Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-05-2020
Auteur: Marc Gerlings

World Series of Fitness voor vier jaar naar Maastricht

World Series of Fitness voor vier jaar naar Maastricht
Foto: Mecc / Hyrox
Original World Series of Fitness HYROX komt op 23 januari 2021 voor het eerst naar Maastricht. Er is een contract getekend voor de komende edities van 2021 tot en met 2024. Dit is het tweede HYROX evenement ooit in Nederland. Maastricht is toegevoegd te worden aan de lijst van steden, zoals San Francisco, Los Angeles, Berlijn, Londen, Bazel, Wenen en Amsterdam. 

HYROX is een indoor fitnesscompetitie, ontworpen voor zowel amateurs als professionele atleten. Deelnemers aan alle HYROX evenementen leggen dezelfde track af met elke editie tot wel 3.000 deelnemers.

Versterking positie Maastricht in de regio

Evenementen zoals HYROX zijn van grote waarde voor MECC Maastricht en voor de stad Maastricht en omstreken. De economische spin-off is enorm en van groot belang voor de verdere ontwikkeling en positionering van Maastricht en de regio, ook internationaal. Oana Cipca, Business Development Manager MECC Maastricht: "We zijn ontzettend trots dat zo’n toonaangevend internationaal evenement als HYROX de stad Maastricht en MECC Maastricht heeft gekozen en zich heeft gecommitteerd voor de komende vier jaar van 2021 tot en met 2024. We kijken uit naar een succesvolle samenwerking.”

De competitie bestaat uit races die individueel of in tweetallen kunnen worden voltooid. De races zijn samengesteld uit acht runs van 1 km met een functionele training na elke kilometer. Resultaten worden gemeten met een timingchip en toegevoegd aan de HYROX Global Rankings. Elk seizoen wordt afgesloten met de HYROX wereldkampioenschappen, waar de atleten met de snelste tijden van elke divisie in elke stad het tegen elkaar opnemen.
Trefwoorden: evenement, fitness, Hyrox, Maastricht

CELTH



||| Nieuws |||

09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
27/06/25
DierenPark Amersfoort lanceert zomers familie-evenement
Deze zomervakantie verandert DierenPark Amersfoort in een bruisend festivalbos. Van 23 tot en met 26 juli vindt de eerste editie van het ZOOmer Festival plaats. Bezoekers kunnen genieten van livemuziek, entertainment en zomerse lekkernijen.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.