Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 19-06-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Eigentijds VVV Inspiratiepunt geopend in Zutphen

Eigentijds VVV Inspiratiepunt geopend in Zutphen
In Zutphen is het tweede VVV Inspiratiepunt van de Achterhoek geopend. In het nieuwe inspiratiepunt kunnen inwoners en toeristen op een visuele en interactieve manier inspiratie opdoen over Zutphen en omgeving.  

Bezoekers krijgen een goed beeld van Hanzestad Zutphen. Naast de vertrouwde routes, brochures en souvenirs zijn er diverse interactieve manieren om de stad Zutphen te ontdekken. Zo kun je een ‘koggeschip’ door de grachten heen bewegen en ontdek je verborgen hofjes in de stad. Het inspiratiepunt geeft verder een beeld van de Hanzehistorie en de handel waarmee de stad groot is geworden. Ook de torens van Zutphen komen aan bod, net als kunst en cultuur en winkels en horeca. Tot slot is er informatie te zien over de omgeving, zoals de Veluwe en de Achterhoek. 



Stimuleringsprogramma Achterhoek Toerisme

Dit tweede VVV Inspiratiepunt is de volgende stap in de transformatie van de informatievoorziening voor de toeristen die naar de Achterhoek komen. Om de gast mooie en inspirerende plekken te laten bezoeken, is Achterhoek Toerisme in de regio bezig om in samenwerking met onder andere lokale VVV’s het gastheerschap en informatievoorziening bij de VVV’s een impuls te geven.  De vernieuwing van VVV Zutphen is uitgevoerd door Stichting Zutphen Promotie en mede mogelijk gemaakt door bijdragen van Achterhoek Toerisme en INTERREG V Deutschland-Nederland, lokale ondernemers en een bijdrage uit de Vrijetijdsagenda van de samenwerkende gemeenten in de Achterhoek. 

Het project maakt onderdeel uit van een stimuleringsprogramma van Achterhoek Toerisme om fysiek gastheerschap een nieuwe impuls te geven. Zutphen is het tweede inspiratiepunt in de Achterhoek, nadat eerder ook Winterswijk een inspiratiepunt openden. Begin juli zal ook een inspiratiepunt op het DRU Industriepark in Ulft als derde locatie geopend worden.


Topics:Marketing
Trefwoorden: vvv, dmo, Gelderland

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...