Geplaatst op: 10-06-2020

Alle parken van Center Parcs in Nederland ontvangen Kiwa-keurmerk voor Covid-19 preventiemaatregelen

Alle parken van Center Parcs in Nederland ontvangen Kiwa-keurmerk voor Covid-19 preventiemaatregelen

Center Parcs heeft het Kiwa-keurmerk ontvangen voor de juiste toepassing van de veiligheids- en gezondheidsmaatregelen. De heropening van negen parken in Nederland was aanleiding om te laten toetsen of alle veiligheids- en gezondheidsmaatregelen op de juiste manier worden toegepast. Center Parcs is de eerste organisatie die zich onafhankelijk heeft laten toetsen door certificatie-instelling Kiwa.

Om zeker te zijn dat Center Parcs alles doet om de veiligheid te kunnen garanderen, heeft Kiwa daags na de heropening een audit uitgevoerd op de protocollen die hiervoor zijn opgesteld en de maatregelen die in de parken zijn getroffen. Mark Giethoorn, directeur van Center Parcs Nederland, is blij dat de parken zijn gecertificeerd. "Met het nieuwe COVID-19 keurmerk van Kiwa wordt getoetst of de overheidsmaatregelen en de extra eisen die Center Parcs zichzelf heeft gesteld goed worden toegepast. Voor ons geeft dit de zekerheid dat we alle maatregelen hebben genomen om onze gasten op een verantwoorde manier te ontvangen. We blijven de ontwikkelingen nauwlettend volgen en onze medewerkers zo nodig extra trainen om een goede opvolging te waarborgen.”

De afgelopen twee weken werd op alle parken een uitgebreide audit uitgevoerd. Na het bestuderen van de protocollen op papier werd gekeken hoe de maatregelen in de praktijk tot zijn recht kwamen. Center Parcs Het Meerdal in Limburg en het Drentse Parc Sandur openden als eerste hun deuren en ontvingen derhalve als eerste ook het keurmerk. Na de heropening van De Huttenheugte in Drenthe in Drenthe, Port Zélande in Zuid-Holland, De Kempervennen in Noord-Brabant en de andere Limburgse parken Het Heijderbos en Limburgse Peel werden ook deze parken aan een grondige audit onderworpen. Als laatste opende afgelopen vrijdag Parc Zandvoort en werd na de praktijktest ook geconcludeerd dat Center Parcs zich zowel op papier als in de praktijk houdt aan de overheidsmaatregelen en de extra eigen maatregelen.

Veiligheids- en gezondheidsmaatregelen in de parken
In alle parken van Center Parcs wordt op basis van de RIVM-richtlijnen gewerkt en worden de anderhalve meter afstand en andere maatregelen duidelijk onder de aandacht gebracht. Het personeel is getraind om te kunnen toezien op de veiligheid van gasten en waar nodig aanwijzingen te geven. Verder is er een digitale check-in, zijn er op verschillende plaatsen desinfecteringmogelijkheden en zijn speciale looproutes aangebracht. De Aqua Mundo is ook open, met aangepaste maatregelen. Verder zijn veel andere activiteiten beschikbaar. Sinds 1 juni jl. zijn de restaurants weer open en de terrassen opnieuw in gebruik genomen volgens de geldende voorschriften.

 

Trefwoorden: Kiwa-keurmerk, COVID-19 preventiemaatregelen

||| Blogs |||

09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
06/05/20
De revival van de stacaravan en andere na-Coronaase trends in 2025
Herinnert u zich nog vaag het artikel uit het Algemeen Dagblad in november 2019? "In 2018 gaven...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/09/20
5 regels voor duurzaamheidsclaims
De ACM wil hiermee bereiken dat bedrijven consumenten goed en volledig voorlichten over de duurzaamheid van hun producten of diensten.
22/09/20
Princess Cruises verkoopt twee schepen
Het gaat om de Sun Princess en Sea Princess.
22/09/20
Exclusief voor leden
Preston Palace groeit en zoekt medewerkers
In tijden waarin werkgevers noodgedwongen hun gewaardeerde werknemers moeten laten gaan, lanceert all inclusive hotel Preston Palace juist een campagne om nieuwe collega's te werven.
21/09/20
Exclusief voor leden
Ondernemersorganisaties en vakbond vragen om overgangsregime naar nieuw pensioenstelsel
FNV, VNO-NCW en MKB-Nederland roepen het kabinet op om snel gezamenlijk een overgangsregime te ontwikkelen in verband met de komst van het nieuwe pensioenstelsel.
17/09/20
Gasten en medewerkers maken zaterdag kust schoon
Het is de derde maal dat Roompot aan de World Cleanup Day deelneemt.
16/09/20
Gewerkte uren in recreatie en horeca nog steeds niet op niveau
Hoe ontwikkelde het aantal gewerkte uren tijdens de coronacrisis in horeca en recreatie?
16/09/20
Nog twee weken om de SLIM-regeling aan te vragen
Mkb-ondernemers kunnen nog tot en met 30 september de SLIM-subsidie aanvragen om loopbaan- en scholingsadviezen voor werknemers te krijgen of een bedrijfsschool op te richten.
10/09/20
Waarom vallen veel Nederlandse recreatiebedrijven in buitenlandse handen?
Een heuse overnamegolf overspoelt de Nederlandse verblijfsrecreatiesector. Opvallend daarbij is de grote rol die Franse bedrijven spelen. Het is de vraag of de gemoedelijke kwaliteitscamping, het familiebedrijf zoals we dat als Nederland-kampeerland al decennialang kennen, nog wel zelfstandig kan bestaan. Is de overnamegolf een structurele trend en moeten we de ontwikkeling toejuichen of niet? Die vraag beantwoorden de experts van ZKA Strategy.