TUI komt met Covid Care Service
Afbeelding van Alexandra_Koch via Pixabay Dat de boekingen in de reisbranche niet zo’n grote vlucht nemen als gehoopt, is een publiek geheim. Uit onderzoek blijkt dat blij Nederlanders nog grote onzekerheid zit. TUI wil meer zekerheid bieden en lanceert een nieuwe COVID-19 service die vakantiegangers garantie geeft op ondersteuning als zich een corona-gerelateerd probleem voordoet tijdens de vakantie: de TUI COVID Care Service.Deze service is van toepassing op alle nieuwe en bestaande boekingen, is inbegrepen in de pakketprijs en wordt aangeboden aan alle klanten met een TUI-pakketreis die tussen 17 juli en 31 december 2020 op reis gaan. Vertoont een klant COVID-symptomen tijdens de reis? Dan kan hij 24/7 rekenen op telefonische medische assistentie. De COVID Care service dekt bovendien de kosten voor het afnemen van een COVID-test ter plaatse. En mocht een klant positief getest zijn, dan zijn ook de kosten van eventuele medische hulp of een medisch noodzakelijke repatriëring gedekt. Met de COVID Care Service staat TUI garant voor begeleiding en financiële tussenkomst bij verschillende situaties op de bestemming: - Terugbetaling van een COVID-19-test voor wie symptomen vertoont
- Medische hulp indien bij een vakantieganger tijdens de vakantie COVID-19 wordt vastgesteld
- Terugbetaling van de kosten voor het hele reisgezelschap voor een verlengd verblijf en een nieuwe terugvlucht indien de reiziger wordt opgedragen in quarantaine te gaan
- Dekking van de kosten voor een medisch noodzakelijke repatriëring bij een positieve COVID-19-test
- Een 24/7 noodnummer en app voor medische assistentie
Link: https://www.tui.nl/corona-maatregelen/covid-care/
Trefwoorden: reisbranche, touroperators
|
|
25/07/25
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
|
23/07/25
Ryanair heeft in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar 2025/2026 een winst na belastingen van €820 miljoen geboekt, een forse stijging ten opzichte van €360 miljoen in dezelfde periode vorig jaar. Het aantal passagiers groeide met 4% tot 57,9 miljoen, terwijl de gemiddelde ticketprijs met 21% steeg naar €51.
|
23/07/25
JA21 heeft haar ‘Luchtvaartplan 2030’ gepresenteerd, waarin de partij pleit voor een koerswijziging in het Nederlandse luchtvaartbeleid. Betaalbaarheid voor reizigers, een gelijk Europees speelveld, realistische verduurzaming en het behoud van banen staan centraal.
|
18/07/25
Nederlandse vakantiegangers die deze zomer nog snel een reis boeken, kiezen opvallend vaak voor koelere bestemmingen. Uit recente boekingsdata van reisorganisatie Riksja Travel blijkt dat 15% van de last-minuteaanvragen gericht is op landen als IJsland, Noorwegen, Schotland, Canada en de Azoren.
|
17/07/25
Luchtvaartmaatschappij easyJet heeft in het derde kwartaal achter de rug met meer winst, capaciteit en bezetting.
|
16/07/25
Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
|
15/07/25
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...
|
15/07/25
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
22/09/25
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
|
02/04/26
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...
|
|