Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 02-07-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Campagne laat Groningers eigen gebied (her)ontdekken

Campagne laat Groningers eigen gebied (her)ontdekken
Veel Nederlanders vieren naar verwachting hun vakantie dit jaar in eigen land en de eigen achtertuin. Om te laten zien dat Groningen van alles te bieden heeft voor een vakantie of het besteden van de vrijetijd in eigen omgeving, lanceert Marketing Groningen vrijdag 3 juli de zomercampagne ‘Gelukkig ben je in Groningen’. 

De campagne moet de recreatieve sector, toeristische en culturele ondernemers, de retail en de horeca optimaal de komende maanden gaan ondersteunen. Marketing Groningen zet daarom in op het verlengen van het toeristisch seizoen.  

Een campagne voor eigen inwoners   

De campagne ‘Gelukkig ben je in Groningen’ richt zich met name op de inwoners van Noord-Nederland en pas in tweede instantie op toeristen uit binnen- en buitenland. Deze zomer blijven mensen dichter bij huis dan anders en dat biedt mooie mogelijkheden om de eigen omgeving te gaan (her)ontdekken. Marketing Groningen komt daarom met de campagne ‘Gelukkig ben je in Groningen’. De campagne laat je verwonderen over het goud van Groningen: de onverwachte en misschien nog onontdekte kanten van Stad en Ommeland. Via ergaatnietsbovengroningen.nl geeft de campagne volop inspiratie: op de site, via Facebook en Instagram worden bijzondere en onbekende plekken uitgelicht. Om spreiding te stimuleren worden niet altijd exacte locaties genoemd, maar coördinaten en verhalen. Mensen worden op deze manier aangemoedigd om zelf eropuit te gaan en Groningen op hun eigen manier te ontdekken en te beleven.  

De Groningse Zomer  

Binnen de zomercampagne wordt voor de stad specifiek de zomerprogrammering en de veiligheid en gastvrijheid bij de ondernemers uitgelicht. De zomerprogrammering laat zien dat de bruisende binnenstad, maar zeker ook de randen van de stad, de buitengebieden en de wijkwinkelcentra in deze tijden veilige en gastvrije plekken zijn voor winkelen, uitgaan, een terrasje pakken of cultuurbezoek. Ondernemers en initiatiefnemers van zomeractiviteiten kunnen via www.groningsezomer.nl hun activiteit aanmelden om te worden vermeld in de activiteitenkalender van de Groningse Zomer.  

Landelijke zichtbaarheid 

Ook landelijk zorgt Marketing Groningen voor zichtbaarheid door producties in magazines zoals Columbus Travel, Roots, Fietsactief, Delicious, Zin, Seasons, Plus, Elsevier Weekblad en het NRC. Gedurende de zomerperiode verschijnen in samenwerking met deze uitgaven inspirerende artikelen over het moois dat Groningen te bieden heeft. Later in het seizoen staat ook een campagne in Duitsland op de rol. Naast de landelijke zichtbaarheid zet Marketing Groningen ook in op zichtbaarheid in de lokale media.De campagne wordt gefinancierd door de provincie Groningen, gemeente Groningen en de ondernemersverenigingen.     
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing dmo, Groningen

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...