Geplaatst op: 19-06-2020
Auteur: Redactie
NRIT Media

Nieuwe campagne #MooiDichtbij showt pareltjes uit de regio

Nieuwe campagne #MooiDichtbij showt pareltjes uit de regio

Veel Nederlanders brengen hun zomervakantie door in eigen land. Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen komt daarom met de campagne #MooiDichtbij, onderdeel van de Gelderse streken. Deze campagne op sociale media laat de mooie en bijzondere plekken op de Veluwe, in de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen zien. Prachtige dichtbij plekken in deze regio’s worden vergeleken met bijzondere beelden ver weg. In een tweede fase nemen bekende Nederlanders hun volgers mee naar hun favoriete plekje in onze regio’s. De conclusie: je hoeft niet ver te reizen om je in een andere wereld te wanen.


#MooiDichtbij

Herre Dijkema, directeur Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen licht toe: "We reizen voor onze vakantie regelmatig naar het buitenland. De huidige omstandigheden maken dat we dichterbij huis moeten of willen blijven. Dat biedt een kans voor een (hernieuwde) kennismaking met al het moois wat ons eigen land - en vooral de Veluwe, de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen – te bieden hebben. Met deze #MooiDichtbij campagne laten we zien dat je in onze regio’s uitstekend vakantie kan vieren.”
 

Bekende Nederlanders vertellen over hun meest bijzondere plek

De campagne #MooiDichtbij wordt vanaf volgende maand verder vorm gegeven door bekende Nederlanders, met een achtergrond of sterke verbinding met de Veluwe, regio Arnhem of het Rijk van Nijmegen. Zij nemen hun volgers in een video mee naar een voor hen bijzondere plek in de regio. "Bekende Nederlanders bereiken via hun kanalen veel mogelijke bezoekers aan onze regio’s. Door ook de minder bekende plekken onder de aandacht te brengen, hopen we bezoekers aan de regio’s ook te inspireren om eens een andere plek te bezoeken,” aldus Dijkema.
 

Ook jíj kunt meedoen aan deze campagne

Heb jij een bijzondere foto gemaakt op de Veluwe, de regio Arnhem of Rijk van Nijmegen, die sprekend lijkt op een locatie in het buitenland? Bijvoorbeeld een foto van het Renkums Beekdal die als twee druppels water lijkt op Pai in Thailand, een foto van Wijngaard de Holdeurn die grote gelijkenis vertoont met Wijngaard La Rioja in Spanje of een foto van het Beekhuizerzand waarbij je je in Afrika waant? Deel dan je foto via Instagram of Facebook onder #MooiDichtbij en licht toe waar je de foto hebt gemaakt en op welke dubbelganger-bestemming deze lijkt.
Trefwoorden: Mooi dichtbij, nieuwe campagne, foto's vergelijken

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.