Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 01-07-2020
Auteur: Marc Gerlings

Rotterdam no-nonsense campagne met bekende bloggers

Bekende iconen maar ook nieuwe locaties in de buitenruimte

Rotterdam no-nonsense campagne met bekende bloggers
Campagne met boodschap 'Ga het zelf ontdekken'. Foto: Salt in our hair / Rotterdam Partners
Vandaag presenteert Rotterdam Partners, in samenwerking met de gemeente, ‘Rotterdam. GA GEWOON ZELF.’ Deze nationale zomercampagne laat op een no-nonsense manier zien hoe de bezoeker uit eigen land deze zomer de ruimtelijke Maasstad zélf én op een veilige afstand kan beleven. De Rotterdamse mentaliteit van  'niet lullen maar poetsen',  is vertaald naar de toeristische boodschap 'Ga Gewoon Zelf. Met opzet worden bekende iconen en nieuwe locaties in de buitenruimte naar voren geschoven. Het is nog een teaser, op 15 juli start de campagne officieel.

Van bekende iconen tot de nog onontdekte plekken en van de noordkant tot de zuidkant van Rotterdam: de campagne probeert de bezoeker te verleiden om er helemaal zelf op uit trekken. In het creatieve concept, waarvoor Rotterdam Partners de handen ineen sloeg met Dept Agency, vormt de nuchtere Rotterdamse mentaliteit de rode draad. Niet lullen maar poetsen. Geen woorden maar daden. Oftewel: Ga Gewoon Zelf.

In de eerste teaser nemen travel vloggers @saltinourhair en @wanderlust.nl de kijker mee op ontdekkingstocht door uiteenlopende gebieden in Rotterdam. Nu nog zonder te veel te verklappen: de bezoekers moeten het immers zelf gaan ervaren. >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: Rotterdam, campagne, herstart, toerisme, vlog, blog, communicatie

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Slagharen lanceert voordelig Familieticket
Attractie- & Vakantiepark Slagharen introduceert een nieuw Familieticket, speciaal ontworpen voor gezinnen die samen een dag vol avontuur willen beleven. Het ticket biedt toegang voor vier personen tegen een vast, aantrekkelijk tarief en is vanaf deze week verkrijgbaar via de website van het park.
08/07/25
Rustwat opnieuw verkozen tot leukste waterrasterras
Voor het tweede jaar op rij is Rustwat aan de Linge uitgeroepen tot ‘Het leukste terras aan het water’ in het Rivierengebied. Het terras wist opnieuw de meeste stemmen te verzamelen tijdens de jaarlijkse verkiezing van Stichting Bureau Toerisme.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
04/07/25
Nieuwe fietsroute rond het IJsselmeer met veerverbindingen
De veerverbindingen tussen Enkhuizen, Stavoren, Urk en Medemblik zijn voortaan onderdeel van de fiets- en wandelnetwerken van Noord-Holland, Friesland en Urk. Dit maakt het eenvoudiger om recreatieve routes over het IJsselmeer te plannen.