Gemeenten Land van Cuijk steken 35.000 euro in herstelcampagne
De vijf gemeenten in het Brabantse Land van Cuijk hebben besloten om uit hun samenwerkingsbudget een bedrag van 35.000 euro beschikbaar te stellen voor een toeristisch hersteloffensief. De gemeenten willen hiermee de zwaar getroffen sector een steuntje in de rug geven. Het Regionaal Bureau voor Toerisme Land van Cuijk wil dit relatieve onbekende stukje van Noordoost-Brabant presenteren als een veilige vakantieregio met rust, ruimte, gastvrijheid én bijzondere bezienswaardigheden en activiteiten.
"Wij haken in op twee, voor onze regio interessante, ontwikkelingen”, licht Erik Jansen, toeristisch manager van het Regionaal Bureau voor Toerisme Land van Cuijk, toe. "Veel mensen willen er binnenkort graag een paar dagen tussenuit, maar durven nog niet naar het buitenland. Als ze al in Nederland op vakantie gaan, mijden ze liever nog de traditioneel drukke bestemmingen en gaan ze op zoek naar relatief onbekende streken. Zoals het Land van Cuijk.” Overigens richt de campagne zich niet alleen op bezoekers van buiten de regio, maar ook op de eigen inwoners. "Veel Land van Cuijkenaren kennen hun eigen omgeving nauwelijks. Dit is hét moment om ‘op ontdekkingstocht’ te gaan in de eigen ‘achtertuin’.”
Het onderscheidende campagneconcept, dat samen is bedacht met de creatieve partners Cybox en Di-visie, sluit aan bij de campagne die VisitBrabant voor de hele provincie ontwikkelt. De campagne gaat waarschijnlijk in de tweede of derde week van juni van start. In de komende weken worden de toeristische bedrijven en organisaties geïnformeerd over de uitwerking en fasering van de Land van Cuijkse campagne.
Link: https://www.rbtlandvancuijk.nl
Trefwoorden: marketing, dmo, vvv, Noord-Brabant, herstel, crisis
|
|
28/05/25
Aan het eind van het eerste kwartaal van 2025 telde Nederland voor het eerst iets meer dan 1 miljoen stekkerauto’s. Daarmee is nu ruim een op de tien personenauto’s een stekkerauto.
|
28/05/25
Paaltjes op wegen en fietspaden zijn bedoeld om auto’s van het fietspad te houden, maar in de praktijk zorgen ze juist voor gevaar voor fietsers. Elk jaar raken duizenden fietsers gewond door een botsing met een paaltje. Daarom lanceert de Fietsersbond de Paaltjesmelder.
|
28/05/25
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
|
27/05/25
De grootste Nederlandse dagattracties hebben vorig jaar 2% meer bezoekers geteld. Dierentuinen deden het relatief beter dan attractieparken en musea. De Zaanse Schans is in 2024 gestegen naar de tweede plaats op de ranglijst van best bezochte dagattracties in Nederland.
|
27/05/25
Kamperen blijft ook in de zomer van 2025 een relatief betaalbare vakantieoptie, al stijgen de prijzen licht. Volgens de jaarlijkse prijsanalyse van PiNCAMP, het kampeerplatform van onder andere de ANWB, betalen kampeerders in Nederland dit jaar gemiddeld €55 per nacht voor een gezin van drie personen. Dat is een stijging van ongeveer 6 procent ten opzichte van vorig jaar.
|
27/05/25
Voor het eerst in veertien jaar is niet Amsterdam, maar Maastricht de favoriete gemeente van Nederland. Ook Flevoland scoort heel verrassend sterk.
|
27/05/25
Minister Mona Keijzer van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening heeft de instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie gedaan. De instructieregel heeft een looptijd van 10 jaar.
|
26/05/25
Met ingang van 1 juni 2025 start Annemarie Moons als voorzitter van Van Gogh Nationaal Park.
|
|
05/06/25
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
|
10/06/25
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
25/06/25
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
|
27/06/25
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
|
|