Geplaatst op: 29-06-2020
Auteur: Marc Gerlings

Na korte vragenlijst krijgt bezoeker Den Haag de rustige parels gepresenteerd

Na korte vragenlijst krijgt bezoeker Den Haag de rustige parels gepresenteerd
Na 6 korte vragen ontvang je de tips over rustige parels in Den Haag. Foto: Den Haag Marketing.
Bezoekers die voor Den Haag als vakantiebestemming kiezen, krijgen persoonlijke tips om de onontdekte kant van de stad te zien. In de campagne ‘Den Haag een zee van ruimte’ van The Hague Marketing Bureau spelen de verborgen parels van de stad een hoofdrol. Door het invullen van een korte vragenlijst op denhaag.com/zeevanruimte krijgen bezoekers een op maat gemaakt stadsbelevingsprogramma aangereikt. Den Haag Marketing laat op die slimme manier de rustige parels zien in de stad en de omgeving.

Marco Esser, directeur The Hague Marketing Bureau: "Op deze digitale manier geven we tips waar bezoekers de verborgen Haagse parels kunnen vinden. Denk aan de kunstmatige krater het ‘Hemels Gewelf’ in Kijkduin of het prachtig weidse duingebied Meijendel ten noorden van Den Haag, maar ook komt de picknickboot in het Westbroekpark voorbij. Op deze manier zorgen we voor spreiding, waarborgen we het ervaren van genoeg ruimte en kunnen bezoekers op een veilige en gezonde manier Den Haag beleven.”

Je krijgt de tips per e-mail toegestuurd, binnen 48 uur. Er zit ook een voucher bij het antwoord.

Onontdekte parels: van Madestein tot het Zwarte Pad

The Hague Marketing Bureau wil dat bezoekers niet alleen op de geijkte plekken komen, maar van heel Den Haag genieten. De tips variëren daarom van sportvissen op een vissersboot, proeverijen, roeien in het Westbroekpark, een street art beleving in de Binckhorst, picknicken op Landgoed Clingendael, recreëren in Madestein en skaten in het Zuiderpark. De horeca-adressen die de bezoeker gesuggereerd krijgt, reiken van Kijkduin tot en met strandpaviljoens op het Zwarte Pad. 


Uiteraard krijgt de Haagse binnenstad ook een plek, samen met winkelgebieden buiten het centrum, zoals de Frederik Hendriklaan, Denneweg/Frederikstraat en het Zeeheldenkwartier. De programma’s zijn samengesteld op basis van iemands levensstijl. Mensen die van luxe en stijl houden krijgen onder andere als suggestie te gaan winkelen rondom het Noordeinde. Avonturiers ontdekken de Binckhorst en krijgen de Zandmotor te zien. Gezinnen jutten op het strand bij Kijkduin en maken kennis met de Wonderkamers in het Kunstmuseum. Plezierzoekers suppen (stand-up-paddling) in de Haagse grachten en vinden hun plek op de terrasboten langs de Dunne Bierkade.


Ruimte in Den Haag, de groenste Europese stad aan zee

In november 2019 betitelde het grote Franse nieuwsplatform ‘Le Monde’ Den Haag als groenste stad van Europa. Samen met de unieke ligging aan zee en het hoogwaardig kunst- en cultuuraanbod is de stad zo aantrekkelijk voor zowel cultuur- als natuurliefhebbers. Vanaf de historische binnenstad sta je binnen 15 minuten met je voeten in het zand. Het strand van het bekende Scheveningen waar altijd van alles te doen is, maar ook van plekken als het Zuiderstrand vlakbij Kijkduin en het noordelijkste stukje richting Wassenaar.
Trefwoorden: DMO, destinatie, marketing, parels, rust, toerisme

||| Blogs |||

03/01/21
2021 wordt een mooi(er) jaar!
2021 wordt een mooi(er) jaar!
03/01/21 · · Menno Stokman | Lees meer
2020 was een bijzonder jaar. Getekend door de start van een pandemie, met stille Amsterdamse grachte...
09/12/20
Brood en betaald voetbal
Brood en betaald voetbal
09/12/20 · Sport · Harm IJben | Lees meer
In een column eerder dit jaar nam ik u mee in mijn zienswijze op ‘het nieuwe normaal’. Ten tijde...
30/10/20
Open brandbrief
Open brandbrief
30/10/20 · Reis & vervoer · Toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Beste reisindustrie collega,Je kent hem vast wel  – Atlas, de krachtpatser op de achterg...
05/10/20
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
Van overtoerisme naar ondertoerisme?
05/10/20 · Toerisme · Jasper Heslinga | Lees meer
Waar tot maart dit jaar de discussie nog volop ging over té veel toeristen, hoe om te gaan me...
08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/01/21
Exclusief voor leden
Gelderland geeft duizenden stacaravans huisnummer voor verbetering veiligheid
Provincie Gelderland heeft ruim 9.500 Gelderse stacaravans en chalets een huisnummer gegeven. Zo zijn de bewoners minder anoniem, en worden vakantieparken veiliger. De provincie gaat door met de registratie.
21/01/21
Groot doek wordt zes meter opgetild in Maritiem Museum
Het vijf eeuwen oude kunstwerk van 4 bij 2 meter is 6 meter omhoog getakeld omdat het niet in de grootste lift paste.
20/01/21
Exclusief voor leden
Snelfietsroutes krijgen eigen borden
Snelfietsroutes in het hele land krijgen dezelfde bewegwijzering, waardoor ze herkenbaar zijn. De fietsroutes worden op borden aangeduid met een F-nummer in een gekleurd kader.
20/01/21
Ook vaste banen stoppen bij musea
Voor het eerst blijken niet alleen tijdelijke, maar ook vaste banen verloren te zijn gegaan bij musea door de sterk gedaalde inkomsten. Maar bijna alle musea hebben 2020 alsnog doorstaan. Door noodsteun, kostenbesparing en door bijsturen van de tentoonstellingskalender en aanpassingen aan de anderhalve meter. Dit heeft gevolgen voor de exploitatie in 2021.
20/01/21
Exclusief voor leden
Stadskantoor Schiedam twee weken langer projectiescherm kunst
De kunstprojectie van het Stedelijk Museum Schiedam op het stadskantoor blijft op verzoek van de gemeente Schiedam twee weken langer te zien. Op de 50 meter hoge toren komt werk voorbij van schilders, fotografen en videokunstenaars. "Wij vinden de fotoprojectie op ons stadskantoor een geweldig initiatief."
19/01/21
Wat kunnen dagattracties ondernemen om gasten gezondere keuzes in hun horeca te laten maken?
Een meerderheid van de Nederlanders vindt het belangrijk dat hun (klein)kinderen ook op een dagje uit gezond eten. Maar wat kunnen dagattracties ondernemen om gasten gezondere keuzes in hun horeca te laten maken? Ondanks het ruime beschikbare eet- en drinkbudget bij veel bezoekers blijkt een aantrekkelijke prijsstelling van gezond eten een belangrijke driver.
19/01/21
MBO hospitality heeft stageplaatsen hard nodig
Onder meer via www.stage010.nl een campagne waarin bedrijven in de regio Rijnmond worden opgeroepen stageplekken aan te bieden aan mbo-studenten. Veel stageplekken zijn door de coronacrisis in de afgelopen tijd weggevallen: ruim 4.000 mbo-studenten zijn momenteel dringend opzoek naar een stageplek.
19/01/21
Huisje in vakantiepark populair bij een derde van de Nederlanders
Bijna één op de drie Nederlanders ziet vakantieparken als de ideale setting voor een v...