Geplaatst op: 29-06-2020
Auteur: Marc Gerlings

Na korte vragenlijst krijgt bezoeker Den Haag de rustige parels gepresenteerd

Na korte vragenlijst krijgt bezoeker Den Haag de rustige parels gepresenteerd
Na 6 korte vragen ontvang je de tips over rustige parels in Den Haag. Foto: Den Haag Marketing.
Bezoekers die voor Den Haag als vakantiebestemming kiezen, krijgen persoonlijke tips om de onontdekte kant van de stad te zien. In de campagne ‘Den Haag een zee van ruimte’ van The Hague Marketing Bureau spelen de verborgen parels van de stad een hoofdrol. Door het invullen van een korte vragenlijst op denhaag.com/zeevanruimte krijgen bezoekers een op maat gemaakt stadsbelevingsprogramma aangereikt. Den Haag Marketing laat op die slimme manier de rustige parels zien in de stad en de omgeving.

Marco Esser, directeur The Hague Marketing Bureau: "Op deze digitale manier geven we tips waar bezoekers de verborgen Haagse parels kunnen vinden. Denk aan de kunstmatige krater het ‘Hemels Gewelf’ in Kijkduin of het prachtig weidse duingebied Meijendel ten noorden van Den Haag, maar ook komt de picknickboot in het Westbroekpark voorbij. Op deze manier zorgen we voor spreiding, waarborgen we het ervaren van genoeg ruimte en kunnen bezoekers op een veilige en gezonde manier Den Haag beleven.”

Je krijgt de tips per e-mail toegestuurd, binnen 48 uur. Er zit ook een voucher bij het antwoord.

Onontdekte parels: van Madestein tot het Zwarte Pad

The Hague Marketing Bureau wil dat bezoekers niet alleen op de geijkte plekken komen, maar van heel Den Haag genieten. De tips variëren daarom van sportvissen op een vissersboot, proeverijen, roeien in het Westbroekpark, een street art beleving in de Binckhorst, picknicken op Landgoed Clingendael, recreëren in Madestein en skaten in het Zuiderpark. De horeca-adressen die de bezoeker gesuggereerd krijgt, reiken van Kijkduin tot en met strandpaviljoens op het Zwarte Pad. 


Uiteraard krijgt de Haagse binnenstad ook een plek, samen met winkelgebieden buiten het centrum, zoals de Frederik Hendriklaan, Denneweg/Frederikstraat en het Zeeheldenkwartier. De programma’s zijn samengesteld op basis van iemands levensstijl. Mensen die van luxe en stijl houden krijgen onder andere als suggestie te gaan winkelen rondom het Noordeinde. Avonturiers ontdekken de Binckhorst en krijgen de Zandmotor te zien. Gezinnen jutten op het strand bij Kijkduin en maken kennis met de Wonderkamers in het Kunstmuseum. Plezierzoekers suppen (stand-up-paddling) in de Haagse grachten en vinden hun plek op de terrasboten langs de Dunne Bierkade.


Ruimte in Den Haag, de groenste Europese stad aan zee

In november 2019 betitelde het grote Franse nieuwsplatform ‘Le Monde’ Den Haag als groenste stad van Europa. Samen met de unieke ligging aan zee en het hoogwaardig kunst- en cultuuraanbod is de stad zo aantrekkelijk voor zowel cultuur- als natuurliefhebbers. Vanaf de historische binnenstad sta je binnen 15 minuten met je voeten in het zand. Het strand van het bekende Scheveningen waar altijd van alles te doen is, maar ook van plekken als het Zuiderstrand vlakbij Kijkduin en het noordelijkste stukje richting Wassenaar.
Trefwoorden: DMO, destinatie, marketing, parels, rust, toerisme

||| Blogs |||

28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

04/08/20
Booking.com ontslaat kwart van personeel
Booking.com gaat wereldwijd een kwart van alle banen schrappen.
04/08/20
Consumentenbond niet blij met communicatie rond vouchers
De Consumentenbond is niet tevreden over de communicatie van reisorganisaties rond de vouchers die ANVR-reisorganisaties uitgeven met SGR-dekking.
04/08/20
Exclusief voor leden
easyJet wil op 40% capaciteit vliegen
Voor de komende drie maanden wil easyJet de capaciteit uitbreiden naar 40% van de vloot. Dat is 10% hoger dan aanvankelijk gepland.
04/08/20
Druktemonitor voor stad en regio Utrecht van start
Inwoners en bezoekers die er in de provincie Utrecht veilig op uit willen, kunnen vanaf vandaag tere...
04/08/20
Ongekende omzetgroei voor winkels in recreatieartikelen
Het tweede kwartaal heeft de Nederlandse detailhandel 5,9% meer omgezet dan een jaar eerder. Vooral de internetverkopen groeiden sterk. Voor onze branche is de omzet in recreatiegoederen relevant en die gaven een nog noot vertoonde groei te zien.
03/08/20
Campagne moet publiek weer naar bioscoop trekken
Vandaag gaat de campagne Ganaardefilm.nl van start met twee spots die te zien zijn op televisie, online en op social media. Dat is hard nodig want het publiek weet de weg naar de bioscoop nog niet te vinden.
03/08/20
Intensieve samenwerking tussen De Jong Intra en Oad
De coronacrisis levert ook mooie initiatieven op. De Jong intra vakanties en Oad gaan intensief samenwerken bij de uitvoer van de busreizen. Per direct vertrekken de reizen van beide organisaties vanaf hetzelfde vertrekpunt in Zeddam.
03/08/20
Winactie Duitse trips bij Bever
Winkelketen van outdoor producten Bever heeft een winactie opgezet met het Duits Verkeersburo. Vijf ...