Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 13-09-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

MarketingOost zet met TV commercial in op seizoensverlenging

MarketingOost zet met TV commercial in op seizoensverlenging
Overijssel zet haar kastelen en landgoederen de komende periode landelijk in de schijnwerpers. Daarmee moet het seizoen worden verlengd. Deze keuze is niet zomaar gemaakt. Uit onderzoek blijkt dat bijna 1 op de 3 ondervraagden dit najaar nog een weekendje weg wil. Na wandelen is het bezoek van landgoederen en kastelen bij de doelgroep erg populair. Daarmee koppelt MarketingOost consumentenonderzoek aan haar marketingplannen. Een minigids die ondernemers aan hun online bezoekers kunnen aanbieden moet de oriëntatiefase versterken.

De interesse in kastelen en landgoederen komt samen met de VisitOost commercial die van 14 t/m 30 september te zien is op STER & Cultuur NPO1, NPO2 en NPO3. In deze VisitOost najaarscampagne staat een weekend weg centraal. De locatie waar de beelden zijn opgenomen is in het Overijsselse Twente. De kastelen en landgoederen die er staan, geven de kijker het gevoel zich in de Bourgogne te bevinden, maar het is gewoon hier in het on-Nederlandse Overijssel. 

Door het inzetten van een TV-commercial zet zij Overijssel dit najaar in de spotlight om zo seizoensverlenging voor bezoekers te stimuleren en een impuls te geven aan het aanbod van vrijetijdsondernemers. Voor gasten is veiligheid overigens nog steeds heel erg belangrijk. Twee derde wil dan ook alleen ergens naartoe gaan als duidelijk is hoe er met de maatregelen wordt omgegaan.

Minigids

Om potentiële bezoekers zo goed mogelijk in de inspiratie -en voorbereidingsfase te bedienen is er een online VisitOost minigids ontwikkeld. De minigids kunnen ondernemers in Overijssel implementeren op hun website om zodoende de bezoeker meer informatie te geven over haar vakantie of dagje uit in Overijssel. Via een eenvoudig menu kan de ondernemer zijn eigen banner ontwikkelen en op de site plaatsen. VisitOost brengt hiermee relevante agenda-items, verhalen en tips over de omgeving van de betreffende ondernemer onder de aandacht. Op dit moment wordt de minigids al door meer dan 200 ondernemers gebruikt zoals De Harmonie (Giethoorn), Boerderijcamping Varsenerveld (Ommen), Bakkerij van der Most (Ommen, Lemelerveld, Dalfsen), Reestlandhoeve (Balkbrug) en ’t Keampke (De Lutte).
Topics:Marketing
Trefwoorden: markering, onderzoek, Overijssel, campagnes

CELTH



||| Nieuws |||

11/06/25
Exclusief voor leden
Omzet reisbranche blijft sterk groeien
De omzet van de zakelijke dienstverlening groeide in het eerste kwartaal van 2025 met 3,0% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De reisbranche was met een groei van 8,8% de sterkste groeier.
10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Barteld de Jong wint sKBL Fotowedstrijd met betoverend beeld van Landgoed Calorama
Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...