EuroParcs nieuwe eigenaar van vakantiepark Laag Kanje
Vakantiepark Laag Kanje in Maarn is verkocht aan EuroParcs. Laag Kanje is het 15e resort van EuroParcs in Nederland.
EuroParcs gaat fors investeren in de locatie: op het terrein worden vakantiewoningen en luxe vakantievilla’s gebouwd en er zijn plannen voor een overdekt zwembad. Naast de upgrade krijgt het vakantiepark ook een andere naam. Vakantiepark Laag Kanje gaat namelijk EuroParcs Resort De Utrechtse Heuvelrug heten.
Centrale ligging
Met de aankoop van vakantiepark Laag Kanje weet EuroParcs de geografische spreiding van haar resort nog beter te positioneren. "Vanuit de markt is er veel vraag naar deze regio en dat begrijpen wij goed. Enerzijds zit je midden in één van de mooiste natuurgebieden die ons land kent, anderzijds is de ligging heel centraal. Utrecht is vanaf het Resort De Utrechtse Heuvelrug op slechts 10 minuten afstand gelegen. En dan hebben wij het nog niet eens over alle faciliteiten en het Henschotermeer wat naast het resort ligt”, vertellen Wim en Wouter Vos.
Zorgvuldig ontwikkelen
De aankoop van vakantiepark Laag Kanje is in 2019 al gedaan. De afgelopen maanden is EuroParcs bezig geweest om de herontwikkelingsplannen goed voor te bereiden. "Door een goede planning en plan van aanpak te maken kunnen we dit resort op een efficiënte wijze ontwikkelen. Dat betekent dat we nieuwe recreatiewoningen kunnen realiseren en tegelijkertijd kunnen de gasten zorgeloos blijven en vakantie vieren”, aldus Wouter Vos. Net zoals op de andere resorts van EuroParcs worden de vakantiewoningen verkocht aan investeerders.
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, bungalowparken, Utrecht
|
|
02/06/25
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
|
02/06/25
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
|
02/06/25
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
|
02/06/25
Uit het 'Reputatieonderzoek Vlaanderen 2024' blijkt dat Vlaanderen nog steeds een sterke reputatie geniet als toeristische bestemming, vooral op het vlak van cultuur, erfgoed en gastronomie. Maar er zijn ook aandachtspunten.
|
02/06/25
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen. Met deze investering speelt FlixTrain in op de groeiende vraag naar snelle en betaalbare treinverbindingen.
|
02/06/25
Pensioenuitvoerder APG investeert namens ABP tot €250 miljoen in SkyNRG, een Nederlandse pionier in duurzame vliegtuigbrandstof (Sustainable Aviation Fuel, SAF). De investering ondersteunt de uitbreiding van SkyNRG’s activiteiten en draagt bij aan de wereldwijde verduurzaming van de luchtvaart.
|
02/06/25
De personeelstekorten in de horeca vragen om meer dan oplossingen voor de korte termijn. Door bewuster te investeren in mbo-opgeleiden, technologie slim in te zetten en zij-instromers beter te begeleiden, kan de sector bouwen aan een stabieler en duurzamer personeelsbestand.
|
02/06/25
In 2024 liepen 1.700 mensen mee met een Vegan Food Tour in drie steden: Utrecht, Amsterdam en Rotterdam. Ze bezochten in totaal 40 verschillende horecapartners van deze tourorgqanisatie, van comfort food tot fine dining. 66% van de deelnemers was geen veganist. Eten proeven leidt tot verandering.
|
|
05/06/25
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
|
10/06/25
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
|
19/06/25
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
25/06/25
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
|
|