Horeca verkocht 80.000 waardebonnen
Afbeelding van Free-Photos via Pixabay Het initiatief ‘Help de Horeca’ heeft maar liefst 3,7 miljoen euro opgeleverd voor horecazaken in Nederland. Sinds de start van het initiatief ruim elf weken geleden, zijn meer dan 80.000 waardebonnen aangeschaft door horecaliefhebbers in heel Nederland. De actie is deze week geëindigd. Gasten de aanschafte waardebonnen kunnen verzilverd worden.
Volgens initiator Koninklijke Horeca Nederland is evenwel het einde van de coronacrisis nog niet in zicht. Dirk Beljaarts, algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland: "De gevolgen van het coronavirus op de sector zijn enorm en komen voort uit de overheidsmaatregelen ter bestrijding van het virus. Om gedurende de sluiting van eet- en drinkgelegenheden horecaondernemers toch van liquide middelen te voorzien, zijn we dit bijzondere initiatief met verschillende partners gestart. Dat er ruim 80.000 bonnen door Nederlandse horecaliefhebbers zijn aangeschaft maakt mij enorm trots. Samen staan we sterker en hiermee hebben we voor circa 8000 horecabedrijven toch een klein verschil kunnen maken in deze moeilijke tijd. Is het niet financieel, dan in ieder geval om te laten zien dat vele partners achter hen staan.”
Trefwoorden: horeca, crisis
|
|
02/06/25
In 2024 liepen 1.700 mensen mee met een Vegan Food Tour in drie steden: Utrecht, Amsterdam en Rotterdam. Ze bezochten in totaal 40 verschillende horecapartners van deze tourorgqanisatie, van comfort food tot fine dining. 66% van de deelnemers was geen veganist. Eten proeven leidt tot verandering.
|
02/06/25
De Vlonderbrug, een nieuwe voetgangersbrug over de rivier de Lek in natuurgebied de Everdinger Waarden, is feestelijk geopend. Nu kunnen recreanten en inwoners uit de omgeving weer de benen strekken op een populaire wandelroute midden in de uiterwaarden, want de Vlonderbrug vervangt de oude trekpont die enkele jaren geleden werd verwijderd.
|
28/05/25
Aan het eind van het eerste kwartaal van 2025 telde Nederland voor het eerst iets meer dan 1 miljoen stekkerauto’s. Daarmee is nu ruim een op de tien personenauto’s een stekkerauto.
|
28/05/25
Paaltjes op wegen en fietspaden zijn bedoeld om auto’s van het fietspad te houden, maar in de praktijk zorgen ze juist voor gevaar voor fietsers. Elk jaar raken duizenden fietsers gewond door een botsing met een paaltje. Daarom lanceert de Fietsersbond de Paaltjesmelder.
|
28/05/25
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
|
27/05/25
De grootste Nederlandse dagattracties hebben vorig jaar 2% meer bezoekers geteld. Dierentuinen deden het relatief beter dan attractieparken en musea. De Zaanse Schans is in 2024 gestegen naar de tweede plaats op de ranglijst van best bezochte dagattracties in Nederland.
|
27/05/25
Kamperen blijft ook in de zomer van 2025 een relatief betaalbare vakantieoptie, al stijgen de prijzen licht. Volgens de jaarlijkse prijsanalyse van PiNCAMP, het kampeerplatform van onder andere de ANWB, betalen kampeerders in Nederland dit jaar gemiddeld €55 per nacht voor een gezin van drie personen. Dat is een stijging van ongeveer 6 procent ten opzichte van vorig jaar.
|
27/05/25
Voor het eerst in veertien jaar is niet Amsterdam, maar Maastricht de favoriete gemeente van Nederland. Ook Flevoland scoort heel verrassend sterk.
|
|
05/06/25
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
|
10/06/25
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
25/06/25
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
|
27/06/25
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
|
|