Geplaatst op: 22-06-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Gelderland steekt 4,6 miljoen euro in toerisme en recreatie

Gelderland steekt 4,6 miljoen euro in toerisme en recreatie
Afbeelding van Elsemargriet via Pixabay
Provincie Gelderland maakt € 4,6 miljoen vrij voor de ondersteuning van toerisme en recreatie dat hard is getroffen door de covid-19-maatregelen. 

Voor Gelderland is toerisme en recreatie heel belangrijk is dat is al snel door de provincie onderkend. Op verzoek van de recreatiesector is al snel de Taskforce Toerisme en Recreatie opgestart waar de toeristische gesprekspartners met veel ideeën kwamen voor de ondersteuning van de sector. Na de realisatie van het steunpakket is de Taskforce beëindigd. 

De maatregelen van de provincie Gelderland omvatten onder andere:
  • Aangezien door de crisis de vrijetijdsagenda’s in de regio vertraging gaan oplopen, gaat de provincie de regio’s ondersteunen bij het continueren van het ingezette beleid.
  • RBT’s worden gecompenseerd voor lagere ondernemersbijdragen in hun financieringsmix. 
  • Om de verduurzaming van de sector niet helemaal stil te laten vallen, gaat de provincie bijdragen aan de kosten die zijn gemoeid met het behalen van een Green Key-certificaat. Daarnaast ontvangen de bedrijven een substantiële bijdrage voor investeringen die nodig zijn voor het behalen van het Green Key-certificaat.
  • Middels een pilot voor heel Gelderland wordt tot 30 september 2020 drie maal per dag gemeten hoe druk het op bepaalde plekken is. Dit resulteert in een actuele, overzichtelijke druktemeter, die ondersteunend kan zijn in de regulering van bezoekersstromen.

Toerisme-gedeputeerde Peter van ’t Hoog: "Ik ben blij met de realisatie van dit steunpakket met de input van Gastvrij Gelderland. De branche is heel hard aan het werk gegaan. Ik hoop dat de ondersteuning bijdraagt aan een betere toekomst van de Gelderse toeristische sector.” 

Ook de voorzitter van Gastvrij Gelderland Ivo Gelsing onderstreept het belang van het steunpakket. ”Ik ben blij met de ondersteuning door en samenwerking met de provincie in deze voor de sector zware tijden. Belangrijk om de ondernemers in de vrijetijdssector en de cultuur en erfgoedsector een steun in de rug te geven”. 

De provincie wil de steunmaatregelen voor de toeristische sector in augustus 2020 in laten gaan.

Link: http://magazine.gelderland.nl/uitvoeringsagenda-beleefhetingelderland-2020-2021#!/covid-19
Trefwoorden: marketing, beleid, dmo, gelderland

||| Blogs |||

08/09/20
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief
Het nieuwe normaal maakt nieuwsgierig en creatief Wat is het nieuwe normaal? Deze vraag heb ik ...
28/07/20
Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
14/07/20
Destinatiemarketing in coronatijd
Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/09/20
Tapperuse heeft nieuwe eigenaar en slaat een andere weg in
Het voormalige Tapperuse is gekocht door Convious dat een e-commerce platform voor de vrijetijdsmarkt. Het bedrijf heeft Tap (Tick and Pay) zoals de app nu heet, toegevoegd aan haar portfolio.
24/09/20
Nationale Horecadag op vrijdag 9 oktober
Horeca houdt voor de tweede keer de Nationale Horecadag. In 2020 is dat op vrijdag 9 oktober.
23/09/20
TUI verkocht slechts 15% van zomerprogramma 2020
Net als veel andere reisorganisaties maakt TUI een dramatisch jaar mee met ingestorte boekingen en een uiterst financieel uitdagende periode. Wat reisbedrijven grote parten speelt is het feit dat het vertrouwen bij de consument in vakanties nog ver te zoeken is
23/09/20
Theaterfestival Boulevard wint prijs van theatercritici en lof voor spelen in coronatijd
Theaterfestival Boulevard 's-Hertogenbosch krijgt de Prijs van de Kritiek 2020. Het feit dat ook in coronatijd een alternatief festival werd georganiseerd kon op veel waardering van de jury rekenen.
23/09/20
Exclusief voor leden
Attractiepark Duinrell verlengt seizoen met dino's
Naast de 40 attracties en 21 glijbanen in het Tikibad, kunnen gasten tijdens hun bezoek aan Duinrell speuren naar 20 levensgrote én bewegende dinosaurussen.
23/09/20
Luchtvaartmaatschappijen moeten binnen 7 dagen terugbetalen
Alle luchtvaartmaatschappijen moeten vanaf 1 oktober weer binnen 7 dagen de prijs van een vliegticket terugbetalen bij annulering van een vlucht. Dat is de termijn die de Europese Verordening ook voorschrijft. De ILT gaat daarop handhaven in Nederland.
23/09/20
Paalberg is eerste koninklijke camping
Nederland heeft een eerste koninklijke camping. De eer valt Recreatiepark de Paalberg in Ermelo te beurt. Het bedrijf bestaat dit jaar 100 jaar en heeft deze week het predicaat ‘Koninklijke hofleverancier’ ontvangen.
23/09/20
Gemeente Rotterdam geeft lening aan noodlijdend Blijdorp
Gemeente Rotterdam geeft Blijdorp een lening van 10 miljoen euro anders gaat het park failliet.