Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 02-07-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Campagne laat Groningers eigen gebied (her)ontdekken

Campagne laat Groningers eigen gebied (her)ontdekken
Veel Nederlanders vieren naar verwachting hun vakantie dit jaar in eigen land en de eigen achtertuin. Om te laten zien dat Groningen van alles te bieden heeft voor een vakantie of het besteden van de vrijetijd in eigen omgeving, lanceert Marketing Groningen vrijdag 3 juli de zomercampagne ‘Gelukkig ben je in Groningen’. 

De campagne moet de recreatieve sector, toeristische en culturele ondernemers, de retail en de horeca optimaal de komende maanden gaan ondersteunen. Marketing Groningen zet daarom in op het verlengen van het toeristisch seizoen.  

Een campagne voor eigen inwoners   

De campagne ‘Gelukkig ben je in Groningen’ richt zich met name op de inwoners van Noord-Nederland en pas in tweede instantie op toeristen uit binnen- en buitenland. Deze zomer blijven mensen dichter bij huis dan anders en dat biedt mooie mogelijkheden om de eigen omgeving te gaan (her)ontdekken. Marketing Groningen komt daarom met de campagne ‘Gelukkig ben je in Groningen’. De campagne laat je verwonderen over het goud van Groningen: de onverwachte en misschien nog onontdekte kanten van Stad en Ommeland. Via ergaatnietsbovengroningen.nl geeft de campagne volop inspiratie: op de site, via Facebook en Instagram worden bijzondere en onbekende plekken uitgelicht. Om spreiding te stimuleren worden niet altijd exacte locaties genoemd, maar coördinaten en verhalen. Mensen worden op deze manier aangemoedigd om zelf eropuit te gaan en Groningen op hun eigen manier te ontdekken en te beleven.  

De Groningse Zomer  

Binnen de zomercampagne wordt voor de stad specifiek de zomerprogrammering en de veiligheid en gastvrijheid bij de ondernemers uitgelicht. De zomerprogrammering laat zien dat de bruisende binnenstad, maar zeker ook de randen van de stad, de buitengebieden en de wijkwinkelcentra in deze tijden veilige en gastvrije plekken zijn voor winkelen, uitgaan, een terrasje pakken of cultuurbezoek. Ondernemers en initiatiefnemers van zomeractiviteiten kunnen via www.groningsezomer.nl hun activiteit aanmelden om te worden vermeld in de activiteitenkalender van de Groningse Zomer.  

Landelijke zichtbaarheid 

Ook landelijk zorgt Marketing Groningen voor zichtbaarheid door producties in magazines zoals Columbus Travel, Roots, Fietsactief, Delicious, Zin, Seasons, Plus, Elsevier Weekblad en het NRC. Gedurende de zomerperiode verschijnen in samenwerking met deze uitgaven inspirerende artikelen over het moois dat Groningen te bieden heeft. Later in het seizoen staat ook een campagne in Duitsland op de rol. Naast de landelijke zichtbaarheid zet Marketing Groningen ook in op zichtbaarheid in de lokale media.De campagne wordt gefinancierd door de provincie Groningen, gemeente Groningen en de ondernemersverenigingen.     
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing dmo, Groningen

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.
18/06/25
Exclusief voor leden
B&B De Hoenderkamp de beste van Nederland in 2025
B&B De Hoenderkamp in het Overijsselse Beuningen is uitgeroepen tot de Beste Bed & Breakfast van Nederland 2025.
18/06/25
Exclusief voor leden
Oeds Bijlsma wordt interim directeur-bestuurder Fries Museum en Princessehof
De Raad van Toezicht van het Fries Museum en Keramiekmuseum Princessehof heeft Oeds Bijlsma benoemd tot interim directeur-bestuurder van de beide musea. Met ingang van 5 augustus 2025 zal hij voor een periode van zes maanden leiding geven aan de organisatie, totdat een definitieve directeur-bestuurder is aangetrokken.
18/06/25
Trend minder alcohol drinken
In de horeca is het al duidelijk zichtbaar, de non-alcoholische dranken worden vaker besteld. Die trend is nu ook zichtbaar in de CBS-cijfers. Het is een belangrijke trend die van invloed is op de horeca in toeristische bedrijven.
17/06/25
Exclusief voor leden
Pocketpark Houthavens Botanique open
Prinses Margarita opende in de Amsterdamse Houthavens het Houthavens Botanique. Dit groene pocketpark, een samenwerking van Heren2, Boomkwekerij Ebben en Erwin Stam Tuinstudio, benadrukt het belang van groenbeleving.
17/06/25
Caroline Belt wordt directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation.
Met ingang van 1 juli start Caroline Belt als directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation. Caroline neemt hiermee het stokje over van Frank van den Eijnden die in de afgelopen 15 jaar Van Gogh in Brabant op de kaart heeft gezet en Simone van der Heiden die vanaf 2022 mede de directie heeft gevoerd.
17/06/25
Binnenlandse vakantiegangers stoten meer CO2-uit, eco-efficiency wel omhoog
De CO2-uitstoot ten gevolge van binnenlandse vakanties groeide in 2023 harder dan het aantal vakanties. De zogenaamde eco-efficiency verbeterde wel, van 2,24 verdiende euro naar 2,33 euro per kilogram uitgestote CO2. Dat blijkt uit een studie van de Breda University of Applied Sciences en NBTC.
16/06/25
Exclusief voor leden
PMV neemt 39 procent belang in Brussels Airport
Op 13 juni heeft PMV, de Participatiemaatschappij Vlaanderen een overeenkomst bereikt met het Canadese pensioenfonds Ontario Teachers’ Pension Plan, OTPP, om haar onrechtstreeks belang in Brussels Airport Company te verwerven.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...