Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 19-06-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Breda krijgt eerste LocalGuides

Breda krijgt eerste LocalGuides
Breda Marketing lanceert LocalGuides, een team van twintig  Bredase vrijwilligers die tips, informatie en vooral inspiratie geven aan lokale, en (inter)nationale bezoekers van de stad en de regio. 

De LocalGuides maken deel uit van de campagne ‘Breda geeft je de ruimte’. Deze campagne nodigt bewoners en bezoekers uit vakantie te vieren in eigen stad en regio.  Breda is met de lancering van ‘Breda geeft je de ruimte’ de eerste stad in Nederland die onmiddellijk na de versoepeling van de beperkende corona-maatregelen de deuren open heeft gezet voor meer bezoek en meer activiteit in de stad en de regio. De campagne van Breda Marketing ambieert sterk bij te dragen aan meer bezoeken en vakantieboekingen in de stad en de regio, eens temeer omdat het grootste deel van de Nederlanders naar verwachting de zomervakantie in eigen land zal doorbrengen.

Elk weekend in de stad

De twintig Bredase, gastvrije LocalGuides zijn de komende drie maanden elk weekend actief in het centrum van de stad. Zij delen tips, informatie en inspiratie om vaker te kiezen voor bijzondere, verrassende en onderscheidende bestemmingen op het gebied van fietsen en wandelen, cultuur, recreatie, verblijf, winkelen en horeca in de stad en de regio. De vrijwilligers tippen hun eigen favoriete hotspots in combinatie met tips die Bredanaars kunnen geven via een tipformulier  op  www.welkominbreda.nl/ontdekken/blog. Ook alle tips van de LocalGuides vind je hier terug. 



Hildegard Assies, directeur Breda Marketing ziet dat de lokale economie enorm is geraakt door de corona-uitbraak. "Nu er steeds meer ruimte komt voor versoepeling én nu mensen na een lange lockdown enorm toe zijn aan vakantie en ontspanning, vind ik dat wij samen met de gemeente de verantwoordelijkheid hebben onze stad en de regio de ruimte te geven om hier optimaal van te profiteren. Dat doen we met alle ondernemers en met de grootste fans van Breda: deze twintig Bredanaars die de komende maanden hun weekenden vrijmaken om onze gastvrijheid en gezelligheid prominent op de kaart te zetten.” 

Vergroten Bredase gastvrijheid
De afgelopen weken zijn zij getraind in gastvrijheid in een anderhalve-meter-samenleving met daarin ook specifieke aandacht voor mindervaliden. De LocalGuides zijn mobiel en herkenbaar aan hun kleding. Ze zijn voorzien van een IPad waarmee ze bijvoorbeeld direct reserveringen kunnen maken voor een fietstocht of mensen makkelijk de weg kunnen wijzen op een nieuwe interactieve plattegrond. Op de plattegrond zijn sfeergebieden aangemerkt om bezoekers te verleiden ondernemers en plekken elders in de stad te bezoeken.                 

Burgemeester Paul Depla van Breda stelt dat Breda ook in coronatijd een gastvrije stad is: "Zelfs wanneer je 1,5 meter afstand van elkaar moet bewaren, heeft Breda zoveel te bieden aan onontdekte plekjes en ruimte om met plezier te recreëren. De LocalGuides helpen onze bezoekers met het vinden van die onbekende parels in de stad, verwijzen naar de verruimde terrassen of geven tips over de minder drukbezochte stukken oogverblindende natuur in en rondom Breda. Op die manier vermijden we drukte en creëren we ruimte om samen toch een mooie zomer te hebben volgens de maatregelen. De LocalGuides weten als geen ander wat de échte hotspots zijn in de stad en de regio. Als grootste fans van de stad zijn ze getraind in gastvrijheid, in het vertellen van verhalen en ze spreken allemaal de nodige talen om ook buitenlandse bezoekers te kunnen inspireren. Het is een fantastische manier om de toeristenstroom goed te begeleiden; gastvrij en veilig.” 

Topics:Marketing
Trefwoorden: vvv, dmo, Noord-Brabant

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
16/05/25
Landal neemt tien parken van Alp Resorts op in aanbod
Landal breidt haar aanbod fors uit met tien nieuwe luxe resorts in Oostenrijk, dankzij een strategisch partnerschap met Alps Resorts. Hiermee komt het totaal aantal Oostenrijkse Landal-bestemmingen op 25. De nieuwe accommodaties zijn direct boekbaar via de Landal-platforms.
16/05/25
Pontjesdagen 2025 populairder dan ooit
De Pontjesdagen, het jaarlijkse fietsevenement langs en over de Maas, beleven dit jaar een ware groeispurt. Waar in 2024 nog 252 fietspakketten werden verspreid, zijn dat er dit jaar al 3.000. De pakketten, met routes, voordeelbonnen en tips, zijn populair bij recreatieve fietsers.
15/05/25
Exclusief voor leden
Fenix, de nieuwe blikvanger van Rotterdam
Op donderdag 15 mei opent Koningin Máxima Fenix: het nieuwe kunstmuseum over migratie in Rotterdam. Blikvanger is de dubbel gedraaide trap van blinkend roestvrijstaal in het hart van het gebouw en boven het dak uitmondt in een panoramadak.
15/05/25
Exclusief voor leden
30% van de Nederlanders kan niet met vakantie zonder vakantiegeld
Komende week wordt het vakantiegeld weer overgemaakt naar miljoenen Nederlanders. Waar de één al koffers aan het pakken is, kijkt de ander of er nog geld overblijft voor een uitje ná het betalen van de vaste lasten.
15/05/25
Kun je voorspellen of het druk wordt in de natuur?
Welke factoren beïnvloeden het bezoek aan natuurgebieden? Is het de dag van de week, periode van het jaar, vakanties of feestdagen, zon, regen of wind of vrije dagen? Market Intelligence Analist van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Pim Nouwens, dook in de data van de Visitor Data Monitor en kwam met interessante conclusies.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
14/05/25
Exclusief voor leden
Tweede XL klompenpad gaat open
Zaterdag 24 mei 2025 is in Neder-Betuwe de feestelijke opening van Klompenpad XL: het Spanjaardspad. Wethouder Herma van Dijkhuizen van gemeente Neder-Betuwe en projectleider Martijn Grievink van Stichting Landschapsbeheer Gelderland onthullen het startpaneel in Opheusden.

||| Agenda |||

20/05/25 t/m 22-05-25
20/05/25 t/m 22-05-25: Week van de Self Service
Vanaf 25 juni 2025 verandert de wetgeving rond selfservice-oplossingen ingrijpend door de inwerkingt...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...