Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-07-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Goene pop-up van Breda Marketing op Grote Markt

Goene pop-up van Breda Marketing op Grote Markt
Breda wil bezoekers en de eigen bewoners in deze coronatijd de ruimte geven. Dat doen ze vanaf dit weekend ook letterlijk met een pop-up vestiging hartje binnenstad waar bezoekers worden verleid de natuur in en rond de stad te bezoeken. Ludiek is de geïntegreerde vakantieopvang voor kamerplanten. 

Wie binnenstapt in de pop-up in het historisch stadhuis waant zich midden in de natuur. De enorme groene wand neemt je mee naar ‘buiten’. In de pop-up kun je terecht voor de groene kaart van Breda, local tips om verborgen groene parels te ontdekken, voor het boeken van fietstours en als vakantieadres voor planten. 

De pop-up is onderdeel van de campagne ‘Breda geeft je de ruimte’. De campagne is bedoeld om het toerisme naar Breda en de regio aan te jagen. De eerste campagneperiode staat in het teken van actief bezig zijn in de natuur. Op www.welkominbreda.nl verzamelt Breda Marketing tips, routes en inspiratie om in beweging te komen en de groene ruimte in en om Breda op te zoeken. 

Groene Kaart Breda

Breda heeft als ambitie om in 2030 de eerste Europese stad in het park te worden om te laten zien dat groen en een stedelijke functie hand in hand gaan. Meer dan 60% van Breda is al groen. Om dit duidelijk te maken, ontwikkelden Breda en Staatsbosbeheer in navolging van Londen en Amsterdam de Groene Kaart. Deze kaart laat zien hoe de parken, (binnen)tuinen, plantsoenen, sportvelden, natuurspeeltuinen, begraafplaatsen groene daken, singels, bossen en polders de stad groen en blauw kleuren. Op de achterkant van de kaart kun je meer lezen over de natuur in en om Breda. 



Vakantieopvang voor planten

Voor wie niet kiest voor een staycation in Breda en toch op vakantie gaat, kan de pop-up ook van pas komen. Want er is plek ingeruimd voor een vakantieopvang voor planten. Bredanaars kunnen hun plant brengen, waarna er met liefde voor ze gezorgd wordt. (Voorwaarde is wel dat de plant voor 13 augustus weer opgehaald wordt). 

De pop-up is van 18 juli t/m 12 augustus geopend op donderdag en vrijdag van 12.00-17.00, op zaterdag van 10.00 -17.00 en op zondag van 10.00-16.00 uur. 
Trefwoorden: marketing, demo, Noord-Brabant, natuur

CELTH



||| Nieuws |||

09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
09/07/25
Mag je dat souvenir meenemen?
Vakantiegangers zijn zich er vaak niet van bewust dat souvenirs van beschermde soorten afkomstig kunnen zijn, meldt de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Denk bijvoorbeeld aan sieraden gemaakt van schelpen, tassen van slangenleer, cactussen of kaviaar.
08/07/25
Exclusief voor leden
Slagharen lanceert voordelig Familieticket
Attractie- & Vakantiepark Slagharen introduceert een nieuw Familieticket, speciaal ontworpen voor gezinnen die samen een dag vol avontuur willen beleven. Het ticket biedt toegang voor vier personen tegen een vast, aantrekkelijk tarief en is vanaf deze week verkrijgbaar via de website van het park.
08/07/25
Rustwat opnieuw verkozen tot leukste waterrasterras
Voor het tweede jaar op rij is Rustwat aan de Linge uitgeroepen tot ‘Het leukste terras aan het water’ in het Rivierengebied. Het terras wist opnieuw de meeste stemmen te verzamelen tijdens de jaarlijkse verkiezing van Stichting Bureau Toerisme.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.