Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-08-2020

Bij coronauitbraak in leisure wordt het bedrijf twee weken gesloten

Bij coronauitbraak in leisure wordt het bedrijf twee weken gesloten
Rutte: tweede lockdown komt er niet wel beter op de maatregelen letten.
Gisteravond bij de persconferentie van premier Rutter en minister van gezondheid De Jonge was vooral de oproep te horen om de winst die in de vorige maanden was geboekt tegen het coronavirus niet verloren te laten gaan. Voor onze sector zit er veel meer aan vast. Een horecazaak maar ook pretpark of ander leisurebedrijf wordt 2 weken gesloten na een lokale coronauitbraak.

Deze maatregel volgde na de vaststelling dat horeca voortaan de bezoekers kan registreren. De horeca kan niet de gasten verplichten om zich te registreren. Wel dringt de overheid er op aan dat registratie plaatsvindt. Eigenaren kunnen het als voorwaarde voor bezoek aan klanten voorstellen. Registratie van gasten wordt gevraagd vanaf aanstaande maandag. Mocht er een lokale uitbraak zijn dan is de straf niet mals: 2 weken dicht. Dat geldt ook voor musea en andere publieke instellingen.

Registratie gasten

Enkele horecazaken doen de registratie al. Rutte verwijst naar Duitsland waar de maatregel al geldt. Onder meer de koffieketen Doppio kreeg veel aandacht door direct na de heropening de registratie te introduceren. Het voordeel is dat er contactgegevens bekend zijn van de gasten. Hiermee kan onderzoek gedaan worden na een mogelijke coronauitbraak bij een bedrijf naar gasten en verdere verspreiding van het coronavirus.

Teststraat Schiphol

Gister werd al informatie bekend dat er een teststraat komt in Schiphol. Deze wordt geplaatst bij vluchten die terugkomen uit de risicolanden. Nieuw daarbij is dat medewerkers ook besmette passagiers nabellen of de thuisquarantaine echt plaatsvindt.

Daarmee leverde de persconferentie die vooral de waarschuwing had dat Nederlanders beter de coronamaatregelen moeten naleven, toch veel op voor de gastvrijheidseconomie.
Trefwoorden: leisure, corona, maatregelen, horeca, pretpark

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Slagharen lanceert voordelig Familieticket
Attractie- & Vakantiepark Slagharen introduceert een nieuw Familieticket, speciaal ontworpen voor gezinnen die samen een dag vol avontuur willen beleven. Het ticket biedt toegang voor vier personen tegen een vast, aantrekkelijk tarief en is vanaf deze week verkrijgbaar via de website van het park.
08/07/25
Rustwat opnieuw verkozen tot leukste waterrasterras
Voor het tweede jaar op rij is Rustwat aan de Linge uitgeroepen tot ‘Het leukste terras aan het water’ in het Rivierengebied. Het terras wist opnieuw de meeste stemmen te verzamelen tijdens de jaarlijkse verkiezing van Stichting Bureau Toerisme.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
04/07/25
Nieuwe fietsroute rond het IJsselmeer met veerverbindingen
De veerverbindingen tussen Enkhuizen, Stavoren, Urk en Medemblik zijn voortaan onderdeel van de fiets- en wandelnetwerken van Noord-Holland, Friesland en Urk. Dit maakt het eenvoudiger om recreatieve routes over het IJsselmeer te plannen.