Geplaatst op: 07-08-2020
Auteur: Marc Gerlings

Japan kiest ander pr-bureau

Japan kiest ander pr-bureau
Het gouden paviljoen in Kyoto.
Japan National Tourism Organization (JNTO), het officiële marketing en toerisme bureau voor Japan heeft USP Marketing PR in Amsterdam aangesteld als PR en travel trade bureau in Nederland. JNTO kijkt al naar de toepassing van het nieuwe normaal in reizen.

In 2019 bezochten ruim 79.000 Nederlanders Japan, het hoogste aantal bezoekers en dat betekende een groeipercentage van 10.3%. JNTO streeft naar verdere groei binnen de Nederlandse markt.

Tomohide Ichikawa, Executive Director van JNTO London Office: "In de nabije toekomst zal ‘het nieuwe normaal’ de reisvoorkeuren van consumenten hervormen. Japan heeft veel te bieden als toeristische bestemming en verwelkomt bezoekers uit Nederland graag om hen kennis te laten maken met de schat aan belevingen die het land te bieden heeft. Denk aan de unieke landschappen, regionale culturen en culinaire ervaringen. We zijn verheugd om USP Marketing PR als onze partner te hebben en kijken ernaar uit om met hen samen te werken om onze marketingstrategieën te versterken, in nauwe samenwerking met Nederlandse media en reisorganisaties."

Jeannette Spits, CEO van USP Marketing PR: "Japan is een prachtig land met een rijke cultuur, een spectaculaire keuken, fascinerende steden en natuur en veel intrigerende verhalen. We zijn erg blij om samen te werken met JNTO en samen met ons media- en travel trade netwerk de Nederlandse consumenten te inspireren om Japan te bezoeken.”
Trefwoorden: Japan, reizen, pr, marketing, communicatie

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.