Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 25-05-2020
Auteur: Marc Gerlings

iPublishing pakt sterke positie in jongerenreizen

iPublishing pakt sterke positie in jongerenreizen
Kasper de Wijs: "Met deze overname maken we een vliegende start in dit segment."
Online mediabedrijf iPublishing heeft een portfolio van 7 jongerenvakantie websites, 14 gerelateerde premium domeinnamen en social media kanalen overgenomen van Summer Sites. Met de overname wil iPublishing verdere omzetgroei in de reisbranche realiseren en haar portfolio diversifiëren.

Populaire bestemmingen voor jongeren

Het portfolio dat iPublishing over neemt omvat websites rondom populaire jongerenvakantie bestemmingen, waaronder Chersonnisos.nl, Albuifera.nl, Lloret.nl en Marmaris.nl. Op de websites kunnen bezoekers zich informeren over de bestemmingen, uitgaan, activiteiten en reizen boeken. 

De komende tijd zal iPublishing investeren in de doorontwikkeling van de platformen en adverteerders de mogelijkheid geven voor het aanbieden van reizen, activiteiten en producten rondom vakanties.

"Genoeg kansen"

"Tijdens de coronacrisis investeren in vakantie platformen lijkt niet logisch. Echter geloven we dat jongeren een blijvende behoefte hebben aan reizen en verwachten we dat ze na de crisis weer verkennen waar en hoe ze op vakantie willen gaan. Met deze overname maken we een vliegende start in dit segment. We zien genoeg kansen om jongeren beter te helpen met het kiezen , vergelijken en plezier beleven aan vakanties in het buitenland. Voor adverteerders is dit een zeer interessante doelgroep”, aldus Kasper de Wijs, eigenaar van iPublishing.

IPublishing is met meer dan 35 websites, apps en social media kanalen actief in de branches Travel, Leisure, Finance en E-Commerce in 5 landen. Daarmee bereiken ze maandelijks honderdduizenden consumenten met het maken van de beste keuze online. Vorig jaar is iPublishing onafhankelijk verkozen tot één van de beste media publishers van Nederland in een onderzoek door Emerce.
Trefwoorden: jongeren, reizen, online marketing

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...