ziet dmo The Hague & Partners als een nieuwe kans voor de bestemming Den Haag.
12/06/24
Prijsvrij Vakanties D-reizen en TUI Nederland breiden samenwerking uit
Sinds begin juni worden TUI pakketreizen niet alleen aangeboden via de winkels van D-reizen en D-reizen.nl maar ook bij Prijsvrij Vakanties.

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...
24/09/24 t/m 26-09-24
24/09/24 t/m 26-09-24: IAAPA EXPO EUROPE 2024
The leisure industry’s premier event in Europe arrives to Amsterdam, the Netherlands in 2024. Get...
12/11/24 t/m 14-11-24
12/11/24 t/m 14-11-24: Recreatie Vakbeurs 2024
Op 12, 13 & 14 november 2024 vindt de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs plaats in Evenementenhal Har...